Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co ile wymienia sie rorzad w silniku 2.5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Józef

Józef

    Użytkownik

  • 14 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: brzeg dolny

Napisany 10 czerwca 2007 - 20:00

witam wszystkich mam omege b i nie wiem co ile tys km trzeba wymieniac rorzad


Siwy

#2 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 10 czerwca 2007 - 20:01

co 60 tyś komplet,najlepiej jeszcze do tego pompa wody

#3 OFFLINE   Józef

Józef

    Użytkownik

  • 14 postów
  • Dołączył: 09-06-2007
  • Skąd: brzeg dolny

Napisany 10 czerwca 2007 - 20:04

dzieki za pomoc
Siwy

#4 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 11 czerwca 2007 - 17:14

co 60 tyś komplet,najlepiej jeszcze do tego pompa wody


w v6 pompa wody nie jest napdzana tym samym paskiem co cały rozrząd tylko tym od arternatora itd.
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#5 OFFLINE   treboR2791

treboR2791
  • 130 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 11 czerwca 2007 - 17:49

sorrki że się wcinam a w 3.0 to też po 60.000 wymiana rozrządu :wink: :oops:
Robson

#6 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 czerwca 2007 - 19:39

w kazdej V-ce co 60000...
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#7 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2007 - 20:45

a w 2.0 16V tyż:)

 


#8 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 11 czerwca 2007 - 21:11

A w 2,5DTI też co 60 000 ?

#9 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2007 - 21:49

a w 2.0 16V tyż:)

Też co 60kkm.

#10 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 czerwca 2007 - 23:34

A w 2,5DTI też co 60 000 ?


Tu jest lancuch i chyba co 400 000 :mrgreen: co do przebiegu tylko nie jestem pewny na 100%.

#11 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2007 - 01:22

A łańcuchy nie byly w omach C(B FL)?

 


#12 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 12 czerwca 2007 - 07:02

Czyli co 400 000 rozrząd ???
Mam jeszcze takie pytanie co za olej najlepiej lać do tego silnika i co ile wymieniać (z chipsem chyba będzie dobrze co 10 tyś.).Narazie mam wlany jakiś półsyntetyk.
Znalazłem że jest łańcuszek
Jak czytam że nowa pompa 10 koła to mi słabo,ale że regeneracja 6 tyś to już porażka.Mnie naszczęście trochę taniej kosztowała naprawa :mrgreen:
Co do oleju to mam taki cytat tylko nie wiem skąd bo w pliku Worda sobie zapisałem jkoś dawno temu:
"Witam! Byłem wieloletnim użytkownikem takiej Omegi (2,5 TD automatic) i na własnych błedach (o wartości drugiej Omegi) nauczyłem się ten motor szanować, właściwie obsługiwać i... wyprzedzać auta szybsze, których kierowcy na widok znaczka TD przecierali oczy i na próżno wciskali gaz w podłogę robiąc w niej dodatkowe dziury, gdyż na skutek posiadania auta ściągniętego z drzewa, rdza miała się tam jak u Pana Boga za piecem! Uwaga: mój brat równolegle eksploatował BMW 2,5 TDS, więc prześwietliliśmy te silniki na wylot, włącznie z tym, że jeden z moich został rozebrany do śrubki.
.....
Ale do rzeczy: Jeśli już kupisz to bardzo dobre auto w dobrym stanie NATYCHMIAST wymień olej na J E D Y N Y JAKI W OGÓLE DO TEGO MOTORU MOŻNA UZYĆ, czyli Castrol RS 10/60 - jeśli nie masz dostępu do tego oleju (a mało kto nim handluje!)- NIE KUPUJ AUTA. Olej zmieniać co MAX 10tys km. Mało kto używa tego oleju do tego auta i PROSZĘ ZAUFAJ MEMU DOŚWIADCZENIU - TO PODSTAWOWA i NAJWAŻNIEJSZA PRZYCZYNA większości problemów."

Co prawda dotyczy to silnika zupełnie innego konstrukcyjnie ale jak o tym oleju poczytałem to dość poważna sprawa i pytanie czy tak samo wygląda to z silnikiem DTi i czy też powinien być olej Castrol RS 10/60 (syntetyk) bo ja mam teraz wlany jakiś inny i to półsyntetyk :neutral: Olej syntetyczny jest sporo droższy i przy wymianie co 10 tyś. by mnie trochę pociągnął po kieszeni więc pytanie czy można lać półsyntetyk ????
I jeszcze jedno jak się już rozpisałem co ile wymieniać filtr powietrza ???

EDIT:
Znalazłem ten link do cytatu
I teraz jeszcze pytanie co ile olej w mojej skrzyni skrzyni biegów, jakiś nowy typ automatu ???

#13 OFFLINE   mgrJered

mgrJered
  • 108 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: Opole/Warszawa

Napisany 12 czerwca 2007 - 07:29

a ile kosztuje kompletna wymiana rozrządu wszystkich rolek i pompy wody.
Części + robota?
Bo sie przymierzam, i nie wiem ile kasiory szykować.

#14 OFFLINE   Tomek_

Tomek_
  • 17 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Nysa

Napisany 12 czerwca 2007 - 11:34

a w 2.0 dti tyz co 60 000

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 czerwca 2007 - 13:16

A łańcuchy nie byly w omach C(B FL)?



2.5 dti nie wystepowala w B tylko w B FL




 


#16 OFFLINE   hanysxx

hanysxx
  • 67 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Lębork

Napisany 12 czerwca 2007 - 13:27

a ile kosztuje kompletna wymiana rozrządu wszystkich rolek i pompy wody.
Części + robota?
Bo sie przymierzam, i nie wiem ile kasiory szykować.


Ten koszt to około 800 zł w zależności od warsztatu
193 KM przy 5819 obr/min
249 Nm przy 4951 obr/min

#17 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 13 czerwca 2007 - 02:18

No i co ile ten rozrząd w DTi ???
I co z tym olejem,musi być Castrol RS 10W60 bo kosztuje tylko 57zł/l x 6,5l :shock:
Koleś mówił że Mobil 1 leją i jest bardzo dobry.
A wymiana co 10 000 więc boli.
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#18 OFFLINE   Tomek_

Tomek_
  • 17 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Nysa

Napisany 15 czerwca 2007 - 21:50

No i co ile ten rozrząd w DTi ???

no wlasnie jak to jest z tym dti? :roll:

#19 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 czerwca 2007 - 18:12

Z tego co się dowiedziałem co 500 000 km w moim silniku :mrgreen:
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#20 OFFLINE   Tomek_

Tomek_
  • 17 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Nysa

Napisany 16 czerwca 2007 - 19:14

to w moim pewnie tyz ? :driver: