Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

obniżenie przodu auta przez przycięcie oryginalnych sprężyn


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2011 - 19:52

A więc na wiosnę mam zamiar troszkę obniżyć moją omegę i mam pytanie czy istnieje możliwość obniżenia poprzez skrócenie oryginalnych sprężyn ? a jeśli nie to czy wystarczy wymienić sprężyny czy cały amortyzator

#2 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:23

Wystarczy wymienic springi, do 30mm nie trzeba amorow innych.

#3 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:25

czyli cięcie oryginalnych odpada ?

#4 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:27

czyli cięcie oryginalnych odpada ?

Największa głupota jaką można poczynić z zawieszeniem.

#5 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:29

Największa głupota jaką można poczynić z zawieszeniem.

no właśnie też tak słyszałem, ale nigdy nie dowiedziałem się dlaczego ?

#6 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:30

Największa głupota jaką można poczynić z zawieszeniem.

Nie... mozna jeszcze obnizyc na trytytki :D. Jak znajde fote, to podesle :D

ploniu, zrob tak >> http://images45.foto...dd3e4d132dd.jpg
Nie bedziesz musial nawet wyciagac springow :D

#7 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:31

nigdy nie dowiedziałem się dlaczego

Ma ona swoją wytrzymałość tylko przy odpowiedniej ilości zwojów i nie znacz chwili ani godziny kiedy pęknie. Przy 100km/h lądujesz w rowie albo idziesz na czołowe.

#8 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:32

ploniu, zrob tak >> http://images45.foto...dd3e4d132dd.jpg

dobry patent

#9 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:34

Nie... mozna jeszcze obnizyc na trytytki

Ja widziałem śruby wspawane między zwoje celem chyba usztywnienia jak myślę :o
Co jak co. Eksperymantatorem jestem ale te śruby mnie powaliły na pysk.

#10 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:35

czyli tylko i jedynie oryginalne sprężyny obniżające

#11 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:38

Tak. Jaśli bardzo obniżające to również amortyzatory. Seria długo nisko nie popracuje.

#12 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:39

a ile mogę obniżyć autko żeby weszły mi 17" fele i żeby było ok bez ocierania itp

#13 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:46

30mm i alusy z dobrym ET dadza rade.

#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:46

Wiele zależy od ET felg i szerokości opon. 30-40mm raczej jest nie groźne (mowa o przodzie bo tył to...

#15 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:48

sam przód chcę delikatnie dać w dół a tył zostawiam jak jest

#16 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:50

a tył zostawiam jak jest

Czyli jak? Ori?

#17 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2011 - 21:52

dokładnie

#18 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2011 - 22:02

no właśnie też tak słyszałem, ale nigdy nie dowiedziałem się dlaczego ?

Mialem uciete po pol zwoju na przodzie w 2 autach i nic sie niedzialo, ale to bylo z 8 lat temu i wtedy temat krotszych sprezyn byl trudny. Teraz niema problemu z dostepnoscia wiec szkoda kombinowac, ale zeby to mialo sens to musisz zmienic wszystkie 4 sprezyny.

Trytytki tez mialem zalozone, ale mysle, ze one sa niebezpieczneijsze niz uciecie jednego lub ( pol zwoju). Bo jak utniesz to sprezyna pracuje normalnie, tylko jest krotsza.

#19 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2011 - 22:06

Bo jak utniesz to sprezyna pracuje normalnie

Otóż nie.

#20 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2011 - 23:26

Otóż nie.

Chodzilo mi o porownanie >>sprezyna ucieta o pol zwoju kontra spiete dwa zwoje sciagaczami (wtedy dwa zwoje spiete razem sa jeszcze twardsze i moim zdaniem jeszcze gorzej.

W porownaniu do seri bedzie miala delikatnie krotszy skok, ale naprawde jest to malo odczuwalne ( ja mowie o ucieciu pol do max 1 zwoju)

Przy tych cenach sprezyn lepiej zainwestowac w krotsze niz sie bawic w ciecie lub sciagacze.