

przestaje reagować na dodawanie gazu - potencjometr, czy coś innego?
#1
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 15:40
coś szukajka nie działa dzisiaj.
przejrzałem sporo stron i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem...
otóż:
omcia raz po raz (ale w zasadzie, to dosyć często) przestaje reagować na duszenie pedału gazu.
miałem taki objaw niedawno, wymieniłem potencjometr pedału gazu i było lepiej,
ale widzę, że po dosłownie paru dniach, problem znowu się pojawia.
wygląda to tak, że (szczególnie przy niższych obrotach) zupełnie nagle i bez zapowiedzi auto przestaje reagować na duszenie pedału gazu.
nie, że jedzie, tylko jest mułowaty.
zachowuje się tak, jakbym zaczął hamować silnikiem.
w związku z tym, że parę dni temu potencjometr pedału wymieniłem, chciałem zapytać, czy usterka jeszcze czegoś, oprócz tego potencjometru, może dawać podobny objaw?
dzięki,
pozdro,
szymon.
#2
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 17:09
Obstawiam nastawnik, kiedy sie zabrudzi to auto sie muli. Ew. zobacz podcisnienia i inne duperele, moze to zbieg okolicznosci.
#3
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 17:35
będę jeździł wieczorem, to przy okazji obadam błędy.
a to jest możliwe, żeby przy zabrudzonym nastawniku objaw występował tak nagle?
u mnie sposób pojawiania się tego problemu można porównać do zwarcia i rozwarcia przewodu. płynie prąd i ułamek sekundy później nie płynie. tyle samo czasu potrzeba, żeby znowu płynął.
jakby coś elektrycznego...
#4
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 17:44
To sprawdź multimetrem czy i jak prąd przepływa przez kablefakt, poprzednim razem wyskoczył błąd potencjometru pedału gazu...
będę jeździł wieczorem, to przy okazji obadam błędy.
a to jest możliwe, żeby przy zabrudzonym nastawniku objaw występował tak nagle?
u mnie sposób pojawiania się tego problemu można porównać do zwarcia i rozwarcia przewodu. płynie prąd i ułamek sekundy później nie płynie. tyle samo czasu potrzeba, żeby znowu płynął.
jakby coś elektrycznego...

Generalnie miernik w dlon i po kablach, bo tak jak mowie mozesz miec gdzies zwore. A potencjometr nowy czy uzywany ?
#5
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 18:37
#6
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 18:58
http://forum.omegakl...?t=43497&page=2
#7
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 20:55
generalnie jest tak, że wolne obroty super. spalanie chwilowe 1,2.
ale albo nie reaguje na dodanie gazu albo wchodzi na obroty i od razu schodzi w dół
zczytałem błędy:
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
co to?
jak to?
gdzie to?
i jak się zabrać?
trochę mi ręce opadły, prawdę powiedziawszy...
#8
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 20:57
Kolego to nie te błedy, Ty masz silnik X25DT nie XEV.przejechałem się kawałek, chociaż to, co się działo pod koniec trudno nazwać przejażdżką.
generalnie jest tak, że wolne obroty super. spalanie chwilowe 1,2.
ale albo nie reaguje na dodanie gazu albo wchodzi na obroty i od razu schodzi w dół
zczytałem błędy:
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
co to?
jak to?
gdzie to?
i jak się zabrać?
trochę mi ręce opadły, prawdę powiedziawszy...

23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
a drugi tempomat, jeśli nie masz to olewasz ten błąd jak masz to sprawdź dlaczego nie działa (być może jesli go masz to nei dziala przez czujnik pedalu przyspieszenia).
#9
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 21:02
Kolego to nie te błedy, Ty masz silnik X25DT nie XEV.
tak, sorki.
źle ściągawke otworzyłem :-)
23 -czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
92 - tempomat. nie posiadam, więc ten jest normą.
hmm, a po ilu odpaleniach silnika błędy się kasują z pamięci?
bo ja ten czujnik pedału przyspieszenia wymieniałem jakieś 3 tygodnie temu
i prawdę mówiąc, błędów wtedy nie skasowałem.
czy jeżeli takie zachowanie auta wynika z usterki nastawnika, to powinno wyrzucić jakiś błąd?
oprócz dwóch powyższych nic nie wywaliło.
#10
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2011 - 23:14
hmm, a po ilu odpaleniach silnika błędy się kasują z pamięci?
Lepjej zczytaj scannerem, wtedy będzie wiadomo co i jak jest "pasywne" lub "aktywne" na 100%
Podejrzewam przetartą wiązką pod "mufą" za akumulatorem. Wywal akumulator, odkręć podstawkę z mufami i sprawdzaj okablowanie.............
#11
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2011 - 11:00
Lepjej zczytaj scannerem, wtedy będzie wiadomo co i jak jest "pasywne" lub "aktywne" na 100%
Podejrzewam przetartą wiązką pod "mufą" za akumulatorem. Wywal akumulator, odkręć podstawkę z mufami i sprawdzaj okablowanie.............
Tak jak roobo napisał bo u mnie były troszkę inne objawy bo strasznie szarpała i wogóle nawet na tempomacie nie chciała jechać i po rozebraniu muf okazało sie że było kilka przewodów przetartych i też miałem błąd przyspieszacza pedału
#12
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2011 - 21:51
Mam identyczne objawy. co pewien czas wolne obroty super a nie chce się wkręcić wyżej. Pomaga przedmuchanie lub wymiana gumowego wężyka od czujnika ciśnienia doładowania przy kolektorze dolotowym. Turbinka troche puszcza mi olej i jak się ten wężyk przytka to komputer nie zwiększa dawki paliwa. Koszt 6zł za metr a potrzeba go 30cmprzejechałem się kawałek, chociaż to, co się działo pod koniec trudno nazwać przejażdżką.
generalnie jest tak, że wolne obroty super. spalanie chwilowe 1,2.
ale albo nie reaguje na dodanie gazu albo wchodzi na obroty i od razu schodzi w dół
zczytałem błędy:
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
co to?
jak to?
gdzie to?
i jak się zabrać?
trochę mi ręce opadły, prawdę powiedziawszy...

Tylko u mnie nie wyskakują żadne błędy poza tempomatem.
#13
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2011 - 22:45
nie mam pojęcia ile w tym prawdy ale gdzieś słyszałem że po 40odpaleniach(niektóre błedy)....ale fakt faktem coś w tym jest mi niektóre byki same znikają po ok.4-5 dniachhmm, a po ilu odpaleniach silnika błędy się kasują z pamięci?
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2011 - 23:23
rzeczywiście, znalazłem tam ładnych kilka przewodów, na których izolacja była uszkodzona.
wszystko zostało wręcz wzorcowo owinięte taśmą izolacyjną.
efekt początkowy:
super. wolne obroty super, silnik wzorcowo reaguje na pedał gazu.
dałem sobie czasu i pojeździłem tempem spacerowym po Poznaniu.
ot, takie sobotnie zwiedzanie miasta...
po ok pół godziny jeżdżenia, wystąpił taki oto objaw:
wolne obroty super.
dodaję gazu. silnik wkręca się na np. 2 tyś obrotów i zaczyna falować.
wkręcę go na 3 tyś. obrotów i również faluje.
puszczę gaz, schodzi do wolnych i ładnie je trzyma.
generalnie, ładnie reaguje na wciśnięcie pedału gazu, zarówno lekkie, jaki i mocniejsze depnięcie.
tylko to falowanie...
na postoju po prostu faluje, ale w czasie jazdy powoduje to nieprzyjemnie zwalnianie prędkości...
nastawnik, czy może rzeczywiście potencjometr, który wstawiłem również się kończy?
może jeszcze gdzieś spojrzeć?
błędy:
nadal:
23 - potencjometr gazu,
92 - tempomat.
#16
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2011 - 23:27
#17
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2011 - 23:48
Poucinaj i każdy ładnie na nowo polutuj, najlepiej z pastą do lutowania rurek CO, dopiero po tym ładnie zaizoluj.wszystko zostało wręcz wzorcowo owinięte taśmą izolacyjną.
#18
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 10:09
Skoro błędy są nadal aktywne (mam nadzieje ze czytane komputerem ?) to tylko potencjometr, kupiles nowy czy uzywke ? Ew. sprawdz jeszcze czy wtyczki nie zasniedzialy (zawilgotnialy) ?
niestety, nie udało mi się dojechać na komputer:/
ale zostawiłem któregoś dnia auto z wypiętym akumulatorem na 24h. po ponownym załączeniu i jeszcze przed uruchomieniem silnika błąd potencjometru gazu nadal wyskakiwał.
byłem u elektryka, żeby sprawdzić, czy nie mam jeszcze jakiegoś zwarcia.
nie mam.
ogólnie, falowanie ustało -> ufff
teraz jest jeszcze ciekawiej:
przy ostrym skręcaniu w prawo i dodawaniu gazu rozłącza mi gaz na sekundę lub dwie lub czasem tylko na ułamek sekundy.
drugi objaw jest taki, że silnik czasem faluje przy dodaniu gazu na wstecznym biegu. tylko na wstecznym

potencjometr kupiłem używany.
jest możliwe, żeby dawał takie dziwne objawy?
#19
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 10:23
potencjometr kupiłem używany.
jest możliwe, żeby dawał takie dziwne objawy?
jeżeli masz możliwość podmień potencjometr ze sprawnej omy
#20
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 19:25