Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozrząd tylko jaki?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
152 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 kwietnia 2011 - 10:13

A ja wczoraj kupując rozrząd dostałem w pudełkach Ruville rolki INA made in Slovakia , a napinacz Litens made in Canada, a na uszczelkach w tych łożyskach pisze Korea GMB i to wszystko od Ruville Germany , do tego pasek Gates, powiedzieli że to jedne z najlepszych pasków. Więc coś mi się wydaję, że idąc do sklepu, zacznijmy sprawdzać kto dla kogo co robi i za jakie pieniądze kupimy bo przepłacamy chyba tylko za firmowe pudełeczko, a kupimy to samo w pudełku made in China o wiele taniej
Co do Contitecha to w tamtym roku założyłem nowy wielorowkowy i wczoraj przy zdejmowaniu okazało się że jest popękany i jakiś dziwnie zużyty jak na przejechane 10tys.km.
Niedawno kupowałem dla znajomej do Leona Opornik Dmuchawy, Lukas kosztował 150zł więc poprosiłem o Topran za 80zł, okazało się że to jest to samo, tylko w innym opakowaniu, a na Topranowskim, sa pozdzierane tylko nazwy Lukas oraz numery, sprawdziłem z oryginałem zepsutym , wszystko się zgadza, umiejscowienie napisów w jednym miejscu co do mm :) Teraz się okazało że Opornik można naprawić za 2zł hehehe sprawdziłem działa :)
Do podobnych sytuacji nalezy zaliczyć tarcze hamulcowe ATM Mikoda które kupowałem o wiele taniej niż Brembo, a w rzeczywistości to jedna fabryka tylko dla Brembo idą dodatkowo przez znakownik aby wybić logo :)
Tak samo jak z oponami, nie jeden z was pewnie już zauważył że Dębica i GoodYear ma taki sam wzór bieżnika na niektórych modelach opon, mają również ten sam skład mieszanki bo to przecież jedność , ale zdecydowanie różnią się ceną :)
Więc skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać :D

#22 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 lipca 2011 - 16:26

przyszedł czas na wymianę rozrządu... A więc po krótkiej lekturze forum wybrałem taki zestaw:

http://allegro.pl/sh...item=1688450310

Wczoraj przyszedł dzisiaj, postawiłem omege do mechanika. Okazuje się, że pompa nie pasuje bo jest od astry 1.4 lub 1.6 i ewidentnie się różni od starej jedna rolka jest ok druga zaś za mała.

A więc mechanik pojechał do sklepu kupić kolejną (specjalnie zamawiana) okazuje się, że jest taka sama jak ta z aukcji. Czy wychodziły jeszcze inne rolki, niż te które przewiduje katalog??

#23 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2011 - 16:39

W silniku x20xev BYL JEDEN TYP ROZRZADU
pompa ma charakterystyczny zderzak/ogranicznik w gornej czesci obudowy, Napinaczy Litens typowy, wiekoszosc opli jezdzi na takim napinaczu i rolki prowadzace INA sa TAKIE SAME. Silniki rzedowe mniejsze od 2,0 mialy jedna z rolek wieksza od drugiej
Mysle ze jesli masz rolki plastikowe w swoim silniku rozniace sie to albio nie masz silnika x20xev albo ktos zrobil swoj patent na rozrzad....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#24 OFFLINE   polakpolak

polakpolak

    Zbanowany

  • 53 postów
  • Dołączył: 06-05-2011

Napisany 07 lipca 2011 - 17:35

koledzy aby nie zakładać nowego tematu , mam do Was pytanko bo też szykuję się powoli finansowo na wymianę rozrządu i wszystko co z nim związanego.
Czym różni się rozrząd w silniku X20XEV od X18XEV (czyli tego 1.8 z vectry B)
wyczytałem niżej że rozmiarem rolki?

#25 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2011 - 19:00

kczech ma racje, tylko po za tym jednym, wizard zamówił rozrząd i ma dwie różne rolki prowadzące i mechanik też kupił za małą, a w samochodzie ma jednakowe :)

Obie rolki masz mieć jednakowe tylko odwrotnie się je zakłada :)
Pompa i rolka do zwrotu niech ci oddaje kasę za cały rozrząd bo powiedz że musiałeś dokupić nową rolkę i pompę i samochód przez to musiał stać dzień dłużej u mechanika i musiałeś mu dopłacić 100zł za przestój auta w warsztacie i należy się do tego zwrot za przesyłkę :) Jak koleś nie wie co sprzedaje to niech się nie ogłasza :)

#26 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2011 - 19:33

polakpolak a po kiego Ci takie info, bedziesz sztukowal rozrzad z 1,8....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#27 OFFLINE   polakpolak

polakpolak

    Zbanowany

  • 53 postów
  • Dołączył: 06-05-2011

Napisany 07 lipca 2011 - 19:56

nie będe nic sztukował poprostu przupuśćmy że mam 1.8 w omedze to przecież muszę kupić do 1.8 nie do 2.0 dlatego pytam o różnice.

#28 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 lipca 2011 - 20:13

Polakpolak w omedze B nie było silnika 1.8.

A co do mojego rozrządu to napinacz z aukcji był OK, jedna rolka OK, a druga jakieś 2mm za duża (a dokładnie u mnie w silniku element trzymający był o 2mm za mały, bo przecież powinny być takie same), niestety nie było mnie przy wymianie, a też na oczy nie widziałem rozebranego rozrządu. Wiem to z relacji taty, który ma wakacje i się pofatygował z moim samochodem :)

Z katalogu w sklepie wybrali odpowiednią rolkę SKF do silnika X20XEV po 1993 roku i przyszła taka sama jak z aukcji. Nie wiem czym może to być spowodowane i kto co ulepszał w moim silniku, bo na 99% jestem pewien, że mam X20XEV pod maską.

#29 OFFLINE   polakpolak

polakpolak

    Zbanowany

  • 53 postów
  • Dołączył: 06-05-2011

Napisany 07 lipca 2011 - 20:17

tak kolego ale jeżdzą też vectromegi 1.8 X18XEV dlatego pytam :D
Ludzie Swapują:p

#30 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 lipca 2011 - 20:18

tak kolego ale jeżdzą też vectromegi 1.8 X18XEV dlatego pytam :D
Ludzie Swapują:p


Ty chyba żartujesz ?!:o

#31 OFFLINE   polakpolak

polakpolak

    Zbanowany

  • 53 postów
  • Dołączył: 06-05-2011

Napisany 08 lipca 2011 - 20:35

nie żartuje :p mówie całkiem serio i pewnie będziecie mieli okazje ją zobaczyć na zlocie :D :szpital:

#32 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 lipca 2011 - 20:39

tylko jaki jest sens takiego swapu??

Przeciez koszty beda o wiele niższe przy wlozeniu takiego samego silnika

#33 OFFLINE   polakpolak

polakpolak

    Zbanowany

  • 53 postów
  • Dołączył: 06-05-2011

Napisany 08 lipca 2011 - 20:41

ekonomia, mniejsze opłaty i silnik z 98 roku. Właściwie to wstyd się przyznawać ale on już drzemie w mojej krowie :masakra:

#34 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 lipca 2011 - 20:44

Właściwie to wstyd się przyznawać ale on już drzemie w mojej krowie


no, no:D

ekonomia, mniejsze opłaty


a ile to Ci spali?? omega jest cięższa od vectry, to nie wiem czy to taka ekonomia;)

#35 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2011 - 20:45

ekonomia

Ekonomie bedziesz widzial podczas tankowania :p Za slaby do tej budy i bedzie zlopal jak czolg zeby normalnie jechac.

#36 OFFLINE   polakpolak

polakpolak

    Zbanowany

  • 53 postów
  • Dołączył: 06-05-2011

Napisany 08 lipca 2011 - 20:47

co do spalania to tak jak pisałem w dziale Lpg , będe musiał wymienić filtr Lpg jeszcze i regulacji bo nie była regulowana odkąd kupiłem 7 miesięcy. Na krótkich odcinkach i w mieście 11-12 l w trasie spokojnie zchodzę do 7 litrów przy mocniejszej jeździe 8 litrów to taka norma przy wyprzedzaniu. Jak zrobię koło Absu i będzie mi już normalnie chodził licznik predkości ( bo teraz się zacina) to pokaże Wam jak to się zbiera a wcale nie jest źle w porównaniu z 2.0 :]

#37 OFFLINE   Pepcio

Pepcio
  • 2 382 postów
  • Dołączył: 16-03-2008
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2011 - 21:20

odbiegacie od tematu!!

#38 OFFLINE   Pink

Pink
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 19 lipca 2011 - 17:07

Odpowiedź na moje pytanie pewnie się gdzieś znajduje na forum, więc przeprasza za wtórność, ale mimo nie najkrótszych poszukiwań nie udało mi się jej znaleźć :

W jakich granicach oscylować będzie koszt wymiany rozrządu w przypadku X20SE? (robocizna + jakieś przyzwoite części)

#39 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2011 - 18:58

czesci 200 - 250
robicizna 80 - 150
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#40 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2011 - 21:54

Odpowiedź na moje pytanie pewnie się gdzieś znajduje na forum, więc przeprasza za wtórność, ale mimo nie najkrótszych poszukiwań nie udało mi się jej znaleźć :

W jakich granicach oscylować będzie koszt wymiany rozrządu w przypadku X20SE? (robocizna + jakieś przyzwoite części)


masz tu parę linków i sam zobacz
http://moto.allegro....1704874796.html