Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

luz na kierownicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 03 czerwca 2007 - 20:28

zauważyłem w swojej omesi luz na kierownicy. Objawia to się niespokojnym prowadzeniem gdy jade na wprost oraz jest wyczuwalny luz na postoju. W niektórych pozycjach, koło kierownicy ma luz który wynosi ok 1cm prawo-lewo. Luz występuje i gdy kała są prosto, i gdy są skrecone. Niekiedy luz jest nie wyczuwalny, przykładowo, koło na wprost, luzu nie ma, skręcem koła w prawo, luzu nie ma, wracam kierą minimalnie w lewo, i luz wtedy jest. Gdy silnik jest wyłączony, to niekiedy też można wyczuć luz.
Wykluczam luzy na drążkach, pownieważ luzy były by cały czas
Płyn w zbiorniczku trzyma poziom
Co to może oznaczać??



#2 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 czerwca 2007 - 20:39

Objawia to się niespokjnym prowadzeniem gdy jade na wprost oraz gdy silnik jest włączony i auto stoi.


Jak Twoje auto się niespokojnie prowadzi - kiedy stoi :roll:

A tak na poważnie - to ja mam troszkę podobnie - przy wyprostowanych kołach nie ma luzu - a przy skręconych jest luz. - Poza tym w trakcie jazdy tego nie czuję. Też zupełnie nie wiem czy tak ma być - czy coś mam nie tak.

Wygląda to dość podobnie do Twojego probemu - więc może razem poczekamy na radę kolegów :drink:
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#3 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 03 czerwca 2007 - 20:41

Objawia to się niespokjnym prowadzeniem gdy jade na wprost oraz gdy silnik jest włączony i auto stoi.


Jak Twoje auto się niespokojnie prowadzi - kiedy stoi :roll:

A tak na poważnie - to ja mam troszkę podobnie - przy wyprostowanych kołach nie ma luzu - a przy skręconych jest luz. - Poza tym w trakcie jazdy tego nie czuję. Też zupełnie nie wiem czy tak ma być - czy coś mam nie tak.

Wygląda to dość podobnie do Twojego probemu - więc może razem poczekamy na radę kolegów :drink:

spok, źle się wyraziłem :razz:

#4 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 czerwca 2007 - 20:47

Ja jeszcze zauważyłem, że jak jest ten luz - to jak ruszam kierownicą w ramach tego luzu - to na "środku tego luzu" jest jakby taki mini-opór - co sprawia, że kierownica wskakuje albo z jednej strony tego luzu - albo z drugiej. To zjawisko jest też niezależne od tego czy silnik chodzi czy nie.

Ktoś gdzieś tu pisał, że podobno przy tego typu przekładniach jakie są w omach - luz na skręconych kołach jest normalny. Nie mogę teraz znaleźć tego wątku - a nie pamiętam już co tam jeszcze było na temat luzów.
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#5 OFFLINE   Tomek__12

Tomek__12
  • 57 postów
  • Dołączył: 11-03-2007
  • Skąd: K-K

Napisany 04 czerwca 2007 - 21:08

Witam Panowie, ja mam podobie,na wprost jak stoi, luzu nie ma, jak skrece kola to luz jest,tez kolo 1 cm, dodam ze wymieniłem dwa dni temu koncowki i srodkowy drazek

#6 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 28 czerwca 2007 - 18:08

i jak nikt nic nie wie???

#7 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 05 sierpnia 2007 - 11:32

Cath witam Czy ten luz występuje gdy silnik włączony? Przy większym przebiegu na zgaszonym silniku moze występować luz na przekładni kierowniczej. Po odpaleniu pompa wspomagania gdy wszystko jest sprawne kasuje luz. Ja sobie skasowałem luz na przekładni.
Nie dociskaj zbyt mocno gdyz moze to spowodowac blokowanie kół przy skrętach i kierownica nie bedzie powracała do płaszczyzny neutralnej.Czyli ile nie skrecisz tylo zostanie. Tą czynnośc wykonałem po upewnieniu sie że nie mam luzów na koncowkach drążków itp pozdrawiam.

#8 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 06 sierpnia 2007 - 09:30

Cath witam Czy ten luz występuje gdy silnik włączony? Przy większym przebiegu na zgaszonym silniku moze występować luz na przekładni kierowniczej. Po odpaleniu pompa wspomagania gdy wszystko jest sprawne kasuje luz. Ja sobie skasowałem luz na przekładni.
Nie dociskaj zbyt mocno gdyz moze to spowodowac blokowanie kół przy skrętach i kierownica nie bedzie powracała do płaszczyzny neutralnej.Czyli ile nie skrecisz tylo zostanie. Tą czynnośc wykonałem po upewnieniu sie że nie mam luzów na koncowkach drążków itp pozdrawiam.

luz jest i na wyłączonym silniku i na włączonym. Ale na włączonym, nie zawsze, w pewnych pozycjach nie ma go, a po przekręceniu kiery jest
Tez tak miałeś??
Gdzie reguluje się ten luz, i wsumie co on reguluje, luz czego????

#9 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 12 sierpnia 2007 - 13:46

CATH piszesz o tym luzie, ten luz znajduje się na przekładni kierowniczej. Masz na pewno ten sam przypadek co ja. Jest to luz poprzeczny, którego nie da sie skasować. Jedynie na przekładni w omegach możesz skasować luz wzdłużny. Jedyny luz ktory sam mozesz skasowac to podnosząc maske i na gónej płytce przekładni kierowniczej jest taka śróba z niacięciem na sróbokręt płaski i zakontrowana nakrętką. Musisz poluzować nakrętke i wkręcić tą śrube. Największy luz jest przy skręconych kołach ale Regulować luz tylko możesz na wyprostowanych kołach, bo jak skasujesz luz na skręconych kołach nie bedziesz mogł skręcić kierownicą by wyprostowac koła. To niby prosty zabieg ale tez mozna popsuc przekładnie. I znowu przestrzegam to o czym wyżej pisałem pozdrawiam

#10 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 sierpnia 2007 - 14:05

bo jak skasujesz luz na skręconych kołach nie bedziesz mogł skręcić kierownicą by wyprostowac koła.

czyli w tych przekładniach luz na skręconych kołach to norma?
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#11 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 12 sierpnia 2007 - 14:13

Wiesz luz na przekładniach sie robi na początku zawsze w pozycji gdzie koła sa najbardziej skrecone. Potem zaczyna na wyprostowanych kołach. Ale jeśli wspomaganie działa prawidłowo to przy właczonym silniku powinien sie każdy luz skasowac. Uważam ze gdy juz maksymalne próby skasowania luzu nic nie pomogą , potem zostaje tylko regeneracja przekl.

#12 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2007 - 18:18

Panowie, luzy mogą być spowodowane przez luzy na drążku środkowym. Też miałem lekki luz i też mi się wydawało, że ten drążek jest OK, ale gość dziś szukał ok.20 min i znalazł. Dopiero po zdemontowaniu tego drążka widać w jakim jest stanie. To by potwierdzało luzy cath, Tomek__12, i innych.

#13 OFFLINE   patrol93

patrol93
  • 1 postów
  • Dołączył: 17-05-2013

Napisany 17 maja 2013 - 06:09

Witam

Zakupiłem wczoraj omegę, niestety w drodze do domu po około 60km coś dziwnie zaczęło stukać przy dziurach, okazało się że miejsce gdzie jest przykręcony amortyzator tylni prawy było skorodowane i amortyzator wybiło do góry, auto dzisiaj idzie do mechanika aby to zespawał.

Potrzebuję porady co do kilku rzeczy:
- silnik wydaje dzwięki "pyrkania" może jest to wina braku katalizatora?
- posiadam spore luzy na kierownicy, w prawo i w lewo około 3cm co to może być?
- omega ma skorodowane wszystkie drzwi, lepiej kupić pod kolor czy znaleźć w stanie idealnym i pomalować?

Ogólnie planuję poprawić kondycję tego autka gdyż zawsze chciałem mieć omegę, co prawda MV6, ale wyszło, że kupiłem 2.5 V6, ale nie robi mi to w sumie różnicy.

Znacie może dobry warsztat gdzie mogli by się zająć moją omesią?
Auto ma rdze w bagażniku po lewej stronie lepiej jest dospawać blachę czy zdobyć taką całą część i ją poprostu przyspawać?

Lista rzeczy do zrobienia jest spora, on blacharki po lekki lifting, nie chcę robić wieś tuningu, ale chętnie bym wymienił światła na soczewki, całe oświetlenie w led chcę zrobić.

Gdzie można zdobyć wyświetlacz do omegi gdyż mój niestety nie wyświetla połowy rzeczy.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

#14 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 lipca 2013 - 21:06

A spotkaliście się z przypadkiem z czymś takim że brakuje juz regulacji w przekładni kierowniczej? Troszeczkę dokręciłem śrubkę i luz troszeczkę się zmniejszył i chciałem jeszcze dokręcić kilka stopni a lu ni hu hu

Witam

Zakupiłem wczoraj omegę, niestety w drodze do domu po około 60km coś dziwnie zaczęło stukać przy dziurach, okazało się że miejsce gdzie jest przykręcony amortyzator tylni prawy było skorodowane i amortyzator wybiło do góry, auto dzisiaj idzie do mechanika aby to zespawał.

Potrzebuję porady co do kilku rzeczy:
- silnik wydaje dzwięki "pyrkania" może jest to wina braku katalizatora?
- posiadam spore luzy na kierownicy, w prawo i w lewo około 3cm co to może być?
- omega ma skorodowane wszystkie drzwi, lepiej kupić pod kolor czy znaleźć w stanie idealnym i pomalować?

Ogólnie planuję poprawić kondycję tego autka gdyż zawsze chciałem mieć omegę, co prawda MV6, ale wyszło, że kupiłem 2.5 V6, ale nie robi mi to w sumie różnicy.

Znacie może dobry warsztat gdzie mogli by się zająć moją omesią?
Auto ma rdze w bagażniku po lewej stronie lepiej jest dospawać blachę czy zdobyć taką całą część i ją poprostu przyspawać?

Lista rzeczy do zrobienia jest spora, on blacharki po lekki lifting, nie chcę robić wieś tuningu, ale chętnie bym wymienił światła na soczewki, całe oświetlenie w led chcę zrobić.

Gdzie można zdobyć wyświetlacz do omegi gdyż mój niestety nie wyświetla połowy rzeczy.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc



Wiele rzeczy możesz dostać tu na forum np w dziale sprzedam lub zapytać w dziale kupię. Pozostają Ci również różne ogłoszenia i aukcje.
Jeśli chodzi o ledy i inne gadżety to też aukcje :)

#15 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 11 lipca 2013 - 22:17

jesli chodzi o kataizator to u mnie też pyrka ponieważ wywaliłem rozwalony środek,