

Nagły brak płynu w chłodnicy.
#1
OFFLINE
Napisany 04 marca 2011 - 12:24
Wracam z pracy trochę przegazowałem omege 3000-3500 od razu brak płynu, duży dym z tyłu z rury, biała ogromna chmura. W zbiorniku wyrównawczym nie ma oleju ani żadnego
syfu.:confused:.Olej czysty:) to znaczy bez wody. Może ktoś mi podpowie czy to uszczelka pod głowicą czy pompa wody. Przeszukuje fora od wczoraj i nic nie mogę znaleźć :tank: Kolega mnie zcholował :szpital:.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 04 marca 2011 - 14:59
Wczoraj jadę do pracy temperatura silnika 98, staje na poboczu stwierdzam brak płynu czekam 15min,dolewam płyn (ciepłego). Po dojechaniu do pracy płyn jest.
Wracam z pracy trochę przegazowałem omege 3000-3500 od razu brak płynu, duży dym z tyłu z rury, biała ogromna chmura. W zbiorniku wyrównawczym nie ma oleju ani żadnego
syfu.:confused:.Olej czysty:) to znaczy bez wody. Może ktoś mi podpowie czy to uszczelka pod głowicą czy pompa wody. Przeszukuje fora od wczoraj i nic nie mogę znaleźć :tank: Kolega mnie zcholował :szpital:.
Podejrzewam UPG. Ja podobnie miałem w omie A. Wszystko poszło w wydech, uszczelka strzeliła na 4 cylindrze.
#4
OFFLINE
Napisany 05 marca 2011 - 12:44
No to sprawdziłem,oleju nie przybywa, zwiększa się za to ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym do tego stopnia że korek puszcza ciśnienie górą, po odpaleniu silnika. Mechanik stwierdził ,że to uszczelka pod głowicą czeka mnie trochę kosztów.Właśnie nie, ale jeszcze jutro sprawdzę dokładniej, dzisiaj cały dzien w pracy.
Dzisiaj oddaje do mechanika 400zł robocizna plus uszczelki, filtr oleju ,płyny,olej no i sprawdzenie czy padła głowica czy tylko uszczelka.

Może jak jest już ściągnięta głowica to mogę coś przy małych kosztach poprawić jakieś propozycje.
#5
OFFLINE
Napisany 05 marca 2011 - 16:41
#6
OFFLINE
Napisany 05 marca 2011 - 17:04
Przepraszam że się dołączę do tematu ale nie ma sensu zakładać nowego. Mam podobny problem. Dużo ubywa mi płynu chłodniczego, nie wiem z jakiej przyczyny. Oleju nie przybywa, korek od zbiornika wyrównawczego czysty (płyn także), nie widać żadnych wycieków. Co może być nie tak ?
A kopci Ci bialym dymem?? Jak tak to na 99% UPG. Sprawdz jeszcze czy nie masz mokro w aucie.
#7
OFFLINE
Napisany 05 marca 2011 - 21:50
A kopci Ci bialym dymem?? Jak tak to na 99% UPG. Sprawdz jeszcze czy nie masz mokro w aucie.
Tak, kopci na biało ale myślałem że, to może przez sondę bo na kompie wykazało błąd sondy 2 tyg temu. W aucie sucho. To bym musiał 2 uszczelki zmienić pewnie. Ciężko rozebrać V6?
#8
OFFLINE
Napisany 05 marca 2011 - 22:11
Tak, kopci na biało ale myślałem że, to może przez sondę bo na kompie wykazało błąd sondy 2 tyg temu. W aucie sucho. To bym musiał 2 uszczelki zmienić pewnie. Ciężko rozebrać V6?
Ciężko to poszukać po forum widzę.
Sam to przerabiam od paru miesięcy bo studiuję i nie mam czasu skończyć złożyć(przynajmniej przez zimę soli omega nie zobaczy

Poszukam w moich postach to wiele się dowiesz i było na forum.
No i czy Ci się ciśnienie w układzie chłodzenia nie robi? Kopcić na biało trochę będzie.
#9
OFFLINE
Napisany 06 marca 2011 - 00:01
Właśnie nie, ale jeszcze jutro sprawdzę dokładniej, dzisiaj cały dzien w pracy.
No to sprawdziłem,oleju nie przybywa, zwiększa się za to ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym do tego stopnia że korek puszcza ciśnienie górą, po odpaleniu silnika. Mechanik stwierdził ,że to uszczelka pod głowicą czeka mnie trochę kosztów.
Dzisiaj oddaje do mechanika 400zł robocizna plus uszczelki, filtr oleju ,płyny,olej no i sprawdzenie czy padła głowica czy tylko uszczelka.:confused:
Może jak jest już ściągnięta głowica to mogę coś przy małych kosztach poprawić jakieś propozycje.
To co miałem racje , że to UPG czy coś innego ?
#10
OFFLINE
Napisany 06 marca 2011 - 10:49
Ciężko to poszukać po forum widzę.
Sam to przerabiam od paru miesięcy bo studiuję i nie mam czasu skończyć złożyć(przynajmniej przez zimę soli omega nie zobaczy)
Poszukam w moich postach to wiele się dowiesz i było na forum.
No i czy Ci się ciśnienie w układzie chłodzenia nie robi? Kopcić na biało trochę będzie.
o co chodzi z tym ciśnieniem w układzie chłodzenia ? jak sprawdzić ?
#11
OFFLINE
Napisany 06 marca 2011 - 11:03
#12
OFFLINE
Napisany 06 marca 2011 - 11:09
o co chodzi z tym ciśnieniem w układzie chłodzenia ? jak sprawdzić ?
Czy Ci się twarde węże nie robią.
Lub odpal, odkręć korek zatkaj ręką zbiorniczek i pogazuj, troszkę ciśnienia może się robić, ale jak będzie Ci rękę odpychać to uszczelka. Może na zimno się to nie dziać to też spróbuj na ciepło tak samo, jak przygazujesz i nagle zrobi się ciśnienie to wiadomo.
Możesz powąchać czy nie czuć spalinami.
Najlepiej zrobić test na CO2, z kąd jesteś? W Tczewie żaden mechanik tego nie ma ale zazwyczaj trafną diagnozę stawiali, że to uszczelka, nie byłem pewny to sam kupiłem ten płyn.
Poza tym ja to wszystko opisywałem, zdjęcia dokładne opisy przemyślenia jak sprawdzić.
#13
OFFLINE
Napisany 06 marca 2011 - 11:14
Czy Ci się twarde węże nie robią.
Lub odpal, odkręć korek zatkaj ręką zbiorniczek i pogazuj, troszkę ciśnienia może się robić, ale jak będzie Ci rękę odpychać to uszczelka. Może na zimno się to nie dziać to też spróbuj na ciepło tak samo, jak przygazujesz i nagle zrobi się ciśnienie to wiadomo.
Możesz powąchać czy nie czuć spalinami.
Najlepiej zrobić test na CO2, z kąd jesteś? W Tczewie żaden mechanik tego nie ma ale zazwyczaj trafną diagnozę stawiali, że to uszczelka, nie byłem pewny to sam kupiłem ten płyn.
Poza tym ja to wszystko opisywałem, zdjęcia dokładne opisy przemyślenia jak sprawdzić.
Ja jestem z Malborka. Ok, sprawdzę z tym ciśnieniem. A dlaczego w takim razie jak gazuję na ciepłym silniku (korek od zbiornika zakręcony) to w nim się bąbelki robią ? Tak powinno być, czy coś jest nie tak ? To świadczy o uszczelce ?
#14
OFFLINE
Napisany 06 marca 2011 - 13:32
Zalecam nie jeździć, mi poszła woda do oleju, ale, że podejrzewałem tą uszczelkę to zaglądałem pod maskę 10razy dziennie i zauważyłem to od razu, dłużej z wodą w oleju nic dobrego by się nie stało.
A nie przygrzałeś ostatnio samochodu? Czy wycieku jakiegoś nie masz?
#15
OFFLINE
Napisany 06 marca 2011 - 18:04
Auto raczej chyba nie przegrzane - ostatnio padł czujnik wentylatora i włączał się dopiero przy temp 103 stopni C (nie dochodziło na czerwone i nie gotował się). Czujnik wymieniony i silnik jak odpalę na zimnym to po przejechaniu jakichś 3 km ma 92-93 C. Wentylator się włącza przy 98 C.
Wody w oleju brak i oleju w zbiorniczku wyrównawczym też brak.
#16
OFFLINE
Napisany 08 marca 2011 - 00:41
-6-8 miesiące znikający płyn w zbiorniczku wyrównawczym czasami mało czasami dużo
-1-2 tygodnie pomału zmniejszało się ogrzewanie,Z reguły nawiew ustawiony na 2 ciepło na maksa
-w dniu kiedy mi prawdopodobnie wydmuchało uszczelkę:
po przejechaniu paru kilometrów temperatura wody podskoczyła do 98-99,stwierdziłem
brak wody w zbiorniczku wyrównawczym.
dolałem ciepłej wody,po przejechaniu 4-5km sprawdzam ok.
Trochę omcie przypiłowałem 3000-4000 skromni od razu temperatura 99,chmura dymu za mną no i brak wody w zbiorniku wyrównawczym.
Woda ucieka górą przez korek który jest też wentylem bezpieczeństwa,miałem wszystko mokre wokół zbiorniczka wyrównawczego.
Znajomy mówił że ciśnienie z tłoków idzie do wody i w zbiorniczku widać bąbelki, ja zauważyłem to dopiero jak były bąble.
Oczywiście pewnie mogą być i inne objawy pękniętej uszczelki pod głowicą.

Wycieku nie mam nigdzie. Oglądałem wszystko dokładnie i nawet śladu po nocy w garażu nie ma. Zastanawia mnie tylko jedno - jak silnik gorący to w zbiorniku jest trochę płynu więcej a jak ostygnie to już mniej. Zawsze jak doleje do max to po przejechaniu 50-100km mam już minimum.
Auto raczej chyba nie przegrzane - ostatnio padł czujnik wentylatora i włączał się dopiero przy temp 103 stopni C (nie dochodziło na czerwone i nie gotował się). Czujnik wymieniony i silnik jak odpalę na zimnym to po przejechaniu jakichś 3 km ma 92-93 C. Wentylator się włącza przy 98 C.
Wody w oleju brak i oleju w zbiorniczku wyrównawczym też brak.
wydaje się że to uszczelka ale może też, być pompa wody:confused: ,przynajmniej żeby mnie nie straszyc mechanik stawiał na nią...
#17
OFFLINE
Napisany 08 marca 2011 - 00:41
Co do Twojego opisu to wg mnie nie powinno sie dolewać wody przy takiej temp.
#18
OFFLINE
Napisany 08 marca 2011 - 09:28
Dzisiaj byłem na kanale i tam ewidentnie widać wyciek płynu, pod silnikiem i spływa na skrzynie. tylko nie dało się dokładnie zobaczyć skąd (nie ma podejścia). Sciąganie podszybia i tłumika nic nie dało.
Co do Twojego opisu to wg mnie nie powinno sie dolewać wody przy takiej temp.
Masz rację odczekałem około 30min.:pokoj:
#19
OFFLINE
Napisany 08 marca 2011 - 10:00
Jeśli oczywiście w 3.0 jest takie coś.
Jak?? => Tak!!
#20
OFFLINE
Napisany 08 marca 2011 - 14:00
Na wężach do pompy sucho. nie widać śladów wycieku