Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przestaje reagować na dodawanie gazu - potencjometr, czy coś innego?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2011 - 15:40

witam,
coś szukajka nie działa dzisiaj.
przejrzałem sporo stron i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem...

otóż:
omcia raz po raz (ale w zasadzie, to dosyć często) przestaje reagować na duszenie pedału gazu.
miałem taki objaw niedawno, wymieniłem potencjometr pedału gazu i było lepiej,
ale widzę, że po dosłownie paru dniach, problem znowu się pojawia.

wygląda to tak, że (szczególnie przy niższych obrotach) zupełnie nagle i bez zapowiedzi auto przestaje reagować na duszenie pedału gazu.
nie, że jedzie, tylko jest mułowaty.
zachowuje się tak, jakbym zaczął hamować silnikiem.

w związku z tym, że parę dni temu potencjometr pedału wymieniłem, chciałem zapytać, czy usterka jeszcze czegoś, oprócz tego potencjometru, może dawać podobny objaw?

dzięki,
pozdro,
szymon.

#2 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lutego 2011 - 17:09

Bledy bledy bledy i jeszcze raz bledy... jak sprawdzisz to napisz co wyszlo.
Obstawiam nastawnik, kiedy sie zabrudzi to auto sie muli. Ew. zobacz podcisnienia i inne duperele, moze to zbieg okolicznosci.

#3 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2011 - 17:35

fakt, poprzednim razem wyskoczył błąd potencjometru pedału gazu...

będę jeździł wieczorem, to przy okazji obadam błędy.

a to jest możliwe, żeby przy zabrudzonym nastawniku objaw występował tak nagle?
u mnie sposób pojawiania się tego problemu można porównać do zwarcia i rozwarcia przewodu. płynie prąd i ułamek sekundy później nie płynie. tyle samo czasu potrzeba, żeby znowu płynął.
jakby coś elektrycznego...

#4 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lutego 2011 - 17:44

fakt, poprzednim razem wyskoczył błąd potencjometru pedału gazu...

będę jeździł wieczorem, to przy okazji obadam błędy.

a to jest możliwe, żeby przy zabrudzonym nastawniku objaw występował tak nagle?
u mnie sposób pojawiania się tego problemu można porównać do zwarcia i rozwarcia przewodu. płynie prąd i ułamek sekundy później nie płynie. tyle samo czasu potrzeba, żeby znowu płynął.
jakby coś elektrycznego...

To sprawdź multimetrem czy i jak prąd przepływa przez kable :) Będziesz miał pewność żęązka sie nie przetarla gdzies. A przy nastawniku jest tak ze wciskasz pedal do podlogi auto po 2sek zalapuje jedzie na pol gwizdka i po kolejnych 2 sek. przyspiesza normalnie.
Generalnie miernik w dlon i po kablach, bo tak jak mowie mozesz miec gdzies zwore. A potencjometr nowy czy uzywany ?

#5 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lutego 2011 - 18:37

Błąd 64 jak u wielu.. u mnie jak zmieniam biegi i jak szybko dodam gazu to takie objawy jak u Ciebie na ułamek sekundy brak reakcji ..ale u mnie tylko na zimnym silniku tak jest. to nastawnik kolego do roboty.

#6 OFFLINE   radarek14

radarek14
  • 53 postów
  • Dołączył: 23-04-2010

Napisany 10 lutego 2011 - 18:58

przyłączam się nastawnik u mnie pomogło przestawienie nastawnika przerabiałem to samo
http://forum.omegakl...?t=43497&page=2

#7 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2011 - 20:55

przejechałem się kawałek, chociaż to, co się działo pod koniec trudno nazwać przejażdżką.

generalnie jest tak, że wolne obroty super. spalanie chwilowe 1,2.
ale albo nie reaguje na dodanie gazu albo wchodzi na obroty i od razu schodzi w dół

zczytałem błędy:
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV

co to?
jak to?
gdzie to?
i jak się zabrać?

trochę mi ręce opadły, prawdę powiedziawszy...

#8 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lutego 2011 - 20:57

przejechałem się kawałek, chociaż to, co się działo pod koniec trudno nazwać przejażdżką.

generalnie jest tak, że wolne obroty super. spalanie chwilowe 1,2.
ale albo nie reaguje na dodanie gazu albo wchodzi na obroty i od razu schodzi w dół

zczytałem błędy:
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV

co to?
jak to?
gdzie to?
i jak się zabrać?

trochę mi ręce opadły, prawdę powiedziawszy...

Kolego to nie te błedy, Ty masz silnik X25DT nie XEV. :)


23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
a drugi tempomat, jeśli nie masz to olewasz ten błąd jak masz to sprawdź dlaczego nie działa (być może jesli go masz to nei dziala przez czujnik pedalu przyspieszenia).

#9 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2011 - 21:02

Kolego to nie te błedy, Ty masz silnik X25DT nie XEV. :)


tak, sorki.
źle ściągawke otworzyłem :-)

23 -czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
92 - tempomat. nie posiadam, więc ten jest normą.

hmm, a po ilu odpaleniach silnika błędy się kasują z pamięci?
bo ja ten czujnik pedału przyspieszenia wymieniałem jakieś 3 tygodnie temu
i prawdę mówiąc, błędów wtedy nie skasowałem.

czy jeżeli takie zachowanie auta wynika z usterki nastawnika, to powinno wyrzucić jakiś błąd?
oprócz dwóch powyższych nic nie wywaliło.

#10 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 10 lutego 2011 - 23:14

hmm, a po ilu odpaleniach silnika błędy się kasują z pamięci?


Lepjej zczytaj scannerem, wtedy będzie wiadomo co i jak jest "pasywne" lub "aktywne" na 100%
Podejrzewam przetartą wiązką pod "mufą" za akumulatorem. Wywal akumulator, odkręć podstawkę z mufami i sprawdzaj okablowanie.............

#11 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 lutego 2011 - 11:00

Lepjej zczytaj scannerem, wtedy będzie wiadomo co i jak jest "pasywne" lub "aktywne" na 100%
Podejrzewam przetartą wiązką pod "mufą" za akumulatorem. Wywal akumulator, odkręć podstawkę z mufami i sprawdzaj okablowanie.............


Tak jak roobo napisał bo u mnie były troszkę inne objawy bo strasznie szarpała i wogóle nawet na tempomacie nie chciała jechać i po rozebraniu muf okazało sie że było kilka przewodów przetartych i też miałem błąd przyspieszacza pedału

#12 OFFLINE   00roman007

00roman007
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 12 lutego 2011 - 21:51

przejechałem się kawałek, chociaż to, co się działo pod koniec trudno nazwać przejażdżką.

generalnie jest tak, że wolne obroty super. spalanie chwilowe 1,2.
ale albo nie reaguje na dodanie gazu albo wchodzi na obroty i od razu schodzi w dół

zczytałem błędy:
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV

co to?
jak to?
gdzie to?
i jak się zabrać?

trochę mi ręce opadły, prawdę powiedziawszy...

Mam identyczne objawy. co pewien czas wolne obroty super a nie chce się wkręcić wyżej. Pomaga przedmuchanie lub wymiana gumowego wężyka od czujnika ciśnienia doładowania przy kolektorze dolotowym. Turbinka troche puszcza mi olej i jak się ten wężyk przytka to komputer nie zwiększa dawki paliwa. Koszt 6zł za metr a potrzeba go 30cm :)
Tylko u mnie nie wyskakują żadne błędy poza tempomatem.

#13 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2011 - 22:45

hmm, a po ilu odpaleniach silnika błędy się kasują z pamięci?

nie mam pojęcia ile w tym prawdy ale gdzieś słyszałem że po 40odpaleniach(niektóre błedy)....ale fakt faktem coś w tym jest mi niektóre byki same znikają po ok.4-5 dniach

#14 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lutego 2011 - 22:49

Ja slyszalem ze po 10.

#15 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lutego 2011 - 23:23

no więc dzisiaj przy pięknym dniu pogrzebałem pod akumulatorem.

rzeczywiście, znalazłem tam ładnych kilka przewodów, na których izolacja była uszkodzona.
wszystko zostało wręcz wzorcowo owinięte taśmą izolacyjną.

efekt początkowy:
super. wolne obroty super, silnik wzorcowo reaguje na pedał gazu.

dałem sobie czasu i pojeździłem tempem spacerowym po Poznaniu.
ot, takie sobotnie zwiedzanie miasta...

po ok pół godziny jeżdżenia, wystąpił taki oto objaw:
wolne obroty super.
dodaję gazu. silnik wkręca się na np. 2 tyś obrotów i zaczyna falować.
wkręcę go na 3 tyś. obrotów i również faluje.
puszczę gaz, schodzi do wolnych i ładnie je trzyma.

generalnie, ładnie reaguje na wciśnięcie pedału gazu, zarówno lekkie, jaki i mocniejsze depnięcie.
tylko to falowanie...
na postoju po prostu faluje, ale w czasie jazdy powoduje to nieprzyjemnie zwalnianie prędkości...

nastawnik, czy może rzeczywiście potencjometr, który wstawiłem również się kończy?
może jeszcze gdzieś spojrzeć?

błędy:
nadal:
23 - potencjometr gazu,
92 - tempomat.

#16 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lutego 2011 - 23:27

Skoro błędy są nadal aktywne (mam nadzieje ze czytane komputerem ?) to tylko potencjometr, kupiles nowy czy uzywke ? Ew. sprawdz jeszcze czy wtyczki nie zasniedzialy (zawilgotnialy) ?

#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lutego 2011 - 23:48

wszystko zostało wręcz wzorcowo owinięte taśmą izolacyjną.

Poucinaj i każdy ładnie na nowo polutuj, najlepiej z pastą do lutowania rurek CO, dopiero po tym ładnie zaizoluj.

#18 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2011 - 10:09

Skoro błędy są nadal aktywne (mam nadzieje ze czytane komputerem ?) to tylko potencjometr, kupiles nowy czy uzywke ? Ew. sprawdz jeszcze czy wtyczki nie zasniedzialy (zawilgotnialy) ?


niestety, nie udało mi się dojechać na komputer:/
ale zostawiłem któregoś dnia auto z wypiętym akumulatorem na 24h. po ponownym załączeniu i jeszcze przed uruchomieniem silnika błąd potencjometru gazu nadal wyskakiwał.

byłem u elektryka, żeby sprawdzić, czy nie mam jeszcze jakiegoś zwarcia.
nie mam.

ogólnie, falowanie ustało -> ufff

teraz jest jeszcze ciekawiej:
przy ostrym skręcaniu w prawo i dodawaniu gazu rozłącza mi gaz na sekundę lub dwie lub czasem tylko na ułamek sekundy.
drugi objaw jest taki, że silnik czasem faluje przy dodaniu gazu na wstecznym biegu. tylko na wstecznym !!!

potencjometr kupiłem używany.
jest możliwe, żeby dawał takie dziwne objawy?

#19 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 28 lutego 2011 - 10:23

potencjometr kupiłem używany.
jest możliwe, żeby dawał takie dziwne objawy?


jeżeli masz możliwość podmień potencjometr ze sprawnej omy

#20 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2011 - 19:25

Szyki, mam potencjometr jakby coś. 60 km od Ciebie mieszkam. W środę będę w Poznaniu, to mogę zabrać.