Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

brak mocy na małych obrotach i przerwy na wysokich


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 maja 2011 - 08:48

może być oprócz rozrządu jeszcze "wypracowany mechanizm" przestawiacza kąta wtrysku - głowiczka na pompie również, a nawet "lekkie problemy" z ciśnieniem wewnętrznym pompy. Mało tego pośredni wpływ na taki stan rzeczy może mieć również ogólna kondycja układu korbowo-tłokowego silnika, dwumasa - generalnie za dużo rzeczy żeby się nad nimi pochylać (opłacalność).
Moim zdaniem jak dawka skaczę w okolicach 1,0 mg a kąt w okolicach 1 stopnia to jeszcze nie jest najgorzej - chociaż już dziabnięte 500.000 tyś ponad :)

To działa w myśl zasady układu "sprzężenia zwrotnego" :) czujniki odczytują sygnał wyjściowy i jak jest różnica to korygują na zadany (taka wada elektroniki - przydała by się pompa czysto mechaniczna). Przy "wyświechtanej" już motorowni (każdy praktycznie TDS ją ma) takie delikatne skoki parametrów to norma :)

Zgadza się, u mnie dawka skacze nawet o 0,5-0,7mg/strk. Ale nie wpływa to ani na dynamikę ani na spalanie, czasami nieznacznie spadną obroty pod chwilowym obciążeniem. Co do skakania kąta wtrysku - jasne, głównie to łańcuch i pompa ale... najczęściej to kwestia wtrysku sterującego, jeżeli jest zrąbany to dopiero cuda pokazuje, sprawdź "drożność" przewodów przy nim, cz nie ma gdzieś przerw, zmierz oporności czy mieści się między 90-120Ohmów. Ostatnio u mnie kąt wtrysku ostro świrował wtedy kiedy łapał mi gdzieś lewe powietrze to ukł. paliwowego, oj wtedy to skakał niemiłosiernie. Swoją drogą, coś mało ma najechane Twój Tadek, u mnie przy 96r, ma ponad 353tys.

#22 OFFLINE   lukon

lukon
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-10-2010

Napisany 25 maja 2011 - 11:06

Jak napisałem, tak zrobiłem, czyli sprawdziłem łańcuch. Ku mojemu zaskoczeniu, łańcuch jestem w stanie palcem podnieść ok 5-7mm z zębatki palcem. Wyrok chyb jednoznaczny...

Co do innych rzeczy, to oporność na sterującym to 97 ohm'ów, przejście wiązki od sterującego to kompa jest, przewody wysokiego ciśnienia w pełni sprawne i drożne.

Chyb czeka mnie wymiana rozrządu... :(

#23 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 maja 2011 - 12:01

Jak napisałem, tak zrobiłem, czyli sprawdziłem łańcuch. Ku mojemu zaskoczeniu, łańcuch jestem w stanie palcem podnieść ok 5-7mm z zębatki palcem. Wyrok chyb jednoznaczny...

Co do innych rzeczy, to oporność na sterującym to 97 ohm'ów, przejście wiązki od sterującego to kompa jest, przewody wysokiego ciśnienia w pełni sprawne i drożne.

Chyb czeka mnie wymiana rozrządu... :(


5-7mm to jeszcze nie tragedia, niektórzy mogą przełożyć palcem łańćuch przez zębatkę! :)

#24 OFFLINE   Weedzio

Weedzio
  • 57 postów
  • Dołączył: 28-09-2009
  • Skąd: Kraków

Napisany 06 czerwca 2011 - 04:30

podepnę się u mnie kąt skakł między 2 wartościami jedna to chyba 3% a druga 90 coś (jak mnie pamięć nie myli chyba 97%). ale silnik chodził super (teraz trochę mniej). co powoduje aż takie skoki?