Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Regeneracja zacisku hamulcowego - tył


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 kwietnia 2011 - 09:17

Jak tłoczek nie jest równym walcem to może go bokiem stawiać i będzie się klinował w uszczelce jak już się smar z niego zetrze. Ja nie mówię że regeneracja nie jest możliwa, da się. Ale przeważnie to co wielu macherów nazywa regeneracją okazuje się oczyszczeniem tłoczka z wymianą gumek zewnętrznych i przypuszczam że tak właśnie było w przypadku opisywanym przez cyp3k.


Tak jest kolego, tak było w moim przypadku, nowe odpowietrzniki, oczyszczenie tłoczka i cylindra, wymiana uszczelnień, nowy płyn hamulcowy i tyle. Tłok był szczelny i nie miał wyraźnych ognisk korozji, jedynie w jednym miejscu miał takie delikatne ślady podtarcia, ale został spolerowany bardzo delikatną pastą, jest idealnie czysty i szczelny, chodzi jak marzenie :)
PS. Najwięcej syfu było... na końcu cylindra i w odpowietrzniku. Mój płyn hamulcowy miał autentycznie konstystencję oleju samochodowego, był czarny i z całą masą brudów w środku ! Tragedia ! Nie wiem czy kidykolwiek był wymieniany, natomiast po wymianie hamowanie jest dużo bardziej precyzyjne i delikatne.