

większe hamulce do V6
#1
OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 21:38
W zyciu każdego meżczyzny nadchodzi taki moment, że trzeba zregenerować układ hamulcowy w swojej ukochanej omedze mv6 sedan z 1998 roku... Niektórych mężczyzn nachodzi myśl "Tyyyy, skoro bede to robił, to może dam troche więcej kasy i założe większe tarcze, co uskuteczni hamowanie..." Myśl ta, zaiste kusząca rodzi tysiąc pytań...
pytanie nr 1: Jakiej wielkości komplet tarcz zmieści się do standardowych felg 16 opla ?
Na tą chwilę, skoncentrujmy się na tym jednym, fundamentalnym pytaniu. Reszta, wyjdzie w praniu ;-)
Zatem: Drodzy szanowni koledzy, prosze o fachowe i eleganckie wypowiedzi, wyczerpujące temat, nie jednozdaniowe posty... Zniecierpliwiony czekam na odpowiedzi Pozdrawiam.
#2
OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 22:21
#3
OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 22:33
z tego co pamiętam to nawet w 16" się nie mieściło...
używki na allegro za 5-6 stówek wyrwiesz... ale do tego klocki i mocowania... koszta rosną...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#4
OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 22:47
niewiem nawet czy to nie tutaj ktos o tym pisal
jesli by to podeszlo to wiadomo ze to jakies ekstremalne nie bedzie tylko fabryczne ale wieksze i niekoniecznie drozsze
ale nie chce balamucic bo nie wtajemniczony jestem;)
#5
OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 23:18
#6
OFFLINE
Napisany 02 marca 2011 - 08:01
dokładnie. Są i Brembo. Nie jest to już takie drogie.a nie lepiej kolego jak założysz tarcze o standardowej wielkości ale nawiercane jakiegoś dobrego producenta
#7
OFFLINE
Napisany 02 marca 2011 - 09:45
Zamienilem calosc zeby wyeliminowac sam uklad hamulcowy i moja Omega balem sie wyjechac. Na tym nawiercanym badziewiu nie bylo hamowania. Zamienilem wszystko ponownie i znow moglem sie cieszyc porzadnym hamowaniem.
Jezeli chodzi o zamiane to wiem, ze ludzie kombinuja z przekladaniem zaciskow i tarcz z GTO/Monaro, ale kupno nowego zestawu samych tarcz i klockow to dosc droga zabawa.
#8
OFFLINE
Napisany 02 marca 2011 - 10:46
ImmoALI (jeśli mylę, to mnie poprawcie)

Audi Q7 chyba.
I jeszcze cateramv6 ze Stanow przekladal zaciski... znajde temat, to wkleje.
#9
OFFLINE
Napisany 02 marca 2011 - 12:25
Zależy od zacisku, adaptując jakieś większe zaciski pływające może udałoby się wcisnąć tarczę o rozmiarze 305-310mm. Jakbyś wkładał zaciski 4-tłoczkowe z E38, to nic większego niż seryjna tarcza nie wejdzie.Jakiej wielkości komplet tarcz zmieści się do standardowych felg 16 opla ?
Z tarczą 323mm mieszczą się jakoś w 17", z tarczą 360mm wchodzą na styk w 18".widziałem V6 z brembo... bodajże z Audi lub Porshe
z tego co pamiętam to nawet w 16" się nie mieściło...
Niezależnie od tego jak super wypasioną tarczę byś założył, to większa, choćby zwykła tarcza dobrej jakości zawsze będzie hamowała skuteczniej. Fizyki nie oszukasza nie lepiej kolego jak założysz tarcze o standardowej wielkości ale nawiercane jakiegoś dobrego producenta

Proszę bardzo - klikI jeszcze cateramv6 ze Stanow przekladal zaciski... znajde temat, to wkleje.

Na pewno lepiej hamuje niz seria, ze względu na większy klocek.
Ale mogę się załozyć że często zmienia tarcze z powodu ich przegrzania

#10
OFFLINE
Napisany 02 marca 2011 - 16:09
Po drugie chciałbym podsumować dotychczasowe wypowiedzi...
Zainteresował mnie temat tarcz i zacisków z E38 ;> szczególnie tarcze 310 mm, jeżeli kolega Immo mógłby poświęcić czas i rozwinąć kwestię, byłbym bardzpo rad ;-)
#11
OFFLINE
Napisany 02 marca 2011 - 16:49
tarcze http://cgi.ebay.de/G...=item1c1926df77
zaciski http://cgi.ebay.de/B...=item19bc9f3f38
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#12
OFFLINE
Napisany 02 marca 2011 - 17:55
jeśli nie przerażają Cię koszta takich przeróbek można też pomyśleć nad zaadoptowaniem tarcz i zacisków z Vectry/Signum 2.8 V6 Turbo, tarcze 345mm
tarcze http://cgi.ebay.de/G...=item1c1926df77
zaciski http://cgi.ebay.de/B...=item19bc9f3f38
Cześc kolego. niestety, nie mam za dużo o 1000 jurków... Chcialbym wstawić coś w czym się zmieszczę do maks 1000 zł ;-) [mówie tu o samym przodzie
#13
OFFLINE
Napisany 02 marca 2011 - 22:06
SpokoPo pierwsze, chciałem podziękować koledze Immo za wyczerpującą odp.
Po drugie chciałbym podsumować dotychczasowe wypowiedzi...
Zainteresował mnie temat tarcz i zacisków z E38 ;> szczególnie tarcze 310 mm, jeżeli kolega Immo mógłby poświęcić czas i rozwinąć kwestię, byłbym bardzpo rad

szukaj tarcz od Audi A6/A8, najmniej przeróbek potrzeba do ich zaadaptowania.
#14
OFFLINE
Napisany 03 marca 2011 - 14:39
#15
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2014 - 19:41
jakie zaciski podejdą bez wiekszych modów?? bo tez bym sobie dobre heble zrobił

#16
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 14:07
:tak: robił to Immo, domin86 i toptom, czy ktoś jeszcze :hmmm: nie przypominam sobie by ktoś się tym chwalił.Chciałbym od swiezyc temat mozliwe ze cos juz sie zmieniło i moze ktos juz mody robił.
Praktycznie wszystkie wejdą, i wszystkie wymagają tej samej operacji. Czyli dorobienia łącznika mocowania zacisku do piasty.jakie zaciski podejdą bez wiekszych modów bo tez bym sobie dobre heble zrobił
#17
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 14:23

782-214-578
884-777-999

#18
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 14:30
są pod tarczę 280mm wię ciutkę by zabrakłoCiekawe czy takie by nie podeszły
http://allegro.pl/za....369074781.html

#19
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 17:42
bo tylne tarcze ma wentylowane, średnice te same, zaciski też a hamuje zdecydowanie lepiej od wersji na cienkich tarczach
#20
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 17:59
nie.a 3.2 nie ma innej pompy/serwa ?
bo zapewne miałeś zapieczone tylne zaciski więc hamowanie było słabsze.bo tylne tarcze ma wentylowane, średnice te same, zaciski też a hamuje zdecydowanie lepiej od wersji na cienkich tarczach