Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Geometria czy zbieznosc?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 października 2011 - 19:59

Ustawia się je na otworach w mcfersonie i przy zwrotnicy

w trące się na moment;) a czy przypadkiem w originale do ustawiania tych kątów powinny znajdować się śruby mimośrodowe?? jak to jest w tych omegach, na jakie tam śruby winien być przykręcony mac person?? bo sam nie wiem czy mam oryginalne te śruby:hmm:

#22 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2011 - 20:02

zwykłe śruby , otwory są po prostu owalne

śruby mimośrodowe


to byłoby dobre rozwiązanie , regulacja byla by płynniejsza , ale niestety konstruktorzy się nie popisali

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#23 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2011 - 20:08

otwory są po prostu owalne

No chyba ze ktos kupi amorki w taniej podrobie to wtedy ma 2 zwykle otwory (zdarzaja sie takie niedorobione czesci). Ale wtedy tez da rade cos z tym zrobic - trzeba rozpilowac/rozwiercic na tzw. "fasolke" gorny otwor w kierunku do wewnatrz.

#24 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2011 - 20:14

No chyba ze ktos kupi amorki w taniej podrobie to wtedy ma 2 zwykle otwory (zdarzaja sie takie niedorobione czesci)


zgadza się , robiłem już takie

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#25 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 października 2011 - 20:21

zwykłe śruby

czyli?? możesz podać jakąś przykładowo ?? u mnie były chyba M12 całe nagwintowane i zauważyłem ze po jednej L/P stronie te gwinty zostały wytłuczone przez to jak by to nazwać te ucho piasty gdzie przykręca się mac persona, i zmieniły się kąty delikatnie koła na zakrętach się kładły od góry w stronę kolumny, prawie ocierały.

#26 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2011 - 20:48

czyli możesz podać jakąś przykładowo


taka [ATTACH]15015[/ATTACH]

[ATTACH]15016[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#27 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 października 2011 - 21:06

no to chyba mam oryginalne, dokładnie jak te z linka http://www.ebay.de/i...=item256814d292
ale czemu mi je tak wytłukło:?

#28 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2011 - 21:13

może były za słabo dokręcone

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#29 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2011 - 21:17

Chyba powinno sie je za kazdym razem zmieniac. Tak czytalem w tisie. Moze Twoje nigdy nie byly wymieniane??

#30 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 października 2011 - 21:22

może były za słabo dokręcone


jest taka możliwość, podobny temat miałem z amorkami z tyłu:(
ktoś kiedyś je zmianiał ............. ale wytłukły mi tulejke amorka i troszki wyrobiła się sruba(stąd te pieruńskie stuki z tyłu miałem)


ale u Tomka toby chyba katy poszły na spacer i oponki tym samym;) a z tego co wiem to tak nie jest:D




ps. chociaż to dopiero kilka dni dni jak springi ściągał:dziura:

#31 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 października 2011 - 21:24

Chyba powinno sie je za kazdym razem zmieniac. Tak czytalem w tisie. Moze Twoje nigdy nie byly wymieniane??

może tak być:o zdejmowałem oryginalne amory, chyba jeszcze z pierwszego montażu. Wywaliłem te śruby wybite i wstawiłem nowe tylko pełne w bez gwintu w miejscu gdzie przechodzi przez ten otwór.

#32 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 05 października 2011 - 05:48

Mam takie pytanie, czy gdybym sam poluzował te sruby i próbował zmienic kąt(ciągnąłbym bym koło od dołu na zewnątrz) to zbieżnośc by się przestawiła?Dla przypomnienia po ustawieniu geometrii z lewej strony mam kąt -1*19' a z prawej -2*21'
Jak wczesniej pisałem ,boję się ,że będzie zdzierało prawą oponke od wewn.(mam laczki szerokie na 235).
a czy ktoś z Was ma może dane regulacyjne naszych klusek ,bo chciałbym porównac z moją geometrią.
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#33 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2011 - 11:31

ciągnąłbym bym koło od dołu na zewnątrz

Od gory, bo od dolu to na wiekszy minus jeszcze pojdzie. I zbieznosc sie tez zmieni delikatnie. Nie kombinuj sam bo mozesz tylko pogorszyc bez przyrzadow.

#34 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 05 października 2011 - 13:26

Norma: ustawienie fabryczne -1*40'
dopuszczalny odchyl: +0*45' -0*45'
maksymalna roznica L/P 1*00'
Czyli jeszcze jest teoretycznie w zakresach granicznych, ale warto sprobowac prawa strone poprawic.


Teraz zauważyłem,że max różnica to 1 stopień a u mnie jest więcej,to chyba jest podstawa do reklamacji.
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#35 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2011 - 14:55

max różnica to 1 stopień a u mnie jest więcej

W zasadzie 2 minuty kątowe poza norma wiec na bardzo upartego mozna sie klocic :D

#36 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 06 października 2011 - 16:26

No i wykłuciłem się .Jutro jadę na poprawkę będe kazał ustawic te kąty jak norma każe.

No i jestem po poprawce-teraz jest o.k. Kąty mam lewy -1*37' prawy -1*35'.Pozostałe parametry też w normie.
A teraz ciekawostka-parametry ,które podałem pare postów wczesniej miałem po pierwszej regulacji dwa dni temu.Dzisiaj jak posprawdzał przed regulacją parametry różniły sie dośc mocno ,np.zbieżnośc i kąty tylnych kól .Trochę to dziwne bo przejechałem może z 30km i nie wpadłem w żadną dziure,paliwka też przecież dużo nie ubyło (mała różnica w obciązeniu ).Najważniejsze że teraz jest git.
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#37 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 marca 2012 - 05:50

podgrzeje kotleta:D
Słyszał ktoś termin krzywa zbieżności lub geometrii?? Co to jest i jak się to robi??