Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Fiat Punto II


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 maja 2011 - 22:44

Jutro jade ogladac Punto II (XI '99). Mozecie mi napisac z grubsza, jakie punkty wrazliwe w nim sprawdzic? Nie ma go w ogłoszeniach...

#2 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2011 - 06:57

polecam sprawdzenie bardzo dokladne podlogi
szczegolnie pod przednimi fotelami
punta z zewnatrz sa superz zero korozji a podlogi gnija niemilosiernie
to samo tyczy sie podloznic i kielichow

to w sumie najwieksza bolaczka tego modelu

w autach krajowych to jest plaga
a w sprowadzanych z wloch tez sie czesto spotyka

podnies tylna kanape
jesli tam bedzie rdza to sobie odpusc

#3 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 maja 2011 - 07:25

Silnik 1.2. Cugiel, dzieki.

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2011 - 08:35

sprawdź czy działa wspomaganie bo w tych modelach też lubi paść a tam jest elektryk zespolony z kolumną, silnik fajny tylko popatrz czy jest suchy bo fiaty lubią się moczyć

#5 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2011 - 09:06

1.2 8V jest slaby z wlaczona klimato juz wogole ale nie do zajechania
1.2 16V to juz jest mala rakieta bez problemu odwali astre 1.6 8V na wielopunkcie, mialem taki i poleglem,
pracuja bardzo rowno i cicho

a jesli chodzi o wspomaganie to u nas to elektrycy naprawiaja do 100 zl
niewiem na czym to polega ale niedawno byla plaga punt po powodziowych z poludnia niemiec i w praktycznie kazdym sprowadzanym to trzeba bylo robic

#6 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 maja 2011 - 09:16

To autko jest z wlkp i niby ma niecale 100tys przejechane.

#7 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2011 - 09:21

w takim aucie nie ma co patrzec na przebieg tylko ogladasc i sie przejechac bo to tylko fiacior i mozna go zlumpic niemilosiernie krocej niz w 100tys a mozna zrobic i 300 i bedzie igla

trzeba sie jednak pilnowac bo podpicowanie takiego jest bardzo proste i tanie

wiem co mowie bo na warsztacie ostatnio sie tego przewija bardzo duzo
ostatnio to bardzo popularne auto

zreszta sam kilka do zyda puscilem

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 maja 2011 - 11:04

Punto II (XI '99).


Sprawdź przewody hamulcowe, szczególnie tylne. Jak nie było serwisowane w ASO to pewnie skorodowane. W elektrycznym wspomaganiu "wyrabia" się tulejka dystansowa, przez co kolumna stuka, a w konsekwencji silniczek pada. Na w/w i wiele innych elementów były "Kampanie nawrotowe". 1999/2000 pierwsze sztuki = wiele "chorób" wieku młodzieńczego.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2011 - 11:23

1.2 8V .... nie do zajechania

Bardzo lubia w nich gnic miski olejowe, blacha to chyba z papieru tam poszla.

#10 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 maja 2011 - 11:43

Dzieki za rady... wieczorem zdam relacje ;)

#11 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2011 - 12:29

Bardzo lubia w nich gnic miski olejowe, blacha to chyba z papieru tam poszla.



tak jak na podloge:p

ale silnik jest ok nie ma co:D

jeszcze skrzynie biegow w nich sa cienkie
lozyska dzwonia a w wielu sprzeglo robi sie plytkie i twarde przez co trudno biegi zmieniac
tylko ze nie jestem pewny czy to w 8 czy 16

#12 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2011 - 13:04

polecam sprawdzenie bardzo dokladne podlogi

to samo tyczy sie podloznic i kielichow

sprawdź czy działa wspomaganie

Sprawdź przewody hamulcowe

W elektrycznym wspomaganiu "wyrabia" się tulejka dystansowa

Bardzo lubia w nich gnic miski olejowe

jeszcze skrzynie biegow w nich sa cienkie

lozyska dzwonia

dalej chcesz to kupić ?? :hehe:

#13 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 maja 2011 - 13:23

Ja tym nie bede jezdzil, a Omega wiecej by palila, wieksze ubezpieczenie itp, starszy rocznik...

#14 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 12 maja 2011 - 20:44

Polecam Punciaka jak najbardziej. U mnie w byłek L-ce 408 000km i dalej jeździ ;) Swietny, dynamiczny silnik, super blachy. Jedyne minusy to (o czym jeszcze nikt nie pisał) słabiutkie światla - ryfle w Omie to przy tym ksenony, poza tym wymiana żarówek z przodu i z tylu to porażka. Padający akumulator i szybko siadające amorki z tyłu. Ogólnie auto godne polecenia, chociaż szukał bym juz Punto III gdzie masz lekki lifting i lepsze światła.

#15 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 maja 2011 - 21:34

To jest 1.2 V8 :)
Czemu wymiana z przodu zarowek to porazka? Patrzylem to duzo miejsca tam jest. Aku jest nowy. 8tys km zrobilo autko przez niecale 3 lata (mrogal - jak widać można lepiej :p ).
Rudej pod tylna kanapa nie bylo, na kielichach tez nic, miska OK, wspoma raz działa raz nie, pod podloge na przodzie nie zagladalem, bo trzeba by poodkrecac troche, a nie mialem nic przy sobie. Uszczelka pod kapą do wymiany. Oponki na tyle Dunlopa z '08 :) Troche obcierek parkingowych zebrala. Mysle, ze nie jest zle

Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

ryfle w Omie to przy tym ksenony

Da sie cos zrobic z tymi swiatlami eliks?

Jak troche pochodzil na wolnych, to pozniej takie cos mozna bylo uslyszec - co to?


#16 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2011 - 21:36

8tys km zrobilo autko przez niecale 3 lata (mrogal - jak widać można lepiej ).


sorry że tu tak off topuje ale można jeszcze lepiej ;) Mój dziadek Corsą przez lata zrobił ok 2,5 tyś km :lol:

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 maja 2011 - 21:45

słabiutkie światla


W/g mnie reflektory bardzo dobre, w końcu to soczewki.
Wymiana, rzeczywiście tragedia (w katalogu pracochłonności: w/z lampa przednia).

Da sie cos zrobic z tymi swiatlami


Jeśli nie miał wymienionych odpowietrzników, to "na bank" soczewka zmatowiała i może słabo świecić. Dopiero pod koniec 2000 roku, "makaroniarze" zmienili konstrukcję reflektora (bywały zaparowane w każdą pogodę).

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 maja 2011 - 21:51

Jeśli nie miał wymienionych odpowietrzników

Watpie, by to wymieniali, a lampy wygladaja tak
Dodany obrazek

Dopiero pod koniec 2000 roku, "makaroniarze" zmienili konstrukcję reflektora

To wystarczy tylko dokupic lampy po 2000roku:)

Jest cos podobnego do Oplowskiego sprawdzania VINu we Fiatach?

#19 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 maja 2011 - 22:11

To wystarczy tylko dokupic lampy po 2000roku


Można i tak, z tym że oryginały to pewnie majątek. Spróbuj dowiedzieć się w ASO o "pozmianowe" odpowietrzniki reflektorów (takie wymienialiśmy na "gwarancji"), może magazynierzy jeszcze pamiętają "zamierzchłe" czasy...
Soczewki można spolerować, trudno się do nich dobrać bo klosz przyklejony.
Warto poszukać na jakimś forum "Fiatowskim", również w kwestii programów serwisowych.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#20 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2011 - 22:42

Jest cos podobnego do Oplowskiego sprawdzania VINu we Fiatach?

Jest. I takie cos jak EPC tez jest (najlepiej wiedza o tym wlasciciele stilo :lol: )
Ten dzwiek z filmiku to konkretniej z ktorej czesci silnika dochodzil?