

luz na kierownicy
#1
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2007 - 20:28
Wykluczam luzy na drążkach, pownieważ luzy były by cały czas
Płyn w zbiorniczku trzyma poziom
Co to może oznaczać??
#2
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2007 - 20:39
Objawia to się niespokjnym prowadzeniem gdy jade na wprost oraz gdy silnik jest włączony i auto stoi.
Jak Twoje auto się niespokojnie prowadzi - kiedy stoi :roll:
A tak na poważnie - to ja mam troszkę podobnie - przy wyprostowanych kołach nie ma luzu - a przy skręconych jest luz. - Poza tym w trakcie jazdy tego nie czuję. Też zupełnie nie wiem czy tak ma być - czy coś mam nie tak.
Wygląda to dość podobnie do Twojego probemu - więc może razem poczekamy na radę kolegów :drink:
#3
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2007 - 20:41
spok, źle się wyraziłem :razz:Objawia to się niespokjnym prowadzeniem gdy jade na wprost oraz gdy silnik jest włączony i auto stoi.
Jak Twoje auto się niespokojnie prowadzi - kiedy stoi :roll:
A tak na poważnie - to ja mam troszkę podobnie - przy wyprostowanych kołach nie ma luzu - a przy skręconych jest luz. - Poza tym w trakcie jazdy tego nie czuję. Też zupełnie nie wiem czy tak ma być - czy coś mam nie tak.
Wygląda to dość podobnie do Twojego probemu - więc może razem poczekamy na radę kolegów :drink:
#4
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2007 - 20:47
Ktoś gdzieś tu pisał, że podobno przy tego typu przekładniach jakie są w omach - luz na skręconych kołach jest normalny. Nie mogę teraz znaleźć tego wątku - a nie pamiętam już co tam jeszcze było na temat luzów.
#5
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2007 - 21:08
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2007 - 11:32
Nie dociskaj zbyt mocno gdyz moze to spowodowac blokowanie kół przy skrętach i kierownica nie bedzie powracała do płaszczyzny neutralnej.Czyli ile nie skrecisz tylo zostanie. Tą czynnośc wykonałem po upewnieniu sie że nie mam luzów na koncowkach drążków itp pozdrawiam.
#8
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2007 - 09:30
luz jest i na wyłączonym silniku i na włączonym. Ale na włączonym, nie zawsze, w pewnych pozycjach nie ma go, a po przekręceniu kiery jestCath witam Czy ten luz występuje gdy silnik włączony? Przy większym przebiegu na zgaszonym silniku moze występować luz na przekładni kierowniczej. Po odpaleniu pompa wspomagania gdy wszystko jest sprawne kasuje luz. Ja sobie skasowałem luz na przekładni.
Nie dociskaj zbyt mocno gdyz moze to spowodowac blokowanie kół przy skrętach i kierownica nie bedzie powracała do płaszczyzny neutralnej.Czyli ile nie skrecisz tylo zostanie. Tą czynnośc wykonałem po upewnieniu sie że nie mam luzów na koncowkach drążków itp pozdrawiam.
Tez tak miałeś??
Gdzie reguluje się ten luz, i wsumie co on reguluje, luz czego????
#9
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2007 - 13:46
#10
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2007 - 14:05
czyli w tych przekładniach luz na skręconych kołach to norma?bo jak skasujesz luz na skręconych kołach nie bedziesz mogł skręcić kierownicą by wyprostowac koła.
#11
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2007 - 14:13
#12
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2007 - 18:18
#13
OFFLINE
Napisany 17 maja 2013 - 06:09
Zakupiłem wczoraj omegę, niestety w drodze do domu po około 60km coś dziwnie zaczęło stukać przy dziurach, okazało się że miejsce gdzie jest przykręcony amortyzator tylni prawy było skorodowane i amortyzator wybiło do góry, auto dzisiaj idzie do mechanika aby to zespawał.
Potrzebuję porady co do kilku rzeczy:
- silnik wydaje dzwięki "pyrkania" może jest to wina braku katalizatora?
- posiadam spore luzy na kierownicy, w prawo i w lewo około 3cm co to może być?
- omega ma skorodowane wszystkie drzwi, lepiej kupić pod kolor czy znaleźć w stanie idealnym i pomalować?
Ogólnie planuję poprawić kondycję tego autka gdyż zawsze chciałem mieć omegę, co prawda MV6, ale wyszło, że kupiłem 2.5 V6, ale nie robi mi to w sumie różnicy.
Znacie może dobry warsztat gdzie mogli by się zająć moją omesią?
Auto ma rdze w bagażniku po lewej stronie lepiej jest dospawać blachę czy zdobyć taką całą część i ją poprostu przyspawać?
Lista rzeczy do zrobienia jest spora, on blacharki po lekki lifting, nie chcę robić wieś tuningu, ale chętnie bym wymienił światła na soczewki, całe oświetlenie w led chcę zrobić.
Gdzie można zdobyć wyświetlacz do omegi gdyż mój niestety nie wyświetla połowy rzeczy.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
#14
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2013 - 21:06
Witam
Zakupiłem wczoraj omegę, niestety w drodze do domu po około 60km coś dziwnie zaczęło stukać przy dziurach, okazało się że miejsce gdzie jest przykręcony amortyzator tylni prawy było skorodowane i amortyzator wybiło do góry, auto dzisiaj idzie do mechanika aby to zespawał.
Potrzebuję porady co do kilku rzeczy:
- silnik wydaje dzwięki "pyrkania" może jest to wina braku katalizatora?
- posiadam spore luzy na kierownicy, w prawo i w lewo około 3cm co to może być?
- omega ma skorodowane wszystkie drzwi, lepiej kupić pod kolor czy znaleźć w stanie idealnym i pomalować?
Ogólnie planuję poprawić kondycję tego autka gdyż zawsze chciałem mieć omegę, co prawda MV6, ale wyszło, że kupiłem 2.5 V6, ale nie robi mi to w sumie różnicy.
Znacie może dobry warsztat gdzie mogli by się zająć moją omesią?
Auto ma rdze w bagażniku po lewej stronie lepiej jest dospawać blachę czy zdobyć taką całą część i ją poprostu przyspawać?
Lista rzeczy do zrobienia jest spora, on blacharki po lekki lifting, nie chcę robić wieś tuningu, ale chętnie bym wymienił światła na soczewki, całe oświetlenie w led chcę zrobić.
Gdzie można zdobyć wyświetlacz do omegi gdyż mój niestety nie wyświetla połowy rzeczy.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Wiele rzeczy możesz dostać tu na forum np w dziale sprzedam lub zapytać w dziale kupię. Pozostają Ci również różne ogłoszenia i aukcje.
Jeśli chodzi o ledy i inne gadżety to też aukcje

#15
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2013 - 22:17