

Regeneracja zacisku hamulcowego - tył
#1
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 11:08
Bo ostatnio pojechałem do mechsa na wymiane klocków i wyszło że klocki dojechałem prawie do końca i tłoki mocno się wysunęły przez co ściagnely gumke zabezpieczajaca przed syfem, wiec to wszystko sie zapierniczylo kurzem i brudem i nie da sie ich wcisnac.
U stachowiaka zamowilem komplet reperatur na 2 strony i chcialbym ogarnac ten temat samemu. Mechs kliknal mi 300zl za regeneracje + wymiane klockow + tarcz + czesci recznego + linki recznego. Nie wiem czy to duzo czy malo ale chcialbym to zrobic sam, po pierwsze dlatego ze chce sie tego nauczyc a po drugie z kasa ostatnio troche krucho.
PS. Tloki wychodza po wcisnieciu hamulca ale z olbrzymim oporem (trzeba sie dobrze o fotel zaprzec)
#2
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 12:58
By miało zamierzony efekt powinieneś wypchnąć tłoczek, zdemontować zacisk i na stół, wyczyścić drobnym papierem miejsce suwu tłoczka i sam tłoczek, sprawdzić pod kontem wżerów, jak występują wżery, wymienić zacisk na pracujący normalnie, w miejscach wżerów będzie się utleniał metal i blokował pracę suwu tłoczka... Możesz kupić od razu drugie zaciski, a te co masz zregenerować i mieć na zapas o ile się da

#3
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 13:29

#4
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 13:36

#5
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 14:53

A możesz mi podpowiedzieć czy mogą mnie czekać jakieś niespodziewajki po drodze ? Tzn. jakieś wyskakujące sprężynki, śruby, gumki segery itp. ?
#6
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 15:06

#7
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 15:10
Ew. jak sie ustrzec przed tym, tzn. zeby mi plyn poniżej MIN. nie zlecial ze zbiornika ?
Bo wiadomo ze jak odkrece przewod od zacisku to plynu zdazy chyba troche wyleciec zanim go odepne calkowicie i zakryje ? Czy jak zakleje ten odpowietrznik pod korkiem w zbiorniczku to nie musze sie bac ?
#8
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 15:36
Zawsze starałem się kontrolować stan płynu by właśnie nie zapowietrzyć pompy i wolałem stracić 0,5l płynu niż ryzykować zapowietrzenie pompy ABS, nigdy do tego nie dopuściłem, może Beast coś podpowie

#9
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2011 - 16:34

#10
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2011 - 20:23
#11
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2011 - 14:44
W ksiazce sam naprawiam jest napisane ze tylko do ASO bo trzeba specjalnego urzadzenia do tego?zapowietrzona pompa ABS to nic strasznego w omedze się ją odpowietrza przez normalne odpowietrzanie hamulców przy kołach, to info dla potomności
#12
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2011 - 09:01
Bo jak złożyłem w ten sposób że opiera się o to wcięcie nr. 2 to szczęki owszem, można regulować śrubą rzymską, ale przy próbie założenia tarczy ona się po prostu nie mieści ! Tzn. wchodzi z jednej strony a z drugiej już nie, brakuje jakieś 0,4mm żeby weszła bo zapiera się o rant tarczy. Śruba rzymska skręcona na maxa, tak że lata luźno, a szczęki nadal są za bardzo wysunięte.
#13
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2011 - 09:57
#14
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2011 - 10:14
Tzn u mnie jest chyba schrzaniona linka ręcznego bo odkąd kupiłem auto to działała bardzo lekko dźwignia, a jak dochodziła prawie na max to pojawiał się opór. Ale jak ręką pociągam tą linkę obok koła to ta dźwigienka obraca się tak jak mówisz.Znaczy sie masz tam taki jakby prostokacik ktory przy obracaniu rozpiera klocki (jedna w lewo 2 w prawo) ? Przy zaciaganiu recznego ona sie obraca max 90 stopni ?
Tylko nie wiem którą częścią ma "dotykać" do szczęk, dałem rysunek i chodzi mi o to jak to wpasować.
#15
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2011 - 15:24
#16
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2011 - 23:27
Tzn u mnie jest chyba schrzaniona linka ręcznego bo odkąd kupiłem auto to działała bardzo lekko dźwignia, a jak dochodziła prawie na max to pojawiał się opór. Ale jak ręką pociągam tą linkę obok koła to ta dźwigienka obraca się tak jak mówisz.
Tylko nie wiem którą częścią ma "dotykać" do szczęk, dałem rysunek i chodzi mi o to jak to wpasować.
Jesli jest to co Ci mowie to rozpierak (ten taki jakby prostokacik) bedzie w tym oznaczonym z numerem "2"...
Wez to poskladaj w ten sposob o ktorym Ci mowie i pociagnij za linke.
Posmaruj tylko jeszcze miejsce gdzie sie stykaja te elementy jakims tawotem. Wiem wiem to uklad hamulcowy zadnych smarow wewnatrz, ale troszeczke zawsze mozna aby sie nie zablokowalo kiedy dojdzie do prawie maxymalnego odchylenia.
#17
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 09:59

Dzięki kolego Thomsoneq !
Niestety, po wymianie, okazało się że hamulec nadal pulsuje... lewa przednia tarcza (wymieniana rok temu firmy AD) szlag ją trafił, ma takie dziwne czarne poprzeczne szlaczki... obawiam się że jest przegrzana i powichrowana...

Dziwne bo zaciski regenerowane, tarcze i klocki nóweczki u mechsa robione a tutaj taka szopka

#18
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 00:23
#19
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 06:26
to niema nić do rzeczy sam tłoczek nie dotyka cylindra w zacisku, miejscem styku jest uszczelka, tak samo jak w przypadku tłoków, to pierścienie pracują a nie tłok, do póki niema znaczących wżerów na powierzchni cylindra (mam na myśli takie że płyn ucieka)to można zacisk robić nawet jak tłoczek jest uszkodzony to można do nie których auta zakupić lub jak ktoś ma znajomka tokarza to może mu wytoczyćJak tłoczek ma nawet minimalne, liczone w setnych mm nierówności (które mogą być gładkie) to również taka regeneracja na nic się nie zda. Będzie dobrze do czasu starcia smaru z tłoczka a potem znowu może się blokować
#20
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 21:50