Wynns automatic transmission treatment - opinie
#1 OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 12:43
Tylko prosze bez komentarzy w stylu "To kup nowa skrzynie albo ja zregeneruj"
Pytam z czystej ciekawosci bo mam takowy srodek a zbliza mi sie wymiana oleju i filtra wiec dodalbym i zobaczyl jak to sie sprawuje.
#2 OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 16:51
#3 OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 18:52
Co wiem to mkamiński wlał do wspomagania coś firmy GM i bardzo sobie chwalił.
"coś" czyli: dodatek uszlachetniacz GM/OPEL (Rear Axle Oil Additive), stosowany do oleju tylnego mostu napędowego, stosowany do wspomagania ponoć pomaga/wycisza pracę układu.
Co prawda mam manuala ale gdybym posiadał ASB to bałbym sie wlać jakiegokolwiek specyfika/uszlachetniacza, mimo, iż wynn`s to ceniona marka. Trzymałbym sie tu raczej specyfikacji i zaleceń producenta. Z czystej ciekawości jaki olej lejesz do swojego automatika?Czy ktoś z Was slyszal o tym specyfiku ? Chcialem go zalac do swojej ASB coby jej i sobie zycie umilic, skrzynia dziala w miare ok, jednak bardzo szybko olej sie utlenia i jakos tak malo miekko pracuje ? Myslicie ze to pomoze ?
#4 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2011 - 18:24
W razie czego mam drugą skrzynię także mogę zaryzykować taką przyjemność.
Jak zaleje i przejade pare km to dam znac co i jak
#5 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 13:49
Do swojego "tankuje" Dextron VI lub ostatnio zaaplikowalem Transtar (jest nieco tańszy) i skrzynia ładniej na nim chodzi na dextronie.
ten Transtar to też dexron, a dokładnie Dexron III, który poźniej został zastąpiony własnie tym Dexron VI, jak mnie pamięć nie myli, to do ASB w omegach producent zalecał Dexron II/III stąd może ta róznica w pracy skrzyni.
#6 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 16:15
dexronIII został wycofany w 2006 roku i od 2007 nikt nie może go produkować (wygasły licencje) - można spotkać w handlu jedynie płyny oznaczone np. DIII, DEX3 lub podobnie, jednak płyny te nie są w żaden sposób certyfikowane czy kontrolowane przez GM, więc zalecana jest ostrożność przy ich stosowaniu. Płyn z napisem DEXRON-III jest albo podróbą, albo leżał w magazynie przez 5 lat.
obecnie GM certyfikuje tylko i wyłącznie specyfikację Dexron-VI.
#7 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2011 - 10:46
...
Najsmieszniejsze jest to, ze kupowlem Dexron III z ASO Vauxhalla w 2008 roku
O DVI nawet nie slyszeli i kiedys troche pogrzebalem i wychodzi, ze tak jak nowa skrzynia siadzie na DIII tak stare maja taka sama szanse po wlaniu DVI.
http://www.nielsencd...S_2d1740_2d7160
http://www.opieoils....m_content=67513
A co sie tyczy dodatkow to jak najbardziej, ale Wynns poleca najpierw plukanie skrzyni (Wynns automatic transmission FLUSH) i aktywna wymiane oleju, a potem dolanie dodatku.
#8 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2011 - 12:11
Najsmieszniejsze jest to, ze kupowlem Dexron III z ASO Vauxhalla w 2008 roku
O DVI nawet nie slyszeli i kiedys troche pogrzebalem i wychodzi, ze tak jak nowa skrzynia siadzie na DIII tak stare maja taka sama szanse po wlaniu DVI.
http://www.nielsencd...S_2d1740_2d7160
http://www.opieoils....m_content=67513
A co sie tyczy dodatkow to jak najbardziej, ale Wynns poleca najpierw plukanie skrzyni (Wynns automatic transmission FLUSH) i aktywna wymiane oleju, a potem dolanie dodatku.
O super, po cichu liczylem ze kolega Mkaminski zabierze glos w tej sprawie
Co do tej "kompatybilnosci" olejow, teoretycznie oleje musza spelniac te same wymogi ale jak to w koncernach bywa, jak ktos ma auto starsze niz 5-10lat to zostaje sam sobie w "ASO" maja gdzies co wlejemy bo przeciez jak sie zepsuje to kupi nowe
Chociaz uczciwie powiem ze faktycznie jezdzilem na D VI i zmienilem olej na ten transtar i roznica jest znaczna. Co do plukania skrzyni, to zrobic to juz na nowym filtrze czy starym ? Przerazilo mnie to co mam naklejone na tym Wynns'ie ze dodatek obniza tarcie i zuzycie skrzyni i jednoczesnie uszczelnia otwory powodujace wycieki ?
Zgody ze specyfikacja Dextron i Mercon V. Na mysl przyszly mi od razu elektro-zawory... jak myslicie to tylko blad w tlumaczeniu ? Moze kolega Mkaminski sam kiedys stosowal ow dodatek ?
#9 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2011 - 12:23
Chociaz uczciwie powiem ze faktycznie jezdzilem na D VI i zmienilem olej na ten transtar i roznica jest znaczna.
tzn. który jest lepszy?
#10 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2011 - 13:32
#11 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2011 - 13:34
Ten Transtar on jest zgodny ze specyfikacja Dextron III. Przykladowo po 30 000km Dextron VI zlany ze skrzyni byl brazowo - czarny. Na Transtarze zrobilem 25 000km i nadal jest czerwony i nie smierdzi taka spalenizna.tzn. który jest lepszy?
Dodam ze obie wymiany byly dynamiczne ze zmianami filtra. Zapytacie skad tak czeste wymiany oleju - a no wlasnie po to ze chcialem porownac ich parametry. Normalnie zamierzam olej zmieniac co 2 lata.
#12 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2011 - 14:10
Ten Transtar on jest zgodny ze specyfikacja Dextron III. Przykladowo po 30 000km Dextron VI zlany ze skrzyni byl brazowo - czarny. Na Transtarze zrobilem 25 000km i nadal jest czerwony i nie smierdzi taka spalenizna.
Dodam ze obie wymiany byly dynamiczne ze zmianami filtra. Zapytacie skad tak czeste wymiany oleju - a no wlasnie po to ze chcialem porownac ich parametry. Normalnie zamierzam olej zmieniac co 2 lata.
W stanach norma jest wymiana oleju w skrzyni co 25-30 tys mil.