Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 Dti telepie i traci moc


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 10 kwietnia 2011 - 21:09

Witam
Auto traci moc i telepie silnikiem tak jakby nie palił na wszystkie cylindry.
Jak troche pojeżdze albo postoje to sie uspokaja.
Blaszki były usunięte turbo po regeneracji.
Czy możliwe ,że wtryskiwacz nawalił?
Jeśli wtryski to jak je sprawdzić? odpinać po kolei?
A może to pompa vacum?
To chyba nie turbo znowu bo by na wolnych obrotach nie telepało silnikiem?
Dziękuje za wszystkie sugestie

#2 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2011 - 21:38

na 99% mocno lejący wtrysk, sprawdź odpinając kolejne wtryskwiacze na pracującym silniku gdy się akurat trzęsie

#3 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 10 kwietnia 2011 - 21:46

na 99% mocno lejący wtrysk, sprawdź odpinając kolejne wtryskwiacze na pracującym silniku gdy się akurat trzęsie

Tak zrobie.
Przed chwilą jeszcze odpalałem i nie telepał .
W momencie gdy traci moc strasznie opornie się rozpędza z gazem w podłodze i chyba więcej niż 60/godzine by nie poszedł.

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2011 - 06:04

wyciągaj wtryski do sprawdzenia bo wypalisz dziurę w tłoku a wtedy koszta będą o wiele większe, koszt samych uszczelek do tego silnika to 1000 PLN po rabatach i to dużych

#5 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 11 kwietnia 2011 - 17:59

Udało mi się zlokalizować który to wtrysk.Jest to drugi od chłodnicy licząc.Zauważyłem że gdy ruszam kostką i przewodami w okolicach wtrysku to zaczyna przerywać.Przeczyściłem troche styki w kostce i narazie problem ustał.
Wtryski i tak zamierzam sprawdzić.Czy możliwe,że styki do brze nie przewodzą,jest tam przecież porządna hermetyczna kostka? Dodatkowo na pierwszym styku kostka chyba wymieniona bo widać,że ktoś uciął przewody i je zaizolował.Teraz mam mniejszy przekrój przewodów na pierwszym wtrysku to chyba też nie dobrze?
Są jakieś specjalne preparaty do czyszczenia styków?

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2011 - 19:59

jest tam przecież porządna hermetyczna kostka? Dodatkowo na pierwszym styku kostka chyba wymieniona bo widać,że ktoś uciął przewody i je zaizolował.Teraz mam mniejszy przekrój przewodów na pierwszym wtrysku to chyba też nie dobrze?
Są jakieś specjalne preparaty do czyszczenia styków?

no właśnie te kostki mają grube przewody a liche blaszki, przewody powinny być takie same tam dość duży prąd idzie, są preparaty do czyszczenia i zabezpieczania.

#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 kwietnia 2011 - 21:04

Czy możliwe,że styki do brze nie przewodzą,jest tam przecież porządna hermetyczna kostka?


W końcu będziesz musiał ten konektor (kostkę) wymienić. To ponoć typowa usterka w M57/47. Do kupienia w "bawarskim" ASO.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2011 - 03:57

tyle że przy takiej usterce powinien się zapalać CHECK jak wtryskiwacz traci kontakt

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2011 - 06:34

tyle że przy takiej usterce powinien się zapalać CHECK jak wtryskiwacz traci kontakt


A no powinien, ale chyba się nie zapali. Ten silnik jest jak koń, dopiero jak się go "zarżnie", to system pokazuje "kopyta"/chek engine:p
U siebie, zdejmowałem kolejno wszystkie konektory (podczas pracy silnika) i było tylko trzy błędy 6,4,1 cylinder.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2011 - 16:35

A no powinien, ale chyba się nie zapali. Ten silnik jest jak koń, dopiero jak się go "zarżnie", to system pokazuje "kopyta"/chek engine
U siebie, zdejmowałem kolejno wszystkie konektory (podczas pracy silnika) i było tylko trzy błędy 6,4,1 cylinder.

no to u mnie wszystkie pokazały błąd i za kazdym razem check się świecił

#11 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 13 kwietnia 2011 - 18:19

W końcu będziesz musiał ten konektor (kostkę) wymienić. To ponoć typowa usterka w M57/47. Do kupienia w "bawarskim" ASO.


Rozumiem,że można kupić całą wiązke? No bo samej kostki z konektorami nie idzie raczej wymienić. Narazie po doraźnym przeczyszczeniu styków problem się nie pojawił.
U mnie również nie zapala się check jak odłaczam kostki

#12 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 kwietnia 2011 - 19:27

No bo samej kostki z konektorami nie idzie raczej wymienić.


Właśnie chodzi o wymianę samej "kostki" i styków. To się da zrobić.

cyt. "U mnie również nie zapala się check jak odłaczam kostki"

Widocznie z Omegi z ASB, są mało empatyczne i taki drobiazg jak brak "wtrysku" na którymś cylindrze, ich nie wzrusza:p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#13 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 13 kwietnia 2011 - 19:33

Że można zrobić to wiem ale takiego konektora kombinerkami nie zacisne,potrzeba specjalnego zacisku.

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 kwietnia 2011 - 19:41

potrzeba specjalnego zacisku.


Otóż to. Kwestia wyboru: - wymiana całej wiązki
- szukanie zaciskarki do konektorów
- rzeźba, drutowanie (to dla "tjunerów;))

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2011 - 13:21

- rzeźba, drutowanie (to dla "tjunerów;))


To ze mnie jest niezły "tjuner" i rzeźbiaż:D już tak kabelki sztukowałem, zlutowałem, włożyłem koszulki termokruszliwe, izolacja i gotowe :D A winowajcą był prawdopodobnie szczurek lub myszka, która przegryzła wiązkę...:masakra:

#16 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 24 kwietnia 2011 - 21:22

Ma ktoś numer części tej kostki i konektorów bo nie mogę znaleźć?
A czy ta wiązka by pasowała?ewentualnie same kostki?
http://http://allegr...43.html#gallery

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 kwietnia 2011 - 22:47

Ma ktoś numer części tej kostki i konektorów bo nie mogę znaleźć?


O numery w/w części spytaj w "bawarskim" ASO.

A czy ta wiązka by pasowała?ewentualnie same kostki?
http://http://allegr...43.html#gallery


Same "kostki".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   Rafi W-wa

Rafi W-wa
  • 6 postów
  • Dołączył: 03-07-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 kwietnia 2011 - 13:40

Ja przerobiłem na swojej - bo rozumiem, że masz DTI 150KM? Jak telepie i traci moc, to ja stawiam na któryś wtrysk - przelewa. W tych motorach jest tak - ja jeden źle działa -silnik pracuje ale na 5 cylindrach, jak padną dwa - koniec jazdy.

Pozdrawiam
Rafi W-wa

#19 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 27 kwietnia 2011 - 08:02

Ja przerobiłem na swojej - bo rozumiem, że masz DTI 150KM?

Nie rozumiem dokładnie co miałeś na mysli -przerobiłeś wiązkę?.Tak mam DTI 150 KM

#20 OFFLINE   Rafi W-wa

Rafi W-wa
  • 6 postów
  • Dołączył: 03-07-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 kwietnia 2011 - 10:51

po swoim przykładzie: ja nie stawiałbym na wiązkę (choc jakm koledzu popdpowiadaja) - należałoby ją sprawdzić, bo to zawsze tańszy koszt. Miałem DTI150KM i takie objawy miałem dwa razy - gdy poszedł najpierw jeden wtrysk, naprawiłe - za jakiś czas - drugi.Przelewał i dlatego chodził na 5cylindrach. Na kompie to nie wyjdzie, jedynie sprawdzając wtryski. ale może rzeczywiscie sprawdź w pierwszej kolejności wiązkę?koszt regeneracji wtrysku 150-300zł w Wawie
Rafi W-wa