

Geometria czy zbieznosc?
#1
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2011 - 19:51
pozdro
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2011 - 20:05
#4
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2011 - 20:16
Jak ci zjadło opone po wewnętrznej stronie to na 90% masz kąt zwalony. Tylko zanim pojedziesz na geometrię to jedź na diagnostykę, niech sprawdzą czy wszystko jest ok, bo ustawianie geometrii na wywalonym zawieszeniu to strata pieniędzy.
#5
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2011 - 20:19
BzQ uprzedziles mnie

#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2011 - 15:28
#8
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2011 - 15:45
Najpierw to poszukaj luzow w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym (i usun ewentualne uszkodzenia). A dopiero potem jedz na geometrie.Rozwiązaniem problemu będzie pojechanie na ustawienie zbieżności tak?
EDIT: pomijam tak oczywiste rzeczy jak rozne cisnienie w oponach i wysokosc bieznika.
#9
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2011 - 16:34
wydaje mi się że luzów żadnych nie będzie, na zimowym ogumieniu było wszystko okNajpierw to poszukaj luzow w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym (i usun ewentualne uszkodzenia). A dopiero potem jedz na geometrie.
ciśnienie jednakowe, bieżnik takżeEDIT: pomijam tak oczywiste rzeczy jak rozne cisnienie w oponach i wysokosc bieznika.
#10
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2011 - 17:12
wydaje mi się że luzów żadnych nie będzie, na zimowym ogumieniu było wszystko ok
czyli winne będą opony które założyłeś , będą niejednakowo i nierównomiernie zużyte , można próbować pozamieniać je miejscami
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#11
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2011 - 10:10
jako że mi nerw wczoraj wziol jak ujrzałem zjechane pół opony z tyłu pojechałem na diagnostyke i mam mały luz na tuleji belki z lewej strony. Pierdoła i się zrobi ale czy od tego mogło zjeść opone??
Poadaje wyniki geometrii tył ;
pochylenie lewe -2*16' prawe -2*37'
zbieżność lewe +1,5mm prawe +1,3mm
zbieżność całkowita +2,8mm
oś geometryczna jazdy -0*01'
wyniki przód
wyprzedzenie osi sworznia lewe +4*56' prawe +4*24'
pochylenia osi sworznia lewe +14*27' prawe +13*55'
pochylenie lewe -1*51' prawe -1*50'
zbieżność lewe +0,8mm prawe +0,8mm
zbieżność całkowita +1,5mm
przesunięcoe kół -4,9mm
co może być nie tak w tych wynikach??
#12
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2011 - 11:07
Za duza zbieznosc na obydwu osiach. Powinno byc jak najblizej wartosci zerowej. Reszta wynikow w granicach normy. Auto miales prawidlowo dociazone przy pomiarach?co może być nie tak w tych wynikach
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2011 - 11:24
#15
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 18:34
przód:
kąt pochyl.koła lewy-1*21' Prawy-2*19'
kąt wyprzedzenia sworznia lewy3*00' prawy4*48'
zbieznośc lewe 0*14' prawy 0*16'
zbieżnośc sumaryczna 0*29'
odchylenie toru jazdy -0*01'
tył:
kąt pochylenia koła lewe -1*21' prawe -1*37'
zbież. lewe 0*23' prawe 0*12'
zbieżnośc sumaryczna 0*35'
kąt znoszenia 0*05'
Po ustawieniu mam tak:
przod:
kąt poch.koła lewe -1*19' prawe -2*21'
kąt wyprz.sworznia lewe 3*00' prawe 4*48'
zbieżn.lewe 0*04' prawe 0*05'
zbieżnośc sumaryczna 0*10'
odchylenie toru jazdy 0*00'
tył:
kąt pochyl.koła lewe -1*10' prawe -1*37'
zbieżn.lewe 0*08' prawe 0*09'
zbiezn. sumaryczna 0*17'
kat znoszenia -0*01'
I tu mam parę pytań:
-czy wyniki przed ustawieniem mogły powodowac starcie prawej przedniej opony od wewnątrz ?
-czy róznica po ustawieniu kątów pochylenia kół z przodu nie jest za duża (róznica prawie 1*) ?
- mechanik powiedział, że nie da się ustawic kątów wyprzedzenia sworznia-czy napewno?
Boję się czy dalej nie będzie zdzierac opony.Auto prowadzi sie prawie idealnie-kierownica jest prosto ale wydaje mi się że minimalnie ściąga w lewo(może to wina trochę kiepskiej nawierzchni drogi po której jechałem)Ponadto mam wydruk ustawienia kół względem siebie i wychodzi na to,że lewe przednie koło jest cofnięte względem prawego o 17mm!

Tylne lewe jest cofnięte względem pr. o 5mm Czy wychodzi na to,że moja omesia jest po jakimś "Big dzwonie".
Dzieki za odpowiedzi.
Pozdro
#16
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 18:43
Raczej bedzie, za duzy minus na kacie pochylenia prawego przedniego kola (reguluje sie to tymi 2 srubami na amorze przy zwrotnicy).Boję się czy dalej nie będzie zdzierac opony
#17
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 19:06
Właśnie poczytałem troche o tych kątach.Ustawia się je na otworach w mcfersonie i przy zwrotnicy.Chyba pojadę jeszcze raz i będe się domagac poprawki.Boję sie tylko czy nie powiedzą że mieści się w normie i nie poprawią.
#18
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 19:20
Norma: ustawienie fabryczne -1*40'Boję sie tylko czy nie powiedzą że mieści się w normie i nie poprawią.
dopuszczalny odchyl: +0*45' -0*45'
maksymalna roznica L/P 1*00'
Czyli jeszcze jest teoretycznie w zakresach granicznych, ale warto sprobowac prawa strone poprawic.
#19
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 19:25
pozdro
#20
OFFLINE
Napisany 04 października 2011 - 19:27
Boję sie tylko czy nie powiedzą że mieści się w normie i nie poprawią.
wklejam moje wyniki , tam masz specyfikacje
[ATTACH]15010[/ATTACH]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.