Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B vs. Audi A6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cimek757

cimek757
  • 254 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Głuchołazy
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 maja 2011 - 21:55

Witam.
Nieuniknione jest, że w przeciągu przyszłych kilku miesięcy dokonam zmiany samochodu.
Mam na celowniku pozostanie przy Omedze, jednak chciałbym zdecydowanie większy silnik. Ale mam też drugą opcję, żeby jeszcze się pomęczyć moją złomegą :D i po dozbieraniu trochę grosza kupić Audi A6 C5. Tylko, że nigdy taką nie jeździłem, a szalenie mi się podoba ta bestyjka.
Czy ktoś jeździł obydwoma samochodami? Chciałbym jakieś porównanie. Głównie zależy mi o samym komforcie jazdy, o silnik nie pytam, bo w tym troche mam wiedzy i nie potrzebuję informacji na ten temat, tylko chciałbym się dowiedzieć jak to jest od strony kierującego. Czy jest twardszy od Omegi? Czuć różnicę w zawieszeniu? Jeździłem nieco starszymi passatami (podzespoły te same) - B4, B5 - od tej Audicy i czułem znaczącą różnicę w komforcie jazdy po tych naszych :censored: dziurach, niż w Omedze. Czy w Audicy jest podobnie? Wiem, że porównywanie Audi do VW to inna sprawa, ale chodzi mi o to, że to ten sam koncern, a co za tym idzie te same części.
Czekam na odpowiedzi :)
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 maja 2011 - 22:05

roznica pomiedzy omega a A6 to nie jest pare groszy chyba ze chcesz kupic zajezdzony smietnik. pozatym albo autocasco albo w audi bedziesz spal. kradna na potege. no o utrzymanie audi bedzie duzo drozsze. fakt ze mniej sie psuje.




 


#3 OFFLINE   cimek757

cimek757
  • 254 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Głuchołazy
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 maja 2011 - 22:16

roznica pomiedzy omega a A6 to nie jest pare groszy chyba ze chcesz kupic zajezdzony smietnik.

Napisałem to w przenośni. Wiem, że jako takie A6tki, takie jak chcę to chadzają sobie po 20-25k PLN, a nawet więcej.

pozatym albo autocasco albo w audi bedziesz spal. kradna na potege.

Też słyszałem już sporo o tym, ale raczej myślę, że mi to nie grozi (jest schronienie).

no o utrzymanie audi bedzie duzo drozsze. fakt ze mniej sie psuje.

Spodziewam się znacznej podwyżki podczas różnych opłat/napraw, no ale cóż...

Ponaglam moje zapytanie w tym temacie.
Chodzi mi o porównanie komfortu jazdy Omegi z tą Audicą, no i wszystkiego co związane z samym prowadzeniem.
Pozostałych kwestii raczej proszę nie poruszać.

#4 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 maja 2011 - 22:23

Omega jest ciut miększa.

#5 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 09 maja 2011 - 14:15

przede wszystkim a6 nie rdzewieje

#6 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 09 maja 2011 - 21:47

Są 2 powody dlaczego nie kupiłem sobie jeszcze A6 (bo podoba mi się wiele bardziej niż E39)

1) koszty utrzymania
2) złodziejstwo straszne jeśli chodzi o Audi.

Wiem, że jako takie A6tki, takie jak chcę to chadzają sobie po 20-25k PLN

"jako takie" FLki na wypasie chodzą podobnie

#7 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 maja 2011 - 22:37

bez urazy ale audice 80, a3, a4 i vw golf kojarzą mi się z wieśniactwem, kto ma na wsi a3 ten jest gość :jump:
zawsze mi mechanicy opowiadali pierdoły że najlepsze audi i vw- jak dobrze ze mam własne zdanie.

A6 - każdy z kumpli chce a6, nie wiem co oni w tym widzą, chyba panuje stereotyp.

#8 OFFLINE   cimek757

cimek757
  • 254 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Głuchołazy
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 maja 2011 - 22:37

"jako takie" FLki na wypasie chodzą podobnie


Ale FL już mi sie nie podoba :) Ten przód już nie ma w sobie tego czegoś i ta konsola środkowa nie przypadła mi do gustu :?

Martwią mnie właśnie te kradzieże... Jeszcze dzisiaj na dodatek dowiedziałem się, że znajomemu z północy Polski zaje.ukradli A3 :/ ... się uczepili tych Audic...

Dlaczego z wieśniactwem? :| W sumie... może na VW zgodziłbym się :p (bez urazy dla właścicieli tej marki).
Wg mnie audi trzyma i trzymała klasę. Na pewno A6 to nie wieś :D Chyba że stuningowana na wieś, to rozumiem.

Dlaczego A6? Hmmm... wg mnie A4 jest za małe, A8 za wielkie, dlatego A6 to taki kompromis, więc dużo myśli o tym modelu.

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2011 - 06:25

a czy ten model A6 niema czasem zawiasu alu tak jak pasek B5 ?

#10 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 10 maja 2011 - 07:42

a czy ten model A6 niema czasem zawiasu alu tak jak pasek B5 ?


niestety ma... do tego słabe-padające automaty... a w manualu dużo ciężej trafić coś ciekawego:(

#11 OFFLINE   rafis27

rafis27
  • 148 postów
  • Dołączył: 01-05-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 10 maja 2011 - 07:51

witam.tak czytam wasze odpowiedzi na temat audi a6 ze to wieś czy coś w tym stylu ale one niczego nie wnoszą w kolegi pytanie o komfort jazdy .a wiec poruszałem się audi a6 z roku 1998 fajne autko szwagier sobie sprawił takie silnik 2.5tdi 150. a wiec wspomaganie chodzi leciutko i mogę powiedzieć ze kreci się najmniejszym palcem zawieszenie fajnie wybiera nierówności jest sztywniejsze o wiele od omegi, tak jak kolega napisał DamianSz, audi ma zawieszenie alu jest fajne ale bardzo drogie i starcza na bardzo krotko ale jak kogoś stać to super, szwagier wymieniał 2 razy w środku wydaje się mniejsze, lecz fajnie środeczek otula kierowce czujesz się nie jak w limuzynie lecz w sportowym aucie. ktoś tu wspomniał ze audi nie rdzewieje, głupoty gada rdzewieje jak każde auto, może nie tak jak omega ale pojawiają się ogniska korozji niestety raz zatankował felerne on i audi poszła pompa wtryskowa wiec sprzedał ja teraz kupił sobie e39 3.0d aftomat przepraszam za przecinki pozdrawiam na koniec kupił bym sobie te auto ale nie stać by mnie było na servis, dlatego pomykam sobie omega

#12 OFFLINE   cimek757

cimek757
  • 254 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Głuchołazy
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 maja 2011 - 08:15

rafis27 - o takie właśnie opinie mi chodziło. Dzięki wielkie.
Co do zawieszenia to tak, zgodzę się. Ma aluminiowe i przy naszych polskich dziurach ponoć siada dosyć szybko.
Ale co do skrzyń to raczej się nie zgodzę z tym co ktoś napisał, że padają. Jak nie jest zajechane auto i zbytnio dużego przebiegu nie ma to i skrzynia będzie dobrze chodzić. Czytałem taki podobny poradnik jak tutaj na forum ("Kupujemy Omegę B"), gdzie wypowiadał się właśnie ktoś kto zna bdb te Audice i pisał, że żywotność automatu jest praktycznie taka sama jak manualu. Pisał też, że jeżeli nie będzie na automacie męczony na jedynce (palenie gumy czy coś w tym stylu) to będzie służyć dobrze.

#13 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 10 maja 2011 - 08:42

Jeździłem kilkoma Audi i znam dobrze paru ich właścicieli...

Komfort podróżowania bardzo dobry, ale nie przesadzałbym, że znacznie wyższy niż w omedze - wnętrze trochę inaczej zaprojektowane dlatego stwarza wrażenie przytulnego.

Co do zawieszenia - bardziej miękkie, ale po jakimś czasie będziesz to przeklinał wraz z ciągłymi naprawami i dużymi ich kosztami

Piszesz,że silnik znasz zatem sprawę rozrządu w 2,5TDI pomijam... :dziura:

Bagażnik moim zdaniem mniejszy niż w omedze - ale może to tylko moja subiektywna opinia.

Tak jak poprzednicy pisali AC obowiązkowe. To,że nie parkujesz w nocy pod chmurką nie ma znaczenia - kradną najczęściej "pod hipermarketem" :D

Co do wyposażenia to A6 na wypasie nie oferuje nic czego by nie mogła mieć omega na wypasie, może poza działającą navi w Polsce.

Mam w tej chwili 2 omegi jeżdżące i 1 na części. Stać mnie na zakup A6, ale i tak bym nie kupił bo... np. stłuczka parkingowa - porysowany błotnik i zderzak, które do omegi pod kolor kupię za 300zł, a do A6 :masakra: Albo jakakolwiek niespodziewana usterka to w Audi rezygnujesz z wakacji :D

U mnie wygrały koszty eksploatacji - wolę jeździć na wakacje:D

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2011 - 13:12

Ma aluminiowe i przy naszych polskich dziurach ponoć siada dosyć szybko.

siada to pół biedy ono lubi pękać a jak to się stanie podczas jazdy to koszta są olbrzymie

#15 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 10 maja 2011 - 14:15

No tokolego skoro wedlug Ciebie automaty nie padaja to powodzenia w kupowaniu audi. Kumpel ma passata b5fl juz 3 lata. Ostatnio usiedlismy i podliczalismy ile w niego wlozyl (nie liczac wymiany oleju,filtrow itd). Remont skrzyni TipTronic 4500zl, 3 miesiace pozniej sterownik tej oto skrzyni 1500zl, wymiana sprezarki przy prawdziwym przebiegu 220tys koszt 1900zl, maglownica 600zl, 2 razy kompletne zawieszenie wielowachaczowe Lemforder ok 1700zl, polos napedowa cos ok 250zl (chyba uzywana).
Dalej twierdzisz VW, Audi to troszke drozsze auta?? hehehe nie moje pieniadze wiec kupuj co chcesz. Ja z mojej strony dodam ze zanim kupilem BFL ogladalem A6 C6. Zgadnijcie czemu sie rozmyslilem?;)

#16 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 10 maja 2011 - 14:48

Ja z mojej strony dodam ze zanim kupilem BFL ogladalem A6 C6. Zgadnijcie czemu sie rozmyslilem?;)


Jeśli jest coś poza tym że za dobre, w miarę dobrze wyposażone A6 C6 trzeba dać przynajmniej 2 razy tyle co za najdroższą BFL to sam jestem ciekaw dlaczego się rozmyśliłeś.
Pod względem awaryjności A6 C5 i C6 to zupełnie inne auta, z ogromnym plusem dla C6.

#17 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 10 maja 2011 - 14:55

Dysponowalem budzetem do 45tys. Obejrzalem w sumie ok 5 tych a6. Do tej ceny to mozna znalezc kosiarke do trawy co najwyzej:) Lub jak kto woli skarbonke bez dna. Remont zawiechy w C6 to jest koszt rzedu 8tys zl. Wiec koszty ekploatacji przerosly mnie, jest takie powiedzenie: "Kupic limuzyne to nie problem, ale pamietaj ze pozniej musisz ja utrzymac", paliwo to nie jedyny koszt utrzymania samochodu. Chcialem diesla w tej cenie byly 2.0 TDI ale jezeli mialbym kupic z popekana glowica lub zajechana pompa oleju to ja dziekuje.

#18 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 maja 2011 - 15:12

Kolega miał a4 tiptronica, takie same montowali w a6 i skrzynia nigdy nie miałeś pewności jak długo pochodzi, wydal 3 tyś na naprawy samej skrzyni a potem już nie miał siły i sprzedal audice. Potwierdzam wieć tez że skrzynie automaty piątki w audicach to dziadostwo w sensie ze szybko padają.

#19 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 10 maja 2011 - 15:58

No bo nie ma szans kupienia dobrej C6-ki za mniej niż 55-60tysi...;) W rodzinie jest taka, z 2005 roku, kupiona niecałe 2 lata temu, od pierwszego właściciela, do końca serwisowana, przelatała 110tysięcy, właśnie z dwu litrowym dieslem 140KM. Teraz dobija do 180 tysięcy, i poza wymianą rozrządu i płynów, wymieniony był żarnik ksenonu... Tyle że 2 lata temu auto kosztowało niecałe 80 tysięcy.

#20 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 12 maja 2011 - 21:08

Remont skrzyni TipTronic 4500zl, 3 miesiace pozniej sterownik tej oto skrzyni 1500zl,

Zaczynam kochać w mojej Omedze problemy z selektorem :D A w razie potrzeby koło 1000zł mam następną kompletną z tego samego rocznika.