Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wynns automatic transmission treatment - opinie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 lutego 2011 - 12:43

Czy ktoś z Was slyszal o tym specyfiku ? Chcialem go zalac do swojej ASB coby jej i sobie zycie umilic, skrzynia dziala w miare ok, jednak bardzo szybko olej sie utlenia i jakos tak malo miekko pracuje ? Myslicie ze to pomoze ?

Tylko prosze bez komentarzy w stylu "To kup nowa skrzynie albo ja zregeneruj"
Pytam z czystej ciekawosci bo mam takowy srodek a zbliza mi sie wymiana oleju i filtra wiec dodalbym i zobaczyl jak to sie sprawuje. :)

#2 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 lutego 2011 - 16:51

Co wiem to mkamiński wlał do wspomagania coś firmy GM i bardzo sobie chwalił.

#3 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 15 lutego 2011 - 18:52

Co wiem to mkamiński wlał do wspomagania coś firmy GM i bardzo sobie chwalił.


"coś" czyli: dodatek uszlachetniacz GM/OPEL (Rear Axle Oil Additive), stosowany do oleju tylnego mostu napędowego, stosowany do wspomagania ponoć pomaga/wycisza pracę układu.

Czy ktoś z Was slyszal o tym specyfiku ? Chcialem go zalac do swojej ASB coby jej i sobie zycie umilic, skrzynia dziala w miare ok, jednak bardzo szybko olej sie utlenia i jakos tak malo miekko pracuje ? Myslicie ze to pomoze ?

Co prawda mam manuala ale gdybym posiadał ASB to bałbym sie wlać jakiegokolwiek specyfika/uszlachetniacza, mimo, iż wynn`s to ceniona marka. Trzymałbym sie tu raczej specyfikacji i zaleceń producenta. Z czystej ciekawości jaki olej lejesz do swojego automatika?

#4 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 lutego 2011 - 18:24

Do swojego "tankuje" Dextron VI lub ostatnio zaaplikowalem Transtar (jest nieco tańszy) i skrzynia ładniej na nim chodzi na dextronie.

W razie czego mam drugą skrzynię także mogę zaryzykować taką przyjemność. :)
Jak zaleje i przejade pare km to dam znac co i jak :)

#5 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 lutego 2011 - 13:49

Do swojego "tankuje" Dextron VI lub ostatnio zaaplikowalem Transtar (jest nieco tańszy) i skrzynia ładniej na nim chodzi na dextronie.


ten Transtar to też dexron, a dokładnie Dexron III, który poźniej został zastąpiony własnie tym Dexron VI, jak mnie pamięć nie myli, to do ASB w omegach producent zalecał Dexron II/III stąd może ta róznica w pracy skrzyni.

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2011 - 16:15

dexron II nie mógł być rekomendowany do omegi B, bo od 1994r. GM zaprzestał produkcji i wydawania certyfikatów zgodności ze specyfikacją dexronII producentom

dexronIII został wycofany w 2006 roku i od 2007 nikt nie może go produkować (wygasły licencje) - można spotkać w handlu jedynie płyny oznaczone np. DIII, DEX3 lub podobnie, jednak płyny te nie są w żaden sposób certyfikowane czy kontrolowane przez GM, więc zalecana jest ostrożność przy ich stosowaniu. Płyn z napisem DEXRON-III jest albo podróbą, albo leżał w magazynie przez 5 lat.

obecnie GM certyfikuje tylko i wyłącznie specyfikację Dexron-VI.

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2011 - 10:46

...


Najsmieszniejsze jest to, ze kupowlem Dexron III z ASO Vauxhalla w 2008 roku :)
O DVI nawet nie slyszeli i kiedys troche pogrzebalem i wychodzi, ze tak jak nowa skrzynia siadzie na DIII tak stare maja taka sama szanse po wlaniu DVI.

http://www.nielsencd...S_2d1740_2d7160
http://www.opieoils....m_content=67513

A co sie tyczy dodatkow to jak najbardziej, ale Wynns poleca najpierw plukanie skrzyni (Wynns automatic transmission FLUSH) i aktywna wymiane oleju, a potem dolanie dodatku.

#8 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2011 - 12:11

Najsmieszniejsze jest to, ze kupowlem Dexron III z ASO Vauxhalla w 2008 roku :)
O DVI nawet nie slyszeli i kiedys troche pogrzebalem i wychodzi, ze tak jak nowa skrzynia siadzie na DIII tak stare maja taka sama szanse po wlaniu DVI.

http://www.nielsencd...S_2d1740_2d7160
http://www.opieoils....m_content=67513

A co sie tyczy dodatkow to jak najbardziej, ale Wynns poleca najpierw plukanie skrzyni (Wynns automatic transmission FLUSH) i aktywna wymiane oleju, a potem dolanie dodatku.


O super, po cichu liczylem ze kolega Mkaminski zabierze glos w tej sprawie :)
Co do tej "kompatybilnosci" olejow, teoretycznie oleje musza spelniac te same wymogi ale jak to w koncernach bywa, jak ktos ma auto starsze niz 5-10lat to zostaje sam sobie w "ASO" maja gdzies co wlejemy bo przeciez jak sie zepsuje to kupi nowe :D

Chociaz uczciwie powiem ze faktycznie jezdzilem na D VI i zmienilem olej na ten transtar i roznica jest znaczna. Co do plukania skrzyni, to zrobic to juz na nowym filtrze czy starym ? Przerazilo mnie to co mam naklejone na tym Wynns'ie ze dodatek obniza tarcie i zuzycie skrzyni i jednoczesnie uszczelnia otwory powodujace wycieki ?
Zgody ze specyfikacja Dextron i Mercon V. Na mysl przyszly mi od razu elektro-zawory... jak myslicie to tylko blad w tlumaczeniu ? Moze kolega Mkaminski sam kiedys stosowal ow dodatek ?

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 lutego 2011 - 12:23

Chociaz uczciwie powiem ze faktycznie jezdzilem na D VI i zmienilem olej na ten transtar i roznica jest znaczna.


tzn. który jest lepszy?

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2011 - 13:32

Ja tego nie stosowalem. Nic nie stosowalem do skrzyni, choc szczerze mowiac pewnie pomogloby na wiele zacinajacych sie zaworow. Przez takiego malego gnojka w skrzyni dawno temu o malo nie zmienilem super skrzyni, ale zeby dojsc, ze to zacinajacy sie zawor musialem ja dwa razy zdjac i rozlozyc na czesci.

#11 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2011 - 13:34

tzn. który jest lepszy?

Ten Transtar on jest zgodny ze specyfikacja Dextron III. Przykladowo po 30 000km Dextron VI zlany ze skrzyni byl brazowo - czarny. Na Transtarze zrobilem 25 000km i nadal jest czerwony i nie smierdzi taka spalenizna.
Dodam ze obie wymiany byly dynamiczne ze zmianami filtra. Zapytacie skad tak czeste wymiany oleju - a no wlasnie po to ze chcialem porownac ich parametry. Normalnie zamierzam olej zmieniac co 2 lata.

#12 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2011 - 14:10

Ten Transtar on jest zgodny ze specyfikacja Dextron III. Przykladowo po 30 000km Dextron VI zlany ze skrzyni byl brazowo - czarny. Na Transtarze zrobilem 25 000km i nadal jest czerwony i nie smierdzi taka spalenizna.
Dodam ze obie wymiany byly dynamiczne ze zmianami filtra. Zapytacie skad tak czeste wymiany oleju - a no wlasnie po to ze chcialem porownac ich parametry. Normalnie zamierzam olej zmieniac co 2 lata.


W stanach norma jest wymiana oleju w skrzyni co 25-30 tys mil.