

Taśma termiczna na kolektor wydechowy...
#1
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2011 - 21:29
http://allegro.pl/ta...1553308723.html
i co myślicie o Tym ???
zastanawiam Się nad tym ...
#2
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 00:22
Z tego co mi wiadomo po owinięciu ta taśma przez kilkadziesiąt kilometrów się kopci strasznie. Ona się oczywiście nie pali i po tym jak już się z niej wykopci co ma wykopcić normalnie się jeździ i rzekomo kolektora wydechowego da się dotknąć ręką.
I moim zdaniem trochę niska temperatura jak dla kolektorów wydechowych. Są taśmy co mają wytrzymałość do 1200 stopni.
#3
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 07:35
Masz barany, czy zwykły żeliwny ??i co myślicie o Tym ?
#4
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:14
Nie jest żeliwny jest z jakiegoś lekkiego stopu ale na pewno nie żeliwnyMasz barany, czy zwykły żeliwny ??
Co chcesz tym osiągnąć??
Kolega ma Honde i ma owinięty kolektor i jestn duża różnica.
Głównie chodzi o wydalenie całego Ciepła jakie się wytwarza i te taśmy mają spełniać takie zadanie....
#5
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:29
Kolega ma Honde i ma owinięty kolektor i jestn duża różnica.
ale w czym ta roznica??
Z temperatura pod maska czy co??
#6
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:36
ale w czym ta roznica??
Z temperatura pod maska czy co??
Dokładnie ciepło jakie się gromadziło pod maską z kolektorów a w V(kach są dwa) ucieka pod samochód i jest chłodniej pod maska

#7
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:41
"żeliwny" to tak umownie, bo nie jestem metaloznawcąNie jest żeliwny jest z jakiegoś lekkiego stopu ale na pewno nie żeliwny

To taki tuning termiczny :hehe:Dokładnie całe ciepło idzei pod samochód
#8
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:51
"żeliwny" to tak umownie, bo nie jestem metaloznawcą
To taki tuning termiczny :hehe:
jasne spoko, spoko ale co do tuningu można tak to nazwać chodzi o to by ulżyć silnikowi podczas wysokich obciążeń i jeżeli można w ten sposób to dla czego nie napewno tak zrobię i postaram się zrobić dokumentacje

#9
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 22:00
postaram się zrobić dokumentacje
To czekamy na efekty i sprawozdanie.
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2011 - 22:49
Dodatkowym plusem jest mniejsze nagrzanie komory silnika, co skutkuje niższą temperaturą powietrza zasysanego przez silnik, co wiąże się z większą jego gęstością i zawartością tlenu.
Tylko bezsensownym wydaje się owijanie seryjnego kolektora w V-ce... bo niby jak.....
#12
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2011 - 21:03
#13
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2011 - 15:33
chodzi przede wszystkim o utrzymanie jak najwyższej temperatury gazów wylotowych, dzięki czemu szybciej opuszczają one komorę spalania.
Dlaczego spaliny o wyższej temperaturze za kolektorem miały by wpływać pozytywnie na napełnianie cylindrów ?
#14
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2011 - 20:12
Dlaczego spaliny o wyższej temperaturze za kolektorem miały by wpływać pozytywnie na napełnianie cylindrów ?
Hmm może chodzi o to samo co w bańkach na plecy?? Im mocniej podgrzejesz tym bardziej ssie

#15
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2011 - 21:38
#17
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2011 - 21:46
"Izolacyjne właściwości sprawiają że ciepło zatrzymywane jest wewnątrz kolektora, temperatura spalin spada wolniej co w mniejszym stopniu spowalnia prędkość ich przepływu. Utrzymanie większej prędkości przepływu spalin poprawia opróżnienie cylindra i obniża temperaturę głowicy, pośrednio więc obniża się temperatura pracy silnika.
"Uwięzienie" ciepła wewnątrz kolektora i obniżenie temperatury pracy silnika powoduje spadek temperatury w komorze silnika co zdecydowanie poprawia sprawność napełnienia cylindrów świeżym ładunkiem. Jak wiadomo podgrzanie ładunku podobnie jak dławienie jego przepływu zmniejsza gęstość zasysanego czynnika. Dodatkowo na pogorszenie napełnienia oddziałuje, spowodowane podgrzaniem, odparowanie większej części ciekłego paliwa, przemieszczającego się wraz z powietrzem. Para zajmuje wielokrotnie większą objętość niż paliwo ciekłe i tym samym zmniejsza ilość doprowadzonego powietrza. Obniżenie temperatury w komorze silnika ogranicza szkodliwy wpływ powyższych zjawisk na osiągi silnika i przyspiesza jego stygnięcie co umożliwia szybsze przystąpienie do naprawy lub czynności obsługowych (istotne np. gdy pojazd uczestniczy w zawodach sportowych) Znacznie obniża się też temperatura innych elementów znajdujących się w pobliżu układu wydechowego takich jak alternator lub rozrusznik.
Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych."
"Najważniejszą zaletą jest obniżenie temperatury w komorze silnika aż do 70%, co bezpośrednio korzystnie wpływa na kulturę pracy silnika i jego osiągi."
#18
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2011 - 22:06
Lektura do poduszki - klik
Czytałeś to ? Nic tam nie ma o temperaturze spalin
Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych."
To jest właśnie najbardziej zastanawiające bo jakoś nie bardzo wiem na jakiej zasadzie fizyki miało by to działać. Szczególnie że tacy znawcy tematu jak Grabowski nie wspominają nic o tym zjawisku.
#19
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2011 - 22:56
Szczególnie że tacy znawcy tematu jak Grabowski nie wspominają nic o tym zjawisku.
Kolego skoro masz swoje racje i wiesz lepiej lub Grabowski to po co zadajesz pytania na forum??
Damian dal wyczerpujacy material i juz nic chyba nie trzeba wyjasniac.
#20
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2011 - 23:41
Kolego skoro masz swoje racje i wiesz lepiej lub Grabowski
Ile razy mam napisać że w artykule Grabowskiego nie ma ani słowem o temperaturze spalin. Szukając informacji o wpływie temperatury spalin na osiągi ciężko znaleźć cokolwiek wiarygodnego poza jakimiś amatorskimi stronkami gdzie ktoś powtarza hasła reklamowe producentów tych taś izolacyjnych.