Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek oleju spod auta na wysokości skrzyni


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krystiancomplex

krystiancomplex
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-04-2011

Napisany 26 kwietnia 2011 - 19:48

Witam,od miesiąca mam 3.0 w automacie.Dzisiaj po wejściu do garażu zauważyłem pod autem na wysokości przegrody silnika z kabiną kilka świeżych plam oleju,po odpaleniu auta pojawił się komunikat SOS:PICK UP,EXIT:HANG UP,a następnie BRAKE LIGHT CHECK.Dodam,że sprawdziłem światła stopu i po wciśnięciu hamulca włączają się,auto rusza i jedzie normalnie.Od niedawna mam auto i dzisiaj po raz pierwszy,gdy jest na parku P po wciśnięciu hamulca pod dzwignią automatu słychać głośne kliknięcie,nie kojarzę,żeby wcześniej coś takiego było.Może ktoś z was miał podobny problem i będzie w stanie doradzić w tej sprawie???

#2 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 26 kwietnia 2011 - 20:14

Kliknięcie to normalny objaw w ten sposób puszcza blokada lewarka biegu, zauważ że jak nie naciśniesz hamulca to nie podniesiesz tej fajki na lewarku i nie wrzucisz biegu tak więc puknięcie jest ok.
Codo wycieku to masakra bo może objawów być wiele zaczynając od nieszczelności korka wlewu a kończąc na simmeringu wału. Komunikat o światłach powinien zniknąć podczas wciśnięcia hamulca. Czy odpalasz z wciśniętym hamulcem? Jeżeli tak to potem nie powinien wyświetlać lub do pierwszego hamowania.

#3 OFFLINE   krystiancomplex

krystiancomplex
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-04-2011

Napisany 27 kwietnia 2011 - 09:12

Ok,a może być opcja,że poduszka skrzyni jest walnięta?Na dołach dzwignia zmiany biegów dosyć mocno przechyla się w przód i tył,to by np.tłumaczyło rozszczelnienie skrzyni i ten wyciek oleju.Tylko nie wiem,co mogą mieć wspólnego komunikaty,które wcześniej się nie pojawiały.

#4 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 27 kwietnia 2011 - 16:46

Co do poduszki to musisz sprawdzić pod samochodem. Jeżeli mówisz o oleju silnikowym to połączenie skrzyni i silnika nie zawiera żadnego oleju, jest to połączenie suche. Jeżeli ci cieknie na połączeniu skrzyni i silnika to poszedł simering w silniku. Sprawdź czy jest to olej silnikowy, lub przekładniowy kolor czerwony.

#5 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2011 - 20:36

Sprawdz czy nie cieknie Ci spod pokryw zaworow. Sprawdz czy nie masz oleju w swieczkach. Mi jak cieklo spod pokryw to wlasnie olej mi sciekal i kapal z polaczenia skrzyni i silnika. Jak to nie to to moze to byc uszczelniacz walu.

#6 OFFLINE   krystiancomplex

krystiancomplex
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-04-2011

Napisany 01 maja 2011 - 12:27

Okazało się,że nieszczelna jest uszczelka miski skrzyni,simering skrzyni od strony wału napędowego.Ps.komunikatu,świecił się,bo jest niski poziom oleju w skrzyni.

#7 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 01 maja 2011 - 20:00

SOS:PICK UP,EXIT:HANG UP

w omedze były takie komunikaty ?
jeżeli chodzi o błąd świateł hamowania, to nijak m się on do poziomu oleju w skrzyni.

#8 OFFLINE   krystiancomplex

krystiancomplex
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-04-2011

Napisany 04 maja 2011 - 09:21

więc,co może być z tym komunikatem,jakiś czujnik?światła stopu są ok

#9 OFFLINE   Bida 1992

Bida 1992
  • 21 postów
  • Dołączył: 30-12-2010
  • Skąd: mrzezino

Napisany 04 maja 2011 - 20:13

Sprawdz czy nie cieknie Ci spod pokryw zaworow. Sprawdz czy nie masz oleju w swieczkach. Mi jak cieklo spod pokryw to wlasnie olej mi sciekal i kapal z polaczenia skrzyni i silnika. Jak to nie to to moze to byc uszczelniacz walu.


dokladnie. mialem taki sam przypadek w X25XE. po wymianie uszczelek pod pokrywami wyczyscilem sobie to cos na kolektorze (odma) i od tamtego czasu mam z tym spokoj.

#10 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 czerwca 2011 - 20:14

Odświeżę temat:) Miałem wcześniej przeciek z uszczelki pod klawiaturą w 2.0v16 więc objawy znam i temat przerobiłem . Auto sprzedane . A teraz mam 2.2v16 i okazuje się po oględzinach ,że to któryś z uszczelniaczy( silnik,skrzynia). Mam pytanie po zwaleniu skrzyni zostaje sprzęgło ,czy jest na tyle miejsca aby bez zwalania całości wymienić uszczelniacz na silniku ?? Bo muszę się nastawić emocjonalnie bo potem jakiś terapełta i sesje lecznicze :dziura::jump::szpital: I jeszcze jedno pytanko:pokoj: Kiedyś zwalałem skrzynię fiata 125p i pytanko :Czy są jakieś problemy i na co zwracać uwagę w przy tego typu operacji w omedze (manualna skrzynia )???:confused::o
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 czerwca 2011 - 21:15

Nie ma możliwości wymiany simeringu wału korbowego silnika, bez zdjęcia sprzęgła i koła zamachu. Nie wiem jak to sobie wogole wyobrazałeś :)

Samo wywalenie skrzyni i założenie jest bardzo proste i nie wymaga wiele wprawy.
Musisz tylko zaopatrzyc się w czpień ustalający do tarczy sprzegla jak bedziesz juz wszystko skladal.

#12 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 czerwca 2011 - 21:20

Nie ma możliwości wymiany simeringu wału korbowego silnika, bez zdjęcia sprzęgła i koła zamachu. Nie wiem jak to sobie wogole wyobrazałeś :)

Samo wywalenie skrzyni i założenie jest bardzo proste i nie wymaga wiele wprawy.
Musisz tylko zaopatrzyc się w czpień ustalający do tarczy sprzegla jak bedziesz juz wszystko skladal.

liczyłem na cud :dziura: Miałem nadzieje że sięgnę przez ta dziurka :jump::masakra: a tak na marginesie ile kg.ona waży:tank:bo sie przerwę i na co mnie to:szpital:
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#13 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 czerwca 2011 - 21:22

Musisz tylko zaopatrzyc się w czpień ustalający do tarczy sprzegla jak bedziesz juz wszystko skladal.


Albo posluzyc sie np. nasadka ;)

liczyłem na cud :dziura: Miałem nadzieje że sięgnę przez ta dziurka :jump::masakra:


W takiej dziurce to Ty nie grzeb :D

#14 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 czerwca 2011 - 21:36

No faktycznie nie pomyślałem przecież to nie ta kolejność :pokoj:Ostatnio mam jakieś zaćmy :masakra:
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 czerwca 2011 - 07:07

Sorry za OT, ale nie dalej jak 5 dni temu zmieniałem sprzęgło w Peugeocie 205. Tam jako trzpień ustalający zastosowałem właśnie nasadkę owiniętą taśmą dla uzyskania wymiaru :D.

#16 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 19 sierpnia 2013 - 14:44

no to odgrzewamy "schaboszczaka". Temat dawno nie ruszany, ale najszła potrzeba. Lało mnie się na łączeniu skrzyni z silnikiem. Rozkręciłem. Olejem zabrudzona była górna uszczelka miski olejowej(micha dwu częściowa), oraz uszczelka na wałku.Reszta wyżej i po bokach sucho. Wymieniłem i uszczelkę na wałku i z wielkimi bólami uszczelkę miski. Poskręcałem ,opaliłem, przejechałem rundę honorową 5km, wjechałem na kanał, i lipa dalej cieknie.:mad::( No i odkręcam znowu, uszczelka na wale czysta, uszczelka michy w oleju( od strony skrzyni). Ściągam tę nową uszczelkę,myję wszystko benzyną,montuje i dokładam profilaktycznie silikon wysokotemperaturowy.Skręcam.Robię rundę,no i kur.. :mad:znowu leci. :pokoj: Może jakieś sugestie od doświadczonych.

#17 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 sierpnia 2013 - 15:46

mi tak ciekło z ostatniej panewki co trzyma wał.;)

#18 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 19 sierpnia 2013 - 16:04

mi tak ciekło z ostatniej panewki co trzyma wał.;)


:(to co? Mam auto sprzedać teściowej czy warto robić? Znaczy się wał muszę na zewnątrz wyciągnąć?:( czy to tyle roboty co przy wymianie górnej uszczelki miski plus gratisy manualne? chodzi tobie chyba o podpore wału. Wygląda jakby była wpasowana na ścisk. I jest to możliwe że leci z łączenia. Poprawcie mnie jeśli się mylę. A, i jeszcze jedno. Czy mogę to zakleić jakimś(jakim?) klejem super wytrzymałym.

#19 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 sierpnia 2013 - 14:20

jest trochę zabawy bo wywaliłem cały wózek z zawieszeniem żeby było miejsca.skrzynia,sprzęgło,zamach.miski.a wału nie wyciągałem na pewno,ale jak to robiłem dokładnie to nie pamiętam.wystarczyło chyba tylko odkręcić ta panewkę(podporę) i ja wysunąć w kierunku tyłu,wcześniej ściągając simering z wału.uszczelniałem silikonem Victor Reinz w sprayu.a simering brałem Hansa Prisa bo ma duże kołnierze i ładnie uszczelnia

#20 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 20 sierpnia 2013 - 14:40

mi tak ciekło z ostatniej panewki co trzyma wał.;)


Nie chciał bym się mądrzyć ale nie strasz kolegi panewkami!!
bo jak każdy z nas to słyszy to ma ciarki na plecach i za portfel się łapie!!
to nie panewka jest tylko wypełnienie bloku!! w tym miejscu nie ma obciążeń ani łożyskowania żadnego!! to zamyka tylko skrzynię korbową i trzyma uszczelniacz!!