Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cieknący problem czy to nagrzewnica?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 marca 2011 - 16:33

Dziś poczułem w samochodzie zapach glikolu myślałem że nagrzewnica mi przecieka (mam bardzo słabe ogrzewanie) ale boki tunelu są suche zajrzałem pod samochód i zobaczyłem dużą kałużę płynu chłodniczego. Płyn cieknie intensywniej na chodzącym silniku czy mogło mi się uszkodzić jakieś połączenie rur z nagrzewnicą czy to nie ma z nią nic wspólnego a raczej z samym obiegiem układu chłodzenia? Płyn leci po silniku (tam gdzie sprzęgło hydrokinetyczne) oraz po skrzyni biegów poniżej filmik zrobiony na szybko telefonem przepraszam za złą jakość filmiku.




#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2011 - 16:56

sprawdz trojdrozny




 


#3 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 05 marca 2011 - 17:22

Jak kolega beast napisał to zawór trójdrożny puszcza, albo przewód od niego.

#4 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 marca 2011 - 14:45

Jakie dojście jest lepsze do zaworu trójdrożnego od góry czy od dołu? Dużo trzeba rozbierać żeby się do niego dostać?

#5 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 06 marca 2011 - 15:31

Dojście do niego jest straszne. Jedyna opcja od góry. Zwalasz podszybie i po stronie pasażera pod szybą masz ten zawór.
Powodzenia przy wymianie. Musisz mieć przyrząd do zaciskania opasek bo nie dojdziesz raczej z kombinerkami (a przynajmniej jest bardzo mało miejca). Ile ja się na wkurzałem!!! Całe ręce miałem poździerane od grzebania.
Miłej wymiany.
Daj znać jak poszło.

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2011 - 15:36

Jeśli pasuje od 2.5 TD, to mam i mogę Ci przywieźć jutro do Poznania.

#7 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 marca 2011 - 16:18

Wicku nie wiem czy pasuje :( ale miło że się oferujesz jak nie będę miał wyjścia to skorzystam, jednak myślę o wymianie nagrzewnicy (jak już to już - trudno! Naprawa na dłuższy spokój z grzaniem) wiem że unikać thermotec a szukać valeo. Zawór trójdrożny też przydałby się nowy. W sumie powiem Wam że powoli wszystko zaczyna układać się w całość - mam na myśli usterki silnika przyczyny i jego skutki. Od zakupu syczy mi podciśnienie pod czarnym plastikiem z napisem ECOTEC. Niedawno pisałem posta w dziale silniki i osprzęt kto czytał ten wie. Syk to łapanie fałszywego powietrza (mowa o podciśnieniu nie o składzie mieszanki) jednocześnie słabsze podciśnienie, mógł pracować nieprawidłowo zawór trójdrożny bo z tego co wyczytałem sterowany jest podciśnieniem. Dodatkowo zawalona jest nagrzewnica tak że przez ten muł już nie ma siły płyn chłodniczy przepływać, miało prawo się tak stać ponieważ dodatkowa pompka cieczy pod zbiorniczkiem wyrównawczym nie działa (padł na klimatroniku BTS711L1 infeona). Nie wiem czy słabe podciśnienie nie było przyczyną wywalenia 1,5 L oleju na ABS i całą lewą stronę komory silnika (o ile odma ma coś wspólnego z podciśnieniem). Nie wiem czy moje teorie są słuszne jakby co proszę o poprawkę :)

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2011 - 16:31

Jak coś, to nagrzewnicę Valeo też mam, grzeje aż ciężko utrzymać rękę przy wylocie nawiewu.

#9 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 kwietnia 2011 - 16:05

No i nie nacieszyłem się za długo nowym zaworem trójdrożnym znowu z niego leci pokusiłem się i zdjąłem podszybie i sprawdziłem :( teraz pytanie czy jak znowu wymienię zawór to za chwile będzie cieknąć? Co może powodować że leci z niego płyn? Zapchana nagrzewnica? Kiepskiej jakości zawór?

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2011 - 17:20

znowu wymienię zawór to za chwile będzie cieknąć? Co może powodować że leci z niego płyn? Zapchana nagrzewnica? Kiepskiej jakości zawór?

Albo kupujesz tanie podroby zaworow albo masz niesprawny korek od zbiorniczka wyrownawczego.

#11 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 kwietnia 2011 - 08:09

Przybek83 lub inni koledzy podajcie nazwy firm tych zaworów które można kupić a które unikać jak kupowałem poprzedni mówiłem sprzedawcy że chcę dobry a nie tani. Do omegi nie szczędzę pieniędzy bo wiem że to się potem mści... cewkę kupowałem boscha bo wyczytałem że może jest droga ale nic się z nimi nie dzieje, tak więc jak możecie skrobnijcie jaki zawór mam kupić a na pewno posłucham :)

Co do korka zbiorniczka wyrównawczego to nie wiem czy to ma znaczenie ale jak go odkręcę i nalewam płynu to zanim zamknę zbiorniczek to już zaczyna kapać od spodu samochodu, płyn chłodniczy tak więc czy on jest czy nie i czy silnik chodzi czy nie - płyn już przez trójdrożny ucieka po silniku i skrzyni żeby dać znać duuużą ładną kałużą.

#12 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwietnia 2011 - 08:18

a zrób taki teścik włącz silnik i klimę ustaw tak by pracowała i chłodziła, dolej płynu i zaobserwuj czy cieknie, przypuszczam że nie będzie, jak zdejmiesz podciśnienie z zaworu to zacznie się lać...

Jeśli jest tak jak opisałem to przyczyna jest prozaiczna zawór trójdrożny nie był zamocowany na wieszaku (blaszka) i go wytrzęsło od wibracji... Tak u mnie było/jest ;)

#13 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 kwietnia 2011 - 09:55

Ziutek50 właśnie zauważyłem wczoraj jak zdjąłem podszybie w celu sprawdzenia zaworu że ten zawór wisiał sobie na samych rurach wody oraz przewodzie podciśnienia tzn nie był nigdzie na sztywno zamocowany. Jest na tyle luźny że mogłem go we wszystkie strony ruszać a na zdjęciach innych kolegów z forum widziałem że zawór ma jakieś szyny i go się gdzieś wsuwa/mocuje. Czy jeśli mi go wytrzęsło to już jest do wyrzucenia? Mi się wydawało że on cieknie bo mam za duże ciśnienie w obiegu ale skoro leci już podczas wlewania płynu do zbiorniczka to ciśnienie tutaj nie ma nic do rzeczy.

Właśnie przy okazji chciałem zapytać czy ten zaworek na zaworze trójdrożnym działa (przełącza) wodę w momencie włączenia klimy czy dopiero jak klimę zrobię na maksymalne chłodzenie (LO) ? Powiem szczerze że zimą nie mam rewelacji w grzaniu a latem nie mam rewelacji w chłodzeniu - oczywiście można szukać przyczyn że coś nie tak z nagrzewnicą - zawalona (grzanie) a w klimie walnięta pompa, stary osuszacz itp (chłodzenie) ale zastanawiam się czy podciśnienie dochodzi do zaworu trójdzielnego - tak w ogóle co steruje tym podciśnieniem? klimatronik? gdzie znajdę zaworek podciśnienia dostarczający podciśnienie do zaworu trójdzielnego? Wybaczcie tyle pytań ale człowiek oświecony rozumie więcej w tym skomplikowanym samochodzie :)

#14 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 30 kwietnia 2011 - 10:10

Mi cieknie z zaworu trójdrożnego gdy w aucie ustawie na zimno i mam podłączone podcisnienie....Odłaczyłem podciśnienie i nie cieknie.Więc pytałem na forum i oczywiscie do wymiany zawór..więc pożyczyłem od kolegi wyżej wymieniony zawór i nadal cieknie po podłączeniu podcisnienia....Kolega założył mój i u niego nie cieknie...Więc sam już nie wiem co jest

#15 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwietnia 2011 - 10:53

Maniek6600 a robiłeś oględziny przewodów gumowych?? często pęknięć nie widać, często za mocno ściśnięta opaska powoduje przecięcie przewodu... U Ciebie odłączenie przewodu od podciśnienia powoduje zamknięcie dolnego węża który idzie z powrotem do bloku, http://forum.omegakl...ead.php?t=49534 sprawdź go dokładnie lub wymień jak masz możliwość...

u mnie jest odwrotnie, odpięcie podciśnienia czyli przepływ przez nagrzewnicę powoduje wycieki... ja zrobiłem taki test że wyciągnąłem zawór, zatkałem 2 wyloty i dmuchnąłem w trzeci, efekt powietrze ucieka. Po podpięciu podciśnienia znowu dmuchnąłem i powietrze nie uciekało. Tak u mnie się objawiło.

#16 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 30 kwietnia 2011 - 19:41

NO własnie nie.....Kolega beast tak usilnie pisał że wina napewno zaworu trójdrożnego ze byłem przygotowany na jego wymianę...Dobrze ze go nie posłuchałem....(Bez obrazy Beast)

#17 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwietnia 2011 - 19:45

NO własnie nie.....Kolega beast tak usilnie pisał że wina napewno zaworu trójdrożnego ze byłem przygotowany na jego wymianę...Dobrze ze go nie posłuchałem....(Bez obrazy Beast)

Bo faktycznie najczęściej zawór jest przyczyną, zrób oględziny i dopiero będziemy radzić... lub podczas oględzin odpal auto, staraj się obserwować skąd jest wyciek, wiem że trudny dostęp, ale jak mnie się udało wypatrzeć w V6 to I tobie się uda w R4 ;)

#18 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 30 kwietnia 2011 - 20:04

Dzięki kolego....Po majówce spojrze co i jak...

#19 OFFLINE   przemo85

przemo85
  • 85 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 08 maja 2011 - 21:16

tez jestem swiezo po wymianie zaworu trojdroznego na spokojnie robiac zajmuje to jakies 2 godzinki uzylem szczypcy nastawnych i idzie to calkiem niezle
na zaworze byly zacieki od plynu wiec bylo jasne ze to om puszcza kupilem febiego za 70 zeta za orginal krzyczeli 170 ale nie mieli na miejscu a potrzebowalem pilnie wiec wziolem febiego jak na razie ok

#20 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 maja 2011 - 21:28

na zaworze byly zacieki od plynu wiec bylo jasne ze to om puszcza kupilem febiego za 70 zeta za orginal krzyczeli 170 ale nie mieli na miejscu a potrzebowalem pilnie wiec wziolem febiego jak na razie ok

jak masz zamiar jeździć dłużej to załóż oryginał i zamiast tych oryginalnych zacisków na wężach załóż nowe cybanty (opaski zaciskowe)