Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie uszkodzenia podowuje niedrożna odma?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RiFF

RiFF
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-03-2011
  • Skąd: Cambridge, UK

Napisany 15 marca 2011 - 20:09

Witam drogich kolegów i koleżanki....

Potrzebuję konkretnych informacji, których niestety nie byłem w stanie znaleźć przeszukująć forum.

Jakie uszkodzenia powoduje niedrożna/zatkana/zabrudzona odma?

Samochód dziś nie przeszedł badań technicznych. Podowem była zbyt duża emisja CO. I teraz pytanie do was drodzy forumowicze. Co może być uszkodzone? Przewód od odmy był kompletnie zatkany. Wyczyściłem go przed badaniem myśląc, że to pomoże. Odmę również w miarę możliwości przedmuchałem i umyłem. Jako, że sprawa skończyła się odmową wydania certyfikatu zastanawiam się co dalej. Jestem w stanie zmienić uszczelniacze zaworów. Dzień przy piwku i rozkręconym silniku bardzo mi pasuje, ale czy warto? Macie jakieś pomysły co jeszcze mogło zostać uszkodzone? Jeździłem prawdopodobnie z zatkanym przewodem około dwóch miesięcy. Mam delikatny szaro-niebieski dym z wydechu oczywiście. Z góry dziękuje za porady.

#2 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2011 - 20:28

a moze kat powiedzial dosc?? Jaki masz przebieg?? Zeby uszczelniacze tak puszczaly zeby caly czas tak kopcil to musial by byc chyba dosc spory przebieg. Chyba ze pierscienie...

#3 OFFLINE   RiFF

RiFF
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-03-2011
  • Skąd: Cambridge, UK

Napisany 15 marca 2011 - 21:25

Przebieg 173 000km. Uszczelniacze wymienione przy około 152000km.
Dane z testu przy 2790rpm
CO Level - 1.11% (max 0.30)
HC level - 271 (max 200)
Lamda - 1.05 (max 1.03)

Ja się ciągle zastanawiam czy ta zatkana odma mogła mi rozwalić uszczelniacze. To jest chyba najprostsza sprawa. Bo pierścienie to już więcej zabawy... no i sam tego raczej nie zrobię.

#4 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 15 marca 2011 - 21:44

a moze kat powiedzial dosc


Kat nie ma nic do rzeczy. mam wycięte oba a badanie przeszedł śpiewająco ... i to pod okiem komisji ze starostwa sprawdzającej pracę stacji diagnostycznych .. spaliny idealnie w środku skali.
Stawiałbym raczej na te pierścienie.

#5 OFFLINE   RiFF

RiFF
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-03-2011
  • Skąd: Cambridge, UK

Napisany 15 marca 2011 - 22:34

Chciałbym jeszcze dodać, że te spaliny to nie jest jakaś wielka chmura za samochodem. Widać poprostu lekki szaro-niebieski dym przy większych obrotach.

#6 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 16 marca 2011 - 07:39

Zatkana odma powodowała większe ciśnienie w komorze wału i pewnie szło przez pierścienie i uszczelniacze. Więc chyba będzie wymiana niestety...

#7 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2011 - 08:11

kontrola czystości spalin? ło dżizas.... aha... mieszkasz w uk... u nas by musieli "wygonić" 50% aut...

U mnie zatkana odma przejawia się tym iż wywala mi uszczelkę dekla / pokrywy zaworów na prawej głowicy i cieknie mi idealnie na kolektor wydechowy... dymi, smerdzi od razu wiadomo co jest... temat przerabiany juz kilka razy :)
( dajcie mi tego co wymyślił plastikowe pokrywy i ich kształt...)

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2011 - 12:03

kontrola czystości spalin? ło dżizas.... aha... mieszkasz w uk... u nas by musieli "wygonić" 50% aut...

U mnie zatkana odma przejawia się tym iż wywala mi uszczelkę dekla / pokrywy zaworów na prawej głowicy i cieknie mi idealnie na kolektor wydechowy... dymi, smerdzi od razu wiadomo co jest... temat przerabiany juz kilka razy :)
( dajcie mi tego co wymyślił plastikowe pokrywy i ich kształt...)


miałbyś metalowe to byś wymieniał simmerringi wałków i wału :-P

#9 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2011 - 12:05

miałbyś metalowe to byś wymieniał simmerringi wałków i wału :-P


no z dwojga złego wole plastikowe pokrywy :)
aczkolwiek zrzucenie gazu, dolotu, wtrysków i pokrywy zajęło mi prawie 3h.... i 4 :piwo: ;)

#10 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2011 - 15:49

no z dwojga złego wole plastikowe pokrywy



A ja wole miec czysta odme;)

#11 OFFLINE   RiFF

RiFF
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-03-2011
  • Skąd: Cambridge, UK

Napisany 18 marca 2011 - 12:37

Więc odpowiadając na moje pytanie niedrożna odma powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej co za tym idzie:
- uszkodzenie uszczelniaczy zaworów
- uszkodzenie pierścieni na tłokach

Coś jeszcze dorzucacie do listy?

A co z lewą stroną silnika tj. dolotem paliwa, przepustnicą bo tam tez zauważyłem olej tylko nie wiem skąd się wziął. Jutro sprawdzam ciśnienie na tłokach. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2011 - 12:44

olej w przepustnicy bierze się z... odmy :-)

#13 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 18 marca 2011 - 12:53

Przebieg 173 000km. Uszczelniacze wymienione przy około 152000km.
Dane z testu przy 2790rpm
CO Level - 1.11% (max 0.30)
HC level - 271 (max 200)
Lamda - 1.05 (max 1.03)

Ja się ciągle zastanawiam czy ta zatkana odma mogła mi rozwalić uszczelniacze. To jest chyba najprostsza sprawa. Bo pierścienie to już więcej zabawy... no i sam tego raczej nie zrobię.


jakiej firmy uszczelniacze byly zakladane ostatnim razem??

na 99% pierscienie sa w porzadku, szybciej by ci wyrzucalo olej przez korek oleju niz puszczalo dolem chyba ze silnik jest naprawde zmeczony.
jakiego koloru jest olej??

#14 OFFLINE   RiFF

RiFF
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-03-2011
  • Skąd: Cambridge, UK

Napisany 18 marca 2011 - 16:18

No i widzę, że mój mój mini poradnik odmowy się rozrasta :p

Olej jest piękny ładny i dokładnie taki jak go wlałem. Jeśli chodzi o uszczelniacze to był to komplet taki jak poniżej:

http://cgi.ebay.co.u...IT#ht_500wt_922

Nie wiem właściwie co to za firma jest.

#15 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2011 - 22:43

Więc odpowiadając na moje pytanie niedrożna odma powoduje wzrost ciśnienia w komorze spalania


Chyba w to nie wierzysz:)
Jeżeli już to powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i wypychanie uszczelek a co za tym idzie wycieki oleju i mniejszą sprawność silnika.

#16 OFFLINE   RiFF

RiFF
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-03-2011
  • Skąd: Cambridge, UK

Napisany 20 marca 2011 - 02:20

Racja, racja.... straszne bzdury piszę... ale od tego koledzy są żeby takich numerów nie było.

#17 OFFLINE   RiFF

RiFF
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-03-2011
  • Skąd: Cambridge, UK

Napisany 21 marca 2011 - 22:10

Panowie a jeszcze jedno pytanie mam, bo nie wiem czy dobrze kombinuje...

Jak musiałbym ewentualnie wymieniać pierścienie jak najlepiej zrobić sobie do nich dostęp. Zdejmuję głowicę i mam od góry oczywiście ładne dojście (to już robiłem także nie biorę do głowy - nie będzie z tym problemu). Natomiast kompletnie nie wiem jak się ma sprawa z dołem silnika. Jak wygląda mniej więcej kolejność demontażu? Misa olejowa to nie wszystko przecież.

Coś mi sie wydaje że będę miał więcej zabawy z tym silnikiem i chciałbym się psychicznie nastawić. Narazie mam problem ze sprawdzeniem ciśnienia ale może jutro coś się wyjaśni.

Jeśli przyjmiemy najgorszą ewewntualność to co mam do wymiany? Co jest z dołu silnika do wymiany? Pierścienie? Jakieś uszczelki? Panewki?

#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2011 - 17:34

Panowie a jeszcze jedno pytanie mam, bo nie wiem czy dobrze kombinuje...

Jak musiałbym ewentualnie wymieniać pierścienie jak najlepiej zrobić sobie do nich dostęp. Zdejmuję głowicę i mam od góry oczywiście ładne dojście (to już robiłem także nie biorę do głowy - nie będzie z tym problemu). Natomiast kompletnie nie wiem jak się ma sprawa z dołem silnika. Jak wygląda mniej więcej kolejność demontażu? Misa olejowa to nie wszystko przecież.

Coś mi sie wydaje że będę miał więcej zabawy z tym silnikiem i chciałbym się psychicznie nastawić. Narazie mam problem ze sprawdzeniem ciśnienia ale może jutro coś się wyjaśni.

Jeśli przyjmiemy najgorszą ewewntualność to co mam do wymiany? Co jest z dołu silnika do wymiany? Pierścienie? Jakieś uszczelki? Panewki?


Kolego, pierścienie to raczej dołem się wymienia, bo u góry pewnie rant będzie, chyba że obrobisz cylindry.

#19 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 17 kwietnia 2011 - 09:58

Kolego, pierścienie to raczej dołem się wymienia, bo u góry pewnie rant będzie, chyba że obrobisz cylindry.


kolego widziałeś silnik od spodu , od wału ? jesli tak to nie mow ze wymienia sie pierścienie od dołu bo w 2.0 16 V nie ma mowy by tłok wyciągnąć od dołu budowa korpusu uniemożliwia . Wiem bo przy wymianie panewek na wale zleciłem mech wymianę pierścieni lecz sie nei dalo

w moim przypadku odma powodowała :
- wywalanie oleju przez uszczelkę pokrywy wprost na kolektor wydech.
- rura dolotowa wraz z przepustnica cała w oleju masło, majonez jak kto woli w rurkach .
- powodem zapchanej odmy jest niedogrzanie silnika i jazda w zimie na krótkich odcinkach , kazdy z doświadczenia potwierdzi jesli raz na jakiś czas wyskoczy za miasto i wstawi klusce po garach to odrazu lepiej gra
- wzrosty ciśnienia w skrzyni korbowodowej przepychały większa ilość zgromadzonych oparów i oleju do przepustnicy co po spaleniu powodowało niesamowite obłoki niebieskiego dymu :) no chyba ze to nie odma jest powodem moich obłoczków?????