Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Taśma termiczna na kolektor wydechowy...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2011 - 20:06

Możesz jaśniej? Zacznij może od "ruchu swobodnego"


Dobra Panie Einstein, cząsteczki gazu mają pełną swobodę ruchu, zderzając się ze sobą powodują zmianę kierunku itd itd ale jak na miarę Einsteina powinieneś to wiedzieć. Tak samo jak to że nigdzie nie ma stałych warunków w naturze....

Izolacja nie daje ani nie odbiera mocy, bardziej tu chodzi o komfort cieplny pod maską, pisałem o tym wcześniej i nie mam zamiaru się powtarzać...

A to ciekawe co napisałeś. Myślę, że jak Twoja teoria jest prawdziwa, to znamy już laureata Nobla w tym roku


To pomyśl... ktoś za to nobla już dostał...

#42 OFFLINE   sweeroos

sweeroos
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-11-2009

Napisany 25 kwietnia 2011 - 20:56

Dobra Panie Einstein,


Wycieczki osobiste się zaczynają?

Nie mam takich ambicji - wystarczy mi magisterka z silników cieplnych.



zderzając się ze sobą powodują zmianę kierunku itd itd


Zwłaszcza to itd itd wiele wyjaśnia czytającym ten wątek :)


bardziej tu chodzi o komfort cieplny pod maską


Komfort to chyba w tym przypadku nie najlepsze słowo? Dla kogo ma być tam komfortowo?

Przecież nie ma nic prostszego niż pomiar tej temperatury w komorze. Nikt jeszcze tego nie zmierzył przed i po opatuleniu kolektora? Ani jej wpływu na osiągi czy żywotność silnika i jego podzespołów? A sprzedają to jako artykuł tuningowy. Może o tuning optyczny chodzi:D.
Kto chce to opatuli sobie kolektor, kto nie chce to nie. W wolnym kraju żyjemy.
Może i mocy to doda? Kto wie? Wiara czyni cuda.

To pomyśl... ktoś za to nobla już dostał...


jeszcze nikt. Te "rzeczy" obowiązują od czasów , w których Nobla na świecie nie było. A kiedy już zafundował nagrody, autorzy teorii termodynamicznych już dawno przenieśli się do krainy wiecznych łowów :)

I to byłoby na tyle.

#43 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 25 kwietnia 2011 - 21:06

damian0708 nie obraź się ale próbujesz wytłumaczyć coś czego chyba sam nie rozumiesz. Ja bym jednak pozostał przy twojej teorii pierwszej czyli

Hmm może chodzi o to samo co w bańkach na plecy?? Im mocniej podgrzejesz tym bardziej ssie :D


i nie próbował wchodzić w pseudo-naukowe wytłumaczenia bo uwierz że nic sensownego z tego nie wychodzi. Jak by to dać do przeczytania komuś obeznanemu z fizyki to by się za głowę chwycił od tych wszystkich wymysłów, uproszczeń i wypowiedzi w stylu "itd itd" gdy nie wiadomo co napisać. Teoretycznie jest możliwy do uzyskania lepszy efekt doładowania falowego przez zwiększenie objętości spalin ale praktycznie jest to nieosiągalne. Wiązało by to się z masą obliczeń i przebudowywaniem wydechu. Skoro nie podejmują się tego profesjonalne firmy walczące o każdego konia mechanicznego to amatorskie owijanie kolektorów może przynieść więcej problemów niż korzyści. Te problemy opisał już bardzo konkretnie sweeroos i ciężko się tymi argumentami nie zgodzić.

#44 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2011 - 21:07

Nie mam takich ambicji - wystarczy mi magisterka z silników cieplnych.


O widzisz wreszcie się na forum odpowiednie osoby zjawiają. Kurcze weź no coś zrób z tym bo ja rozumiem że sezon grzewczy i tak dalej ale na dworze piekarnia, słońce wali a kaloryfer pali non stop.

#45 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 25 kwietnia 2011 - 21:09

Niedogrzana sonda lambda może dawać błędne wartości. Korzyści nie przynosi żadnych jeśli szukasz "tuningu" :)


Przecież bez owijania kolektora sonda jest dogrzana odpowiednio więc o jakich to korzyściach mówiłeś ? Ja Ci mówię, nie ma żadnych korzyści z lambdą poza tym że zużyje się szybciej.

#46 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2011 - 21:14

Prawda jest taka ze na forum wiekszosc tylko gada a nic nie robi,a jak juz zrobi to i tak nie pojedzie na hamowie.

A ci co ''slyszeli'' , ''kolega im powiedzial'' to jest ich najwiecej.

#47 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2011 - 21:22

Przecież bez owijania kolektora sonda jest dogrzana odpowiednio więc o jakich to korzyściach mówiłeś ? Ja Ci mówię, nie ma żadnych korzyści z lambdą poza tym że zużyje się szybciej.


Czyli wsadzona do lodówki będzie pracować lepiej?? :) Ona musi mieć temperaturę do pracy, uszczuplę bardziej moją poprzednią wypowiedź :) jak sie wytnie kata to czesto sonda cierpi na niedogrzanie ;) i tu mogłoby się jej przydać to owinięcie :) ale koniec wymiany zdań nie potrzebnej do tego :)


Moim zdaniem ta taśma może mieć zastosowanie tylko i wyłącznie do owinięcia stopy od EGR, oraz rurki od EGR w silnikach V6. Dzięki temu nie będzie sie nagrzewała pokrywa zaworów i nie będzie tak szybko padać uszczelka :) Co do skuteczności tej taśmy jako termoizolacji kolektor wydechowy da się dotknąć ręką więc coś tam działa ;)

i nie próbował wchodzić w pseudo-naukowe wytłumaczenia bo uwierz że nic sensownego z tego nie wychodzi. Jak by to dać do przeczytania komuś obeznanemu z fizyki to by się za głowę chwycił od tych wszystkich wymysłów, uproszczeń i wypowiedzi w stylu "itd itd" gdy nie wiadomo co napisać. Teoretycznie jest możliwy do uzyskania lepszy efekt doładowania falowego przez zwiększenie objętości spalin ale praktycznie jest to nieosiągalne. Wiązało by to się z masą obliczeń i przebudowywaniem wydechu. Skoro nie podejmują się tego profesjonalne firmy walczące o każdego konia mechanicznego to amatorskie owijanie kolektorów może przynieść więcej problemów niż korzyści. Te problemy opisał już bardzo konkretnie sweeroos i ciężko się tymi argumentami nie zgodzić.


Fizyka jest jedna, ogólnie dostępna ;) nic się nie obrażam choć pisałem prawdę :) A firmy tuningowe walczące o każdy koń właśnie zajmują się wydechem ;) tylko nie liczą tego aż tak dokładnie, i tłumik nie robi wrrrrrrrr i nie kosztuje 1500zł ;)

#48 OFFLINE   sweeroos

sweeroos
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-11-2009

Napisany 25 kwietnia 2011 - 21:29

kaloryfer pali non stop.


Tam na tej poziomej rurce do kaloryfera jest takie kółeczko. Spróbuj nim pokręcić :)


Co do skuteczności tej taśmy jako termoizolacji kolektor wydechowy da się dotknąć ręką więc coś tam działa


Jako izolacja termiczna - tak. I wyłącznie jako izolacja.

Ja bym w tym celu zastosował koc gaśniczy - jest dużo tańszy, można go przyciąć na wymiar i co najważniejsze - ma odpowiednie atesty... I na zimę można go zdjąć. Bo chyba w zimie bezsensowne, a nawet szkodliwe jest obniżanie temperetury w komorze silnika. Ale może ja się na tym nie znam...
A ta taśma ma jakiś atest niepalności?

#49 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2011 - 21:33

Teoretyczny ma że niby wytrzymuje do 800 stopni, ale jest wiele przypadków że po założeniu kopci się ile wlezie aż się wykopci. Co do koca gaśniczego racja lepsza i tańsza alternatywa.

Tam na tej poziomej rurce do kaloryfera jest takie kółeczko. Spróbuj nim pokręcić :)


Kurcze ale mam te rury co cały pion zasilają w pokoju :p dobra koniec żartów :)

A powiedz mi co myślisz o całkowitym zlikwidowaniu EGR?? W sensie zaślepić kolektor ssący w tym miejscu i kolektor wydechowy a EGR zostawić pod kabelkiem gdzieś schowany aby tylko błąd nie świecił.

#50 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2011 - 21:34

Co do koca gaśniczego racja lepsza i tańsza alternatywa.


Dobrze ze chociaz co do zastosowania koca sie zgadzacie:p