Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Regeneracja zacisku hamulcowego - tył


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 lutego 2011 - 11:08

Jak w temacie, czy ktoś może doradzić co i jak zrobić poprawnie ?
Bo ostatnio pojechałem do mechsa na wymiane klocków i wyszło że klocki dojechałem prawie do końca i tłoki mocno się wysunęły przez co ściagnely gumke zabezpieczajaca przed syfem, wiec to wszystko sie zapierniczylo kurzem i brudem i nie da sie ich wcisnac.
U stachowiaka zamowilem komplet reperatur na 2 strony i chcialbym ogarnac ten temat samemu. Mechs kliknal mi 300zl za regeneracje + wymiane klockow + tarcz + czesci recznego + linki recznego. Nie wiem czy to duzo czy malo ale chcialbym to zrobic sam, po pierwsze dlatego ze chce sie tego nauczyc a po drugie z kasa ostatnio troche krucho.

PS. Tloki wychodza po wcisnieciu hamulca ale z olbrzymim oporem (trzeba sie dobrze o fotel zaprzec)

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 12:58

W Viki A robiłem te zabiegi i skończyło się na wymianie zacisków na drugie...

By miało zamierzony efekt powinieneś wypchnąć tłoczek, zdemontować zacisk i na stół, wyczyścić drobnym papierem miejsce suwu tłoczka i sam tłoczek, sprawdzić pod kontem wżerów, jak występują wżery, wymienić zacisk na pracujący normalnie, w miejscach wżerów będzie się utleniał metal i blokował pracę suwu tłoczka... Możesz kupić od razu drugie zaciski, a te co masz zregenerować i mieć na zapas o ile się da ;)

#3 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 lutego 2011 - 13:29

Właśnie po wysunięciu tłoczków mechanik powiedział że nie ma wzerow ani rdzy ze tylko do WD40 wymoczyc i papierem albo pasta przepolerowac. Generalnie do reanimacji to one sie nadaja jak najbardziej tylko interesuje mnie jak to zrobić. Domyslam sie ze trzeba odpowietrzenie w korku zbiornika zakleic, wypchnac tloczki, odkrecic zaciski zakryc przewod zeby nie stracic plynu. Kapiel w benzynie ekstrakcyjnej albo WD40 polerka wewnatrz zacisku prowadnic i samego tloczka - wcisnac nowe uszczelnienia i tloczek zapodać na swoje miejsce ? Dobrze rozumuje ? :)

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 13:36

Jak najbardziej dobrze z jednym zastrzeżeniem sama kąpiel nic nie da, papierem jakimś 500 trzeba przetrzeć ;) u mnie niestety były wżery więc wymiana musiała być...

#5 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 lutego 2011 - 14:53

Papieru u mnie pod dostatkiem, odpiero lakierowanie kluchy było to zostało co nieco :)
A możesz mi podpowiedzieć czy mogą mnie czekać jakieś niespodziewajki po drodze ? Tzn. jakieś wyskakujące sprężynki, śruby, gumki segery itp. ?

#6 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 15:06

Nic mi nie wiadomo o tych niespodziankach/utrudnieniach jedynie musisz kupić zestaw naprawczy do zacisków to są uszczelki i osłony oraz nowy płyn hamulcowy najlepiej ;) stary może już być zmęczony i nie trzymać parametrów temperaturowych itp.

#7 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 lutego 2011 - 15:10

No to wszystko mam w takim razie. A powiedz mi jeszcze, czy faktycznie jeśli zapowietrze pompe abs-u to auto tylko na lawete i do opla ?
Ew. jak sie ustrzec przed tym, tzn. zeby mi plyn poniżej MIN. nie zlecial ze zbiornika ?
Bo wiadomo ze jak odkrece przewod od zacisku to plynu zdazy chyba troche wyleciec zanim go odepne calkowicie i zakryje ? Czy jak zakleje ten odpowietrznik pod korkiem w zbiorniczku to nie musze sie bac ?

#8 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 15:36

zleci tak czy inaczej jedyne, rozwiązanie jakie znam dać jakiś korek na wąż, a jeszcze można ten gumowy wąż zagiąć i związać, choć gdzieś czytałem że w Omedzie jest metalowy pancerz wewnątrz więc tego sposobu nie jestem pewien...
Zawsze starałem się kontrolować stan płynu by właśnie nie zapowietrzyć pompy i wolałem stracić 0,5l płynu niż ryzykować zapowietrzenie pompy ABS, nigdy do tego nie dopuściłem, może Beast coś podpowie ;)

#9 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 lutego 2011 - 16:34

No plyn to nie problem, gorzej z osoba do pomocy ;-) Ok, rozeznam sie jeszcze dokladniej i moze cos wymysle, tym czasem dzieki za pomoc ! :)

#10 OFFLINE   altar3

altar3
  • 23 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: D.G.

Napisany 03 kwietnia 2011 - 20:23

zapowietrzona pompa ABS to nic strasznego w omedze się ją odpowietrza przez normalne odpowietrzanie hamulców przy kołach, to info dla potomności

#11 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 kwietnia 2011 - 14:44

zapowietrzona pompa ABS to nic strasznego w omedze się ją odpowietrza przez normalne odpowietrzanie hamulców przy kołach, to info dla potomności

W ksiazce sam naprawiam jest napisane ze tylko do ASO bo trzeba specjalnego urzadzenia do tego?

#12 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 kwietnia 2011 - 09:01

Słuchajcie, mam duży problem przy wymianie ukł hamulcowego z tyłu. Wczoraj zdjąłem tarczę... cała z mikro pęknięciami, zwichrowana i tona rdzy wysypującej się z niej. Rozpiąłem sprężynki od szczęk ręcznego, wyciągnąłem śrubę rzymską, założyłem nowe bebechy tylko... no właśnie nie przyjrzałem się na początku jak szczęki opierają się na dole o ten "pociągacz/rozpierak" tzn którą częścią... (w załączniku zdjęcie)
Bo jak złożyłem w ten sposób że opiera się o to wcięcie nr. 2 to szczęki owszem, można regulować śrubą rzymską, ale przy próbie założenia tarczy ona się po prostu nie mieści ! Tzn. wchodzi z jednej strony a z drugiej już nie, brakuje jakieś 0,4mm żeby weszła bo zapiera się o rant tarczy. Śruba rzymska skręcona na maxa, tak że lata luźno, a szczęki nadal są za bardzo wysunięte.

#13 OFFLINE   thomsoneq

thomsoneq
  • 154 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Rybnik/Ballymena(NI)

Napisany 22 kwietnia 2011 - 09:57

Znaczy sie masz tam taki jakby prostokacik ktory przy obracaniu rozpiera klocki (jedna w lewo 2 w prawo) ? Przy zaciaganiu recznego ona sie obraca max 90 stopni ?

#14 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 kwietnia 2011 - 10:14

Znaczy sie masz tam taki jakby prostokacik ktory przy obracaniu rozpiera klocki (jedna w lewo 2 w prawo) ? Przy zaciaganiu recznego ona sie obraca max 90 stopni ?

Tzn u mnie jest chyba schrzaniona linka ręcznego bo odkąd kupiłem auto to działała bardzo lekko dźwignia, a jak dochodziła prawie na max to pojawiał się opór. Ale jak ręką pociągam tą linkę obok koła to ta dźwigienka obraca się tak jak mówisz.
Tylko nie wiem którą częścią ma "dotykać" do szczęk, dałem rysunek i chodzi mi o to jak to wpasować.

#15 OFFLINE   altar3

altar3
  • 23 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: D.G.

Napisany 22 kwietnia 2011 - 15:24

to dziwne bo ja wyczytałem niepamiętam teraz gdzie ale że odpowietrza się normalnie przez odpowietrzniki kół ja tak zrobiłem po wymianie pompy abs i wszystko działa nawet hamulec jest

#16 OFFLINE   thomsoneq

thomsoneq
  • 154 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Rybnik/Ballymena(NI)

Napisany 22 kwietnia 2011 - 23:27

Tzn u mnie jest chyba schrzaniona linka ręcznego bo odkąd kupiłem auto to działała bardzo lekko dźwignia, a jak dochodziła prawie na max to pojawiał się opór. Ale jak ręką pociągam tą linkę obok koła to ta dźwigienka obraca się tak jak mówisz.
Tylko nie wiem którą częścią ma "dotykać" do szczęk, dałem rysunek i chodzi mi o to jak to wpasować.


Jesli jest to co Ci mowie to rozpierak (ten taki jakby prostokacik) bedzie w tym oznaczonym z numerem "2"...
Wez to poskladaj w ten sposob o ktorym Ci mowie i pociagnij za linke.
Posmaruj tylko jeszcze miejsce gdzie sie stykaja te elementy jakims tawotem. Wiem wiem to uklad hamulcowy zadnych smarow wewnatrz, ale troszeczke zawsze mozna aby sie nie zablokowalo kiedy dojdzie do prawie maxymalnego odchylenia.

#17 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 kwietnia 2011 - 09:59

Super, wszystko poskładałem do kupy i działa jak Bozia przykazała :)

Dzięki kolego Thomsoneq !

Niestety, po wymianie, okazało się że hamulec nadal pulsuje... lewa przednia tarcza (wymieniana rok temu firmy AD) szlag ją trafił, ma takie dziwne czarne poprzeczne szlaczki... obawiam się że jest przegrzana i powichrowana... :(
Dziwne bo zaciski regenerowane, tarcze i klocki nóweczki u mechsa robione a tutaj taka szopka :(

#18 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 27 kwietnia 2011 - 00:23

Bo regeneracja zacisków to pic na wodę a nie regeneracja. Jak w zacisku otwór w którym pracuje tłoczek zrobi się elipsą to samo czyszczenie, przesmarowanie i zmiana gumki na tłoczku nic nie da. Jak tłoczek ma nawet minimalne, liczone w setnych mm nierówności (które mogą być gładkie) to również taka regeneracja na nic się nie zda. Będzie dobrze do czasu starcia smaru z tłoczka a potem znowu może się blokować. Według mnie zamiast regeneracją powinno się to nazywać czyszczeniem zacisku.

#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2011 - 06:26

Jak tłoczek ma nawet minimalne, liczone w setnych mm nierówności (które mogą być gładkie) to również taka regeneracja na nic się nie zda. Będzie dobrze do czasu starcia smaru z tłoczka a potem znowu może się blokować

to niema nić do rzeczy sam tłoczek nie dotyka cylindra w zacisku, miejscem styku jest uszczelka, tak samo jak w przypadku tłoków, to pierścienie pracują a nie tłok, do póki niema znaczących wżerów na powierzchni cylindra (mam na myśli takie że płyn ucieka)to można zacisk robić nawet jak tłoczek jest uszkodzony to można do nie których auta zakupić lub jak ktoś ma znajomka tokarza to może mu wytoczyć

#20 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 27 kwietnia 2011 - 21:50

Jak tłoczek nie jest równym walcem to może go bokiem stawiać i będzie się klinował w uszczelce jak już się smar z niego zetrze. Ja nie mówię że regeneracja nie jest możliwa, da się. Ale przeważnie to co wielu macherów nazywa regeneracją okazuje się oczyszczeniem tłoczka z wymianą gumek zewnętrznych i przypuszczam że tak właśnie było w przypadku opisywanym przez cyp3k.