Obroty na jalowym biegu utrzymuja sie na okolo 750.
Jak wlancze klime i np: zatrzymam sie na swiatlach czasami zapali sie check, gdy wylancze klime kontrolka gasnie lub gdy podniose minimalnie obroty do okolo 900 tez gasnie.
Czy obroty mam za niskie ? A moze to inny problem ?
0
Silnik X20DTH
Rozpoczęte przez
jacko
, 26 maj 2007, 21:28
4 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 27 maja 2007 - 16:49
Oj Jacko, problem stary jak ten silnik. Najpierw zczytaj błędy. Moim zdaniem to będzie p0400.
Kilka przyczyn:
1. nieszczelność w układzie podciśnienia (przetarte/pęknięte wężyki, gumowe kolanka i trójniki, nieszczelny podciśnieniowo zawór nagrzewnicy, niesprawny egr, luźne podłączenie podciśnienia do klimy, niesprawny(-e) elektrozawory),
2. pompa podciśnienia już nie wyrabia i się kończy.
Sam błędów nie zczytasz, musisz jechać na kompa.
Sprawdź jeszcze coś takiego: włącz i ustaw klimę na 22*C, potem sprawdź jadąc, czy check się zapala.
Kilka przyczyn:
1. nieszczelność w układzie podciśnienia (przetarte/pęknięte wężyki, gumowe kolanka i trójniki, nieszczelny podciśnieniowo zawór nagrzewnicy, niesprawny egr, luźne podłączenie podciśnienia do klimy, niesprawny(-e) elektrozawory),
2. pompa podciśnienia już nie wyrabia i się kończy.
Sam błędów nie zczytasz, musisz jechać na kompa.
Sprawdź jeszcze coś takiego: włącz i ustaw klimę na 22*C, potem sprawdź jadąc, czy check się zapala.
#3 OFFLINE
Napisany 27 maja 2007 - 18:47
Jak jade to jest wszystko ok. Tylko jak stoje czasami zapali sie check, oczywiscie jak mam wlanczona klime.
Jutro podjade (chyba do ASO bo nie znam zadnego dobrego mechanika ).
Bylem juz u mechanikow kazdy podlanczal kompa i wszyscy mowili ze nie ma zadnych problemow.
P.S.
I jeszcze jedno (nie wiem czy to tez jest zwiazane z silnikiem) odpalilem kluske a tu nic nie dmucha :shock: przestailem obroty dmuchawy na maxa i nic :shock: wlanczam klime cisza :shock:
Przejechalem kawalek zgasilem silnik odpalilem ponownie i zaczelo dzialac :shock:
Znacie jakiegos dobrego mechanika w Czestochowie ?
Jutro podjade (chyba do ASO bo nie znam zadnego dobrego mechanika ).
Bylem juz u mechanikow kazdy podlanczal kompa i wszyscy mowili ze nie ma zadnych problemow.
P.S.
I jeszcze jedno (nie wiem czy to tez jest zwiazane z silnikiem) odpalilem kluske a tu nic nie dmucha :shock: przestailem obroty dmuchawy na maxa i nic :shock: wlanczam klime cisza :shock:
Przejechalem kawalek zgasilem silnik odpalilem ponownie i zaczelo dzialac :shock:
Znacie jakiegos dobrego mechanika w Czestochowie ?
#4 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2007 - 18:44
Problem rozwiazany (byc moze czesciowo bo mialem blad p0400)
Do ASO nie jezdze bo za drogo, a mechanika dobrego i zaufanego nie znam
Wiec pomyslalem ze sprawdze to co moglem czyli jakie mam ladowanie i wyszlo ze 13,50 na pelnym obciazeniu wlacznie z klima.
Wymienilem ostatnio regulator napiecia i teraz mam przy pelnym obciazeniu z klima 13,90.
Jezdze non stop z klima (testuje) i nie zapala mi sie juz check na wolnych obrotach.
Doszedlem do wsiosku ze ladowanie w klusce jest bardzo istotne i trzeba jest kotrolowac systematycznie.
Moje spostrzezenie jest takie, ze zanim zaczniesz drapac sie w glowe co moze byc ze chceck sie zapala sprawdz ladowanie :razz:
Do ASO nie jezdze bo za drogo, a mechanika dobrego i zaufanego nie znam
Wiec pomyslalem ze sprawdze to co moglem czyli jakie mam ladowanie i wyszlo ze 13,50 na pelnym obciazeniu wlacznie z klima.
Wymienilem ostatnio regulator napiecia i teraz mam przy pelnym obciazeniu z klima 13,90.
Jezdze non stop z klima (testuje) i nie zapala mi sie juz check na wolnych obrotach.
Doszedlem do wsiosku ze ladowanie w klusce jest bardzo istotne i trzeba jest kotrolowac systematycznie.
Moje spostrzezenie jest takie, ze zanim zaczniesz drapac sie w glowe co moze byc ze chceck sie zapala sprawdz ladowanie :razz:
[center:c39c0511f9][/center:c39c0511f9]
#5 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2007 - 13:12
No to się cieszę. Dziwne tylko, że nie znaleźli błędów, skoro check się palił.
Zmieniam treść postu - tak jak rozmawialiśmy - wężyki, kolanka i złączki w układzie podciśnienia.
Zmieniam treść postu - tak jak rozmawialiśmy - wężyki, kolanka i złączki w układzie podciśnienia.