Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

maska nie chce się otworzyc


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
93 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 listopada 2012 - 19:34

W B jest łatwiej, ja miałem z jednym miłym kolegą z forum :) przygodę w BFL:), ale żeśmy doszli do wniosku, że instrukcja jak to zrobić zalicza się do grupy " to są drogie rzeczy: :):):):)

#62 OFFLINE   n00ras

n00ras
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-11-2012
  • Skąd: bielsk podlaski
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 listopada 2012 - 19:49

miałem taki przypadek w b fl, tylko że u mnie pękła spręzyna która uwalnai zamek, musiałem zdejmować zderzam, zbiornik na płyn do spryskiwaczy i potem jakoś odręciłem grill i wykręciłem zamek, roboty od cholery aby dostac sie do spręzyny która kosztuje 20 zł....

#63 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 listopada 2012 - 22:34

ja miałem zaklinowaną maskę po stłuczce i też po kilku próbach pękła sprężyna wchodząca w trzpień, dokładnie odłamał się kawałek z uchwytem linki a reszta została i blokowała trzpień. Przepis - dremel z cieniutkim frezem, położyć się pod auto i szlifować sprężynę między trzpieniem a jego gniazdem. Sprężyna jest bardzo twarda więc trzeba użyć dobrego freza, za to trzpień jest bardzo miękki więc można go lekko spiłować żeby zrobić sobie więcej miejsca. Mi się nie udało przepiłować całkowicie sprężyny ale była na tyle osłabiona że wystarczyło kilka uderzeń młotkiem przez rurkę w trzpień i maska otwarta.

#64 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2012 - 12:11

U mnie nie wiem co się stało w B FL. Zerwany uchwyt w kabinie od linki (tylko sterczący drut) ale jak się pociągnęło za linkę kombinerkami dało się otworzyć. Z tym ze też nie tak jak powinna, bo jedna osoba ciągnęła za linkę tymi kombinerkami, a druga szarpała maską góra dół :masakra:
Aż 3 dni temu całkiem maski nie dało się otworzyć. Co zrobić. Wyłamałem atrapę jakoś ściągnąłem sprężynę i otworzyłem maskę. A teraz najważniejsze....
- Jak to naprawić ?? !! Chętnie bym komuś nawet za to zapłacił, bo ja już nie mam nerwów, a nawet wiedzy i ochoty myśleć jak to naprawić :(

#65 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 grudnia 2012 - 16:57

Trzeba wymienić linkę z pancerzem i sprężynę. Na samodzielne dłubanie pod domem pora trochę późna, ciemno, ziąb, a garażu nie ma.

#66 OFFLINE   PWL79

PWL79
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-07-2013

Napisany 19 września 2013 - 18:17

Witam. ostatnio w mojej omci zaciela się maska i za nic na świecie nie dało się jej otworzyć za pomocą ciągnięcia linki. Poradziłem sobie w następujący sposób:
-odkręcacie przedni zderzak od nadkoli
-delikatnie wyciągacie go ze ślizgów (trzeba uważać zęby nie wyłamać osłonek pod reflektorami)
-wyciągacie osłonki pod reflektorami z zaczepów zderzaka i tak je zostawiacie (nie da się ich całkowicie ściągnąć gdyż sa przykręcone jeszcze pod maska)
-lekko naciskacie zderzak w dol tak żeby otworzyła się szczelina miedzy nim a błotnikiem
-teraz macie dostęp do śrub trzymających łapy do których przymocowana jest przednia belka wraz ze zderzakiem( po dwie śruby na łape, trzeba użyć klucza nasadowego z przedłużka tak aby wyszła poza obrys auta)
-po odkręceniu śrub wyciągacie cala belkę wraz z łapami i zderzakiem i macie piękny dostęp do zamka w którym zakleszczona jest klapa
-troszkę grzebania śrubokrętem i gotowe klapa otwarta
powodzonka, mam nadzieje ze się to komuś przyda.

#67 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 września 2013 - 00:05

Latwiej jest poprosic druga osobe, aby naciskala na maske w.miejscu zamka, a ty w tym momencie ciagniesz.
No chyba, ze sie komus linka urwie to wtedy niech robi jak piszesz

tapniete smartfonem
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#68 OFFLINE   PWL79

PWL79
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-07-2013

Napisany 20 września 2013 - 20:22

U mnie naciskanie i ciagniecie linki nic nie dawało.

#69 OFFLINE   Sharpshuter

Sharpshuter
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 02 stycznia 2014 - 17:51

Też nie mogłem otworzyć maski ;D okazało się że koło gumy zatrzasnąłem kombinerki pod maską jestem debilem ;) Maska już otwarta z pomocą drugiej osoby :D

#70 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2014 - 17:55

jestem debilem

samokrytyka jak sie patrzy :brawo:

#71 OFFLINE   Sharpshuter

Sharpshuter
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 30 stycznia 2014 - 21:41

Odkryłem ostatnio że mam luz na tulei w którą wchodzi bolec maski. Luz góra dół bo rowek w którym przesuwa się sprężyna ma kształt taki że po zamknięciu maska rusza się góra dół jakieś dobre 3-4mm. Da się tą tuleję z nacięciem wymienić?

#72 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 stycznia 2014 - 22:41

Odkryłem ostatnio że mam luz na tulei w którą wchodzi bolec maski. Luz góra dół bo rowek w którym przesuwa się sprężyna ma kształt taki że po zamknięciu maska rusza się góra dół jakieś dobre 3-4mm. Da się tą tuleję z nacięciem wymienić?

może nie odpowiem na Twoje pytanie, ale zobacz czy uda Ci się podregulować tymi gumami na masce co są :)




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#73 OFFLINE   Sharpshuter

Sharpshuter
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 30 stycznia 2014 - 22:49

Wtedy maska jest ewidentnie za wysoko i robi się szpara nad lampami...

#74 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 stycznia 2014 - 23:16

tego draba można regulować

#75 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2014 - 00:02

bolec wyreguluj :tak:

#76 OFFLINE   Sharpshuter

Sharpshuter
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 31 stycznia 2014 - 06:36

Ma nacięcia pod klucz ale predzej go wyrwę z kawałkiem maski niż obrócę :)

#77 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2014 - 08:43

Poluzuj to "słoneczko" przy masce i bolec się obróci - ono działa jak przeciw nakrętka.

#78 OFFLINE   Sharpshuter

Sharpshuter
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 07 lutego 2014 - 19:39

Niestety ani drgnie...

#79 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 lutego 2014 - 20:11

W ogóle otworzyć się nie da czy nie możesz jej wyregulować?

Dodany obrazek


#80 OFFLINE   Sharpshuter

Sharpshuter
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2013

Napisany 07 lutego 2014 - 20:46

nie da się wyregulować przy zamku