Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Geometria czy zbieznosc?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 02 kwietnia 2011 - 19:51

Przy zmianie opon z zimówek na letnie zauważyłem ze prawa przednia oponka jest dosc mocno zjechana od wewnetrznej strony.Co moze byc przyczyną ? co trzeba ustawic geometrie czy zbieżnosc?
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#2 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2011 - 19:52

Sprobuj katy ustawic

#3 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 02 kwietnia 2011 - 20:05

Kąty czyli to zbieznośc czy geo...
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#4 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2011 - 20:16

Zbieżność robisz z przodu, geometria to całość z kątami. Ja zawsze robię geometrię, żeby miec pewność że wszystko jest ok.

Jak ci zjadło opone po wewnętrznej stronie to na 90% masz kąt zwalony. Tylko zanim pojedziesz na geometrię to jedź na diagnostykę, niech sprawdzą czy wszystko jest ok, bo ustawianie geometrii na wywalonym zawieszeniu to strata pieniędzy.

#5 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2011 - 20:19

Zdzieranie opony moze powodowac i zle ustawiona geometria oraz zbieznosc. Najlepiej pojechac do fachowca i on to skoryguje. Ja sugeruje sie tym ze jedna opona jest starta wiec to moze byc przestawiony kat tego kola.

BzQ uprzedziles mnie :)

#6 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 02 kwietnia 2011 - 20:30

ok. dzieki
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#7 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 08 kwietnia 2011 - 15:28

u mnie znów jest przypadek taki że jeśli kierownica jest w neutralnym położeniu samochód ściąga w lewo, żeby jechać prosto kierownicę muszę trzymać delikatnie skręconą w prawo jest to cholernie męczące. Rozwiązaniem problemu będzie pojechanie na ustawienie zbieżności tak? tak z ciekawości ile taka operacja kosztuje?

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2011 - 15:45

Rozwiązaniem problemu będzie pojechanie na ustawienie zbieżności tak?

Najpierw to poszukaj luzow w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym (i usun ewentualne uszkodzenia). A dopiero potem jedz na geometrie.


EDIT: pomijam tak oczywiste rzeczy jak rozne cisnienie w oponach i wysokosc bieznika.

#9 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 08 kwietnia 2011 - 16:34

Najpierw to poszukaj luzow w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym (i usun ewentualne uszkodzenia). A dopiero potem jedz na geometrie.

wydaje mi się że luzów żadnych nie będzie, na zimowym ogumieniu było wszystko ok

EDIT: pomijam tak oczywiste rzeczy jak rozne cisnienie w oponach i wysokosc bieznika.

ciśnienie jednakowe, bieżnik także

#10 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2011 - 17:12

wydaje mi się że luzów żadnych nie będzie, na zimowym ogumieniu było wszystko ok


czyli winne będą opony które założyłeś , będą niejednakowo i nierównomiernie zużyte , można próbować pozamieniać je miejscami

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#11 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lipca 2011 - 10:10

:grill:
jako że mi nerw wczoraj wziol jak ujrzałem zjechane pół opony z tyłu pojechałem na diagnostyke i mam mały luz na tuleji belki z lewej strony. Pierdoła i się zrobi ale czy od tego mogło zjeść opone??

Poadaje wyniki geometrii tył ;

pochylenie lewe -2*16' prawe -2*37'
zbieżność lewe +1,5mm prawe +1,3mm
zbieżność całkowita +2,8mm
oś geometryczna jazdy -0*01'


wyniki przód


wyprzedzenie osi sworznia lewe +4*56' prawe +4*24'
pochylenia osi sworznia lewe +14*27' prawe +13*55'
pochylenie lewe -1*51' prawe -1*50'
zbieżność lewe +0,8mm prawe +0,8mm
zbieżność całkowita +1,5mm
przesunięcoe kół -4,9mm


co może być nie tak w tych wynikach??

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2011 - 11:07

co może być nie tak w tych wynikach

Za duza zbieznosc na obydwu osiach. Powinno byc jak najblizej wartosci zerowej. Reszta wynikow w granicach normy. Auto miales prawidlowo dociazone przy pomiarach?

#13 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lipca 2011 - 11:10

tak wkładał jakieś żelastwo do przodu

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2011 - 11:24

To zrob te tuleje belki, poszukaj czy jeszcze gdzies nie ma jakichs luzow - ewentualne usunac, pelna geometria i bedzie git.

#15 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 04 października 2011 - 18:34

Witam.Po wymienie prawej wewn.końcówki drążka kier.,Łącznika stabilizatora lewego i dwóch dużych tuleji wahacza autko prowadziło sie lepiej,ale musiałem kontrowac kier.w prawo bo mocno ściągało w lewo.Kierownica musiała byc lekko skręcona w prawo przy jeżdzie na wprost.Pojechałem na geometrię i miałem takie wyniki:
przód:
kąt pochyl.koła lewy-1*21' Prawy-2*19'
kąt wyprzedzenia sworznia lewy3*00' prawy4*48'
zbieznośc lewe 0*14' prawy 0*16'
zbieżnośc sumaryczna 0*29'
odchylenie toru jazdy -0*01'
tył:
kąt pochylenia koła lewe -1*21' prawe -1*37'
zbież. lewe 0*23' prawe 0*12'
zbieżnośc sumaryczna 0*35'
kąt znoszenia 0*05'
Po ustawieniu mam tak:
przod:
kąt poch.koła lewe -1*19' prawe -2*21'
kąt wyprz.sworznia lewe 3*00' prawe 4*48'
zbieżn.lewe 0*04' prawe 0*05'
zbieżnośc sumaryczna 0*10'
odchylenie toru jazdy 0*00'
tył:
kąt pochyl.koła lewe -1*10' prawe -1*37'
zbieżn.lewe 0*08' prawe 0*09'
zbiezn. sumaryczna 0*17'
kat znoszenia -0*01'

I tu mam parę pytań:
-czy wyniki przed ustawieniem mogły powodowac starcie prawej przedniej opony od wewnątrz ?
-czy róznica po ustawieniu kątów pochylenia kół z przodu nie jest za duża (róznica prawie 1*) ?
- mechanik powiedział, że nie da się ustawic kątów wyprzedzenia sworznia-czy napewno?
Boję się czy dalej nie będzie zdzierac opony.Auto prowadzi sie prawie idealnie-kierownica jest prosto ale wydaje mi się że minimalnie ściąga w lewo(może to wina trochę kiepskiej nawierzchni drogi po której jechałem)Ponadto mam wydruk ustawienia kół względem siebie i wychodzi na to,że lewe przednie koło jest cofnięte względem prawego o 17mm!!!
Tylne lewe jest cofnięte względem pr. o 5mm Czy wychodzi na to,że moja omesia jest po jakimś "Big dzwonie".
Dzieki za odpowiedzi.
Pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#16 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2011 - 18:43

Boję się czy dalej nie będzie zdzierac opony

Raczej bedzie, za duzy minus na kacie pochylenia prawego przedniego kola (reguluje sie to tymi 2 srubami na amorze przy zwrotnicy).

#17 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 04 października 2011 - 19:06

przybek dzięki za odp.
Właśnie poczytałem troche o tych kątach.Ustawia się je na otworach w mcfersonie i przy zwrotnicy.Chyba pojadę jeszcze raz i będe się domagac poprawki.Boję sie tylko czy nie powiedzą że mieści się w normie i nie poprawią.
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#18 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2011 - 19:20

Boję sie tylko czy nie powiedzą że mieści się w normie i nie poprawią.

Norma: ustawienie fabryczne -1*40'
dopuszczalny odchyl: +0*45' -0*45'
maksymalna roznica L/P 1*00'
Czyli jeszcze jest teoretycznie w zakresach granicznych, ale warto sprobowac prawa strone poprawic.

#19 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 04 października 2011 - 19:25

A masz może te dane regulacyjne?jakiś link.
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#20 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2011 - 19:27

Boję sie tylko czy nie powiedzą że mieści się w normie i nie poprawią.


wklejam moje wyniki , tam masz specyfikacje

[ATTACH]15010[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p