

Jakie uszkodzenia podowuje niedrożna odma?
#1
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 20:09
Potrzebuję konkretnych informacji, których niestety nie byłem w stanie znaleźć przeszukująć forum.
Jakie uszkodzenia powoduje niedrożna/zatkana/zabrudzona odma?
Samochód dziś nie przeszedł badań technicznych. Podowem była zbyt duża emisja CO. I teraz pytanie do was drodzy forumowicze. Co może być uszkodzone? Przewód od odmy był kompletnie zatkany. Wyczyściłem go przed badaniem myśląc, że to pomoże. Odmę również w miarę możliwości przedmuchałem i umyłem. Jako, że sprawa skończyła się odmową wydania certyfikatu zastanawiam się co dalej. Jestem w stanie zmienić uszczelniacze zaworów. Dzień przy piwku i rozkręconym silniku bardzo mi pasuje, ale czy warto? Macie jakieś pomysły co jeszcze mogło zostać uszkodzone? Jeździłem prawdopodobnie z zatkanym przewodem około dwóch miesięcy. Mam delikatny szaro-niebieski dym z wydechu oczywiście. Z góry dziękuje za porady.
#2
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 20:28
#3
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 21:25
Dane z testu przy 2790rpm
CO Level - 1.11% (max 0.30)
HC level - 271 (max 200)
Lamda - 1.05 (max 1.03)
Ja się ciągle zastanawiam czy ta zatkana odma mogła mi rozwalić uszczelniacze. To jest chyba najprostsza sprawa. Bo pierścienie to już więcej zabawy... no i sam tego raczej nie zrobię.
#4
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 21:44
a moze kat powiedzial dosc
Kat nie ma nic do rzeczy. mam wycięte oba a badanie przeszedł śpiewająco ... i to pod okiem komisji ze starostwa sprawdzającej pracę stacji diagnostycznych .. spaliny idealnie w środku skali.
Stawiałbym raczej na te pierścienie.
#5
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 22:34
#6
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 07:39
#7
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 08:11
U mnie zatkana odma przejawia się tym iż wywala mi uszczelkę dekla / pokrywy zaworów na prawej głowicy i cieknie mi idealnie na kolektor wydechowy... dymi, smerdzi od razu wiadomo co jest... temat przerabiany juz kilka razy

( dajcie mi tego co wymyślił plastikowe pokrywy i ich kształt...)
#8
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 12:03
kontrola czystości spalin? ło dżizas.... aha... mieszkasz w uk... u nas by musieli "wygonić" 50% aut...
U mnie zatkana odma przejawia się tym iż wywala mi uszczelkę dekla / pokrywy zaworów na prawej głowicy i cieknie mi idealnie na kolektor wydechowy... dymi, smerdzi od razu wiadomo co jest... temat przerabiany juz kilka razy![]()
( dajcie mi tego co wymyślił plastikowe pokrywy i ich kształt...)
miałbyś metalowe to byś wymieniał simmerringi wałków i wału :-P
#9
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 12:05
miałbyś metalowe to byś wymieniał simmerringi wałków i wału :-P
no z dwojga złego wole plastikowe pokrywy

aczkolwiek zrzucenie gazu, dolotu, wtrysków i pokrywy zajęło mi prawie 3h.... i 4 :piwo:

#10
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 15:49
no z dwojga złego wole plastikowe pokrywy
A ja wole miec czysta odme;)
#11
OFFLINE
Napisany 18 marca 2011 - 12:37
- uszkodzenie uszczelniaczy zaworów
- uszkodzenie pierścieni na tłokach
Coś jeszcze dorzucacie do listy?
A co z lewą stroną silnika tj. dolotem paliwa, przepustnicą bo tam tez zauważyłem olej tylko nie wiem skąd się wziął. Jutro sprawdzam ciśnienie na tłokach. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 18 marca 2011 - 12:53
Przebieg 173 000km. Uszczelniacze wymienione przy około 152000km.
Dane z testu przy 2790rpm
CO Level - 1.11% (max 0.30)
HC level - 271 (max 200)
Lamda - 1.05 (max 1.03)
Ja się ciągle zastanawiam czy ta zatkana odma mogła mi rozwalić uszczelniacze. To jest chyba najprostsza sprawa. Bo pierścienie to już więcej zabawy... no i sam tego raczej nie zrobię.
jakiej firmy uszczelniacze byly zakladane ostatnim razem??
na 99% pierscienie sa w porzadku, szybciej by ci wyrzucalo olej przez korek oleju niz puszczalo dolem chyba ze silnik jest naprawde zmeczony.
jakiego koloru jest olej??
#14
OFFLINE
Napisany 18 marca 2011 - 16:18

Olej jest piękny ładny i dokładnie taki jak go wlałem. Jeśli chodzi o uszczelniacze to był to komplet taki jak poniżej:
http://cgi.ebay.co.u...IT#ht_500wt_922
Nie wiem właściwie co to za firma jest.
#15
OFFLINE
Napisany 19 marca 2011 - 22:43
Więc odpowiadając na moje pytanie niedrożna odma powoduje wzrost ciśnienia w komorze spalania
Chyba w to nie wierzysz:)
Jeżeli już to powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i wypychanie uszczelek a co za tym idzie wycieki oleju i mniejszą sprawność silnika.
#16
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 02:20
Racja, racja.... straszne bzdury piszę... ale od tego koledzy są żeby takich numerów nie było.
#17
OFFLINE
Napisany 21 marca 2011 - 22:10
Jak musiałbym ewentualnie wymieniać pierścienie jak najlepiej zrobić sobie do nich dostęp. Zdejmuję głowicę i mam od góry oczywiście ładne dojście (to już robiłem także nie biorę do głowy - nie będzie z tym problemu). Natomiast kompletnie nie wiem jak się ma sprawa z dołem silnika. Jak wygląda mniej więcej kolejność demontażu? Misa olejowa to nie wszystko przecież.
Coś mi sie wydaje że będę miał więcej zabawy z tym silnikiem i chciałbym się psychicznie nastawić. Narazie mam problem ze sprawdzeniem ciśnienia ale może jutro coś się wyjaśni.
Jeśli przyjmiemy najgorszą ewewntualność to co mam do wymiany? Co jest z dołu silnika do wymiany? Pierścienie? Jakieś uszczelki? Panewki?
#18
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 17:34
Panowie a jeszcze jedno pytanie mam, bo nie wiem czy dobrze kombinuje...
Jak musiałbym ewentualnie wymieniać pierścienie jak najlepiej zrobić sobie do nich dostęp. Zdejmuję głowicę i mam od góry oczywiście ładne dojście (to już robiłem także nie biorę do głowy - nie będzie z tym problemu). Natomiast kompletnie nie wiem jak się ma sprawa z dołem silnika. Jak wygląda mniej więcej kolejność demontażu? Misa olejowa to nie wszystko przecież.
Coś mi sie wydaje że będę miał więcej zabawy z tym silnikiem i chciałbym się psychicznie nastawić. Narazie mam problem ze sprawdzeniem ciśnienia ale może jutro coś się wyjaśni.
Jeśli przyjmiemy najgorszą ewewntualność to co mam do wymiany? Co jest z dołu silnika do wymiany? Pierścienie? Jakieś uszczelki? Panewki?
Kolego, pierścienie to raczej dołem się wymienia, bo u góry pewnie rant będzie, chyba że obrobisz cylindry.
#19
OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2011 - 09:58
Kolego, pierścienie to raczej dołem się wymienia, bo u góry pewnie rant będzie, chyba że obrobisz cylindry.
kolego widziałeś silnik od spodu , od wału ? jesli tak to nie mow ze wymienia sie pierścienie od dołu bo w 2.0 16 V nie ma mowy by tłok wyciągnąć od dołu budowa korpusu uniemożliwia . Wiem bo przy wymianie panewek na wale zleciłem mech wymianę pierścieni lecz sie nei dalo
w moim przypadku odma powodowała :
- wywalanie oleju przez uszczelkę pokrywy wprost na kolektor wydech.
- rura dolotowa wraz z przepustnica cała w oleju masło, majonez jak kto woli w rurkach .
- powodem zapchanej odmy jest niedogrzanie silnika i jazda w zimie na krótkich odcinkach , kazdy z doświadczenia potwierdzi jesli raz na jakiś czas wyskoczy za miasto i wstawi klusce po garach to odrazu lepiej gra
- wzrosty ciśnienia w skrzyni korbowodowej przepychały większa ilość zgromadzonych oparów i oleju do przepustnicy co po spaleniu powodowało niesamowite obłoki niebieskiego dymu
