

Prawo Jazdy C+E od czego zacząć?
#1
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 18:31
Zwracam się do wszystkich obeznanych w temacie ale najbardziej do tych którzy wykorzystują to w praktyce. Otóż od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zrobieniem sobie prawa jazdy kategorii C+E. Słyszałem jednak że samo prawo jazdy to jest mało. Chciałbym się więc dowiedzieć od was (może ktoś jeździ zawodowo) jakie dokumenty od samego początku do samego końca są potrzebne abym mógł bez żadnych problemów poruszać się autem ciężarowym z przyczepą. Na początek interesuje mnie przewóz rzeczy. Nie potrzebuje kosztów bo w różnym województwie czy mieście są one inne. Tylko po kolei co gdzie jak?
Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam!
#2
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 19:43
Po pierwsze badania lekarskie tj. okulista, laryngolog, lekarz ogólny, badania psychotechniczne, do tego jeszcze raz te same badania do zaświadczenia lekarskiego od pracodawcy, kurs na przewóz rzeczy.
Cała masa ganiania, załatwiania i płacenia wszędzie, wszystkim i za wszystko...
Ja zawodowo jeżdżę 12 lat i co jakiś czas muszę oddać swoje ciężko zarobione pieniążki na różnego rodzaju badania i testy ;-)
Więc życzę powodzenia i wytrwałości
#3
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 20:02
do 10. września 2010r. Teraz jak wiesz nazywa się to świadectwem kwalifikacji i jest totalną bzdurą mającą na celu wyciągnięcie kasy z nowego kierowcy zawodowego. Kurs jest rozdmuchany do granic rozsądku, jest czterokrotnie dłuższy, co nie znaczy że przygotuje kierowcę lepiej. Jest jeszcze możliwość uzyskania świadectwa kwalifikacji wstępnej przyspieszonej (140h), ale to już temat na inną rozmowę.kurs na przewóz rzeczy.
Aha, koszt świadectwa kwalifikacji to 3000zł do nawet 5000zł. Musisz zatem dobrze sie zastanowić kiedy koszta ci się zwrócą.
#4
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 20:12
No i do tego kompletu jeszcze wymiana prawa jazdy x2 i wyrobienie karty kierowcy. Kurde, i ja muszę kartę nową zrobić... Znów skarbowi Państwa haracz trzeba zapłacić. Ehhh...do tego jeszcze raz te same badania do zaświadczenia lekarskiego od pracodawcy, kurs na przewóz rzeczy.

#5
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 20:26
do 10. września 2010r. Teraz jak wiesz nazywa się to świadectwem kwalifikacji
No właśnie, że niewiem. Jedno co wiem to to że kiedyś było świadectwo kwalifikacji, bo posiadam jeszcze takowe tak na pamiątkę :-D a potem weszły te śmieszne kursy ahhh ja już nie nadążam
No i do tego kompletu jeszcze wymiana prawa jazdy x2 i wyrobienie karty kierowcy.
No tak zapomniałem o wymianie i o karcie ;-)
#6
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 21:12
ja sobie zostawiłem to zielone na pamiątkę co wyglądało jak prawko , wydane w urzędzie , te aktualne świadectwo mam wystawione przez pracodawcę , a po nowe trzeba iść do znów do urzędu , zwariować można, dzięki Bogu wszystkie kursy miałem organizowane na zakładzie - pracodawca płaciłbo posiadam jeszcze takowe tak na pamiątkę

jak znam życie to za jakiś czas znowu coś wymyślą , bo kierowca to taka dojna krowa
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#7
OFFLINE
Napisany 23 marca 2011 - 18:34
#8
OFFLINE
Napisany 23 marca 2011 - 18:53
Na pewno troszkę inaczej niż PL, jest mniej latania z papierkami
#9
OFFLINE
Napisany 23 marca 2011 - 18:54
W Polsce chyba nie jest aż tak źle jeśli chodzi o prace i płace we firmach transportowych.
ale kokosów się nie spodziewaj i nie jest to lekki chleb jak się niektórym wydaje , szczególnie tym którzy nigdy nie jeździli , najgorzej jest na początku , kupę moich kolegów z pracy poszła na TIRy a teraz wracają z powrotem na autobusy , tu też nie jest lekko ale przynajmniej co dzień jestem w domu:)
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#10
OFFLINE
Napisany 23 marca 2011 - 19:17
1- Kurs na kat C po B = od 2000 do 2400 PLN
2- Kwalifikacja ( na przewoz ladunku rzeczy ) wstepna dla poczontkujacego kierowcy na 5 lat od 5000 do 6500PLN , po 5 latach okresowa 3000PLN
3 -Karta kierowcy 180PLN w zaleznosci czym bedziesz jezdzil bo nie wszystkie ciezarowki maja taho cyfrowe ale warto miec ta karte tak na przyszlosc.
Bardzo wazna rzecz zanim siadziesz na zestaw warto by bylo przynajmniej pojezdzic rok na solowce zeby opanowac gabaryty oczywiscie nie mowie o solowkach do 8t bo to dla mnie taki wiekszy bus/kontener tylko konkretnych .
4 -Kurs kat E do C od 2000 do ? ( we Wroclawiu koszta sa od 2000 do 2200 )
Dlatego napisalem zebys pojezdzil przynajmniej rok bo nawet jak zrobisz C a za dwa tygodnie zdasz E to i tak nie bedziesz potrafil jezdzic . Na egzaminie sa mniejsze i krotsze zestawy niz w zyciu bedziesz podjarany po egzaminie ze wszystko masz siadziesz za kierownice i pampers pelny nie zycze w zimie z reszta tu kolega Daktyl i jego czerwona wanna byc moze podzieli moje zdanie.
Pozdrawiam i zycze powodzenia:pokoj:
#11
OFFLINE
Napisany 23 marca 2011 - 19:44
po 5 latach okresowa 3000PLN
U nas okresowa kosztuje 500 zł. http://www.word.opole.pl/ Zobacz w zakładce szkolenia-szkolenie okresowe kierowców.
Jak?? => Tak!!
#12
OFFLINE
Napisany 23 marca 2011 - 19:46
#13
OFFLINE
Napisany 23 marca 2011 - 20:00
zgadza się, ale zależy jaki kto ma umiejętności wrodzone, mój pierwszy zestaw to 500konna scania z 3osiową przyczepą z długością całkowitą ok 21m i dawałem rade.Bardzo wazna rzecz zanim siadziesz na zestaw warto by bylo przynajmniej pojezdzic rok na solowce zeby opanowac
Złoty środek to nie uczyć się tak jak tłumaczą na kursach czyli przykładowo plac i cofanie, zawsze tłuką, że zobaczysz słupek to to skręć tyle i tyle aż zobaczysz inny w drugim lustrze itd, to jest metoda wykucia a nie nauczenia się. Każdą kategorie robiłem w innej szkole ale wszędzie wałkowali to samo, jeździłem po swojemu i efekty były, nigdy nie powtarzałem egzaminu.
#14
OFFLINE
Napisany 24 marca 2011 - 08:07
tam przygotowuja jak zdac egzamin

ja jak robilem c to jezdzilem na kursie jakims manem z niemiec przytarganym, ktory jak sie okazalo mial tylna os przesunieta okolo metr do tylu w porownaniu ze staromanami z wordu
i gdyby tak bral te slupki do serca to poprostu by wypadalo oblac jakas zatoczke:D
#16
OFFLINE
Napisany 24 marca 2011 - 09:42
W Polsce chyba nie jest aż tak źle jeśli chodzi o prace i płace we firmach transportowych. Co o tym sądzicie?
No tak w Polsce jest dużo firm "krzak" albo "ratuj dziada" i tam raczej kokosów nie zarobisz o ile w ogóle Ci zapłacą do tego robisz jako mechanik, spedytor, cieć i kierowca.
Ja osobiście też nie pracuje w Polskiej firmie i mam na prawdę ŚWIĘTY SPOKÓJ
#17
OFFLINE
Napisany 24 marca 2011 - 17:21
Pozdrawiam
#18
OFFLINE
Napisany 24 marca 2011 - 17:31
#19
OFFLINE
Napisany 24 marca 2011 - 17:43
Uważam ze sam egzamin do C+E jest wystarczający i nie potrzeba tego pitolenia o kursie na przewoz rzeczy i inne duperele bo to tylko wyciaganie kasy...
Kolego uwazam ze jest to potrzebne zeby mlodego kierowce poinformowac co go czeka bo jak zrobi samo C/E to tylko sobie pojezdzi na pusto bez ladunku bo nie bedzie mial uprawnienia. Kurs na przewoz rzeczy nie jest potrzebny gdy sie prowadzi ciezarowke do 7,5t .
Pozdrawiam
#20
OFFLINE
Napisany 24 marca 2011 - 17:47
to powinno być uczone w kursie na PJzeby mlodego kierowce poinformowac co go czeka