w trące się na moment;) a czy przypadkiem w originale do ustawiania tych kątów powinny znajdować się śruby mimośrodowe?? jak to jest w tych omegach, na jakie tam śruby winien być przykręcony mac person?? bo sam nie wiem czy mam oryginalne te śruby:hmm:Ustawia się je na otworach w mcfersonie i przy zwrotnicy


Geometria czy zbieznosc?
#21
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 19:59
#22
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 20:02
śruby mimośrodowe
to byłoby dobre rozwiązanie , regulacja byla by płynniejsza , ale niestety konstruktorzy się nie popisali
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#23
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 20:08
No chyba ze ktos kupi amorki w taniej podrobie to wtedy ma 2 zwykle otwory (zdarzaja sie takie niedorobione czesci). Ale wtedy tez da rade cos z tym zrobic - trzeba rozpilowac/rozwiercic na tzw. "fasolke" gorny otwor w kierunku do wewnatrz.otwory są po prostu owalne
#24
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 20:14
No chyba ze ktos kupi amorki w taniej podrobie to wtedy ma 2 zwykle otwory (zdarzaja sie takie niedorobione czesci)
zgadza się , robiłem już takie
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#25
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 20:21
czyli?? możesz podać jakąś przykładowo ?? u mnie były chyba M12 całe nagwintowane i zauważyłem ze po jednej L/P stronie te gwinty zostały wytłuczone przez to jak by to nazwać te ucho piasty gdzie przykręca się mac persona, i zmieniły się kąty delikatnie koła na zakrętach się kładły od góry w stronę kolumny, prawie ocierały.zwykłe śruby
#26
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 20:48
czyli możesz podać jakąś przykładowo
taka [ATTACH]15015[/ATTACH]
[ATTACH]15016[/ATTACH]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#27
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 21:06
ale czemu mi je tak wytłukło:?
#28
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 21:13
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#29
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 21:17
#30
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 21:22
może były za słabo dokręcone
jest taka możliwość, podobny temat miałem z amorkami z tyłu:(
ktoś kiedyś je zmianiał ............. ale wytłukły mi tulejke amorka i troszki wyrobiła się sruba(stąd te pieruńskie stuki z tyłu miałem)
ale u Tomka toby chyba katy poszły na spacer i oponki tym samym;) a z tego co wiem to tak nie jest:D
ps. chociaż to dopiero kilka dni dni jak springi ściągał

#31
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 21:24
może tak byćChyba powinno sie je za kazdym razem zmieniac. Tak czytalem w tisie. Moze Twoje nigdy nie byly wymieniane??

#32
OFFLINE
Napisany 05 października 2011 - 05:48
Jak wczesniej pisałem ,boję się ,że będzie zdzierało prawą oponke od wewn.(mam laczki szerokie na 235).
a czy ktoś z Was ma może dane regulacyjne naszych klusek ,bo chciałbym porównac z moją geometrią.
pozdro
#33
OFFLINE
Napisany 05 października 2011 - 11:31
Od gory, bo od dolu to na wiekszy minus jeszcze pojdzie. I zbieznosc sie tez zmieni delikatnie. Nie kombinuj sam bo mozesz tylko pogorszyc bez przyrzadow.ciągnąłbym bym koło od dołu na zewnątrz
#34
OFFLINE
Napisany 05 października 2011 - 13:26
Norma: ustawienie fabryczne -1*40'
dopuszczalny odchyl: +0*45' -0*45'
maksymalna roznica L/P 1*00'
Czyli jeszcze jest teoretycznie w zakresach granicznych, ale warto sprobowac prawa strone poprawic.
Teraz zauważyłem,że max różnica to 1 stopień a u mnie jest więcej,to chyba jest podstawa do reklamacji.
#35
OFFLINE
Napisany 05 października 2011 - 14:55
W zasadzie 2 minuty kątowe poza norma wiec na bardzo upartego mozna sie klocicmax różnica to 1 stopień a u mnie jest więcej

#36
OFFLINE
Napisany 06 października 2011 - 16:26
No i jestem po poprawce-teraz jest o.k. Kąty mam lewy -1*37' prawy -1*35'.Pozostałe parametry też w normie.
A teraz ciekawostka-parametry ,które podałem pare postów wczesniej miałem po pierwszej regulacji dwa dni temu.Dzisiaj jak posprawdzał przed regulacją parametry różniły sie dośc mocno ,np.zbieżnośc i kąty tylnych kól .Trochę to dziwne bo przejechałem może z 30km i nie wpadłem w żadną dziure,paliwka też przecież dużo nie ubyło (mała różnica w obciązeniu ).Najważniejsze że teraz jest git.
pozdro
#37
OFFLINE
Napisany 06 marca 2012 - 05:50
Słyszał ktoś termin krzywa zbieżności lub geometrii?? Co to jest i jak się to robi??