Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwne rzęzenie w silniku 2.5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 Guest_grzech144_*

Guest_grzech144_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 19 stycznia 2011 - 10:55

Witam. Mam taki problem w swojej Omedze 2.5 td 96 r. Po odpaleniu słychać dziwne rzęzenie co kilka sekund po stronie gdzie znajduje sie turbina na wolnych obrotach prawie jest nie słyszlne natomiast jak dodam gazu to słychać te rzęzenie coraz bardziej ale odstępy sa prawie takie same co kilka sekund. Co to może byc przyczyną tego może ktoś miał taki sam problem. Ogólnie chodzi ok oprócz tego rzęzenia

#2 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 19 stycznia 2011 - 23:21

moze lancuszek juz halasuje

#3 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2011 - 12:03

zdejmij napinacz paska wielorowkowego lub sam pasek i NA KILKANAŚCIE SEKUND odpal auto by nie ugotować motoru i zobacz czy ustanie.Jeśli nie to zainteresuj się rozrządem.

#4 Guest_grzech144_*

Guest_grzech144_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 stycznia 2011 - 19:45

Jak się tak dobrze wsłuchałem to słychać te rzęzenie pod pokrywą głowicy cylindrów tak na 3/4 długości od przodu samochodu.

#5 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2011 - 21:09

to w zasadzie moga być popychacze ale niech Mnie ktoś bardziej oświecony potwierdzi.
Jaki olej wlany?Kiedy osotnio ten motorek widzaił świezy olej?

#6 Guest_grzech144_*

Guest_grzech144_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 stycznia 2011 - 23:07

Olej zmieniany co 7 tys km ostatanio 2 tyś km temu zmieniałem razem ze wszystkimi filtrami olej wlewam mobil 1 15w 40 turbo diesel. Zawsze wymieniam olej i filtry na czas.

#7 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2011 - 19:01

W moim tez takie stukanie słychać- najbardziej tak koło 1300-1600 obrotów- takie regularne stuki. Inny ton jest jak naciśnięty gaz a inny jak się odpuści- na biegu oczywiście. Jeszcze pompa wtryskowa jest do końca na opóźniony zapłon przestawiona- to może być od rozrządu?

#8 OFFLINE   sciemniacz60

sciemniacz60
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-12-2009

Napisany 30 stycznia 2011 - 14:16

mi tak rzęziło w silniku też co pare sekund a potem jak jechałem to stanął wałek rozrządu i silnik poszedł na złom po rozebraniu okazało się że mechanik nie dokrecił dostatecznie mocno śruby od wałka rozrządu i dlatego cały ten bigos awaria nastąpiła po 1600km od wyjechania z warsztatu no i autko bardzo mocno kopciło podejrzewam że wałek od samego początku był źle ustawiony stąd te rzężenie. ale to było u mnie

#9 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 30 stycznia 2011 - 21:25

zależy jakie jest te rzężenie bo może też stukać wtrysk sterujący albo vacu pompa

#10 OFFLINE   sciemniacz60

sciemniacz60
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-12-2009

Napisany 31 stycznia 2011 - 05:25

no mi mechanik też mówił że to vacu pompa rzęźi ale potem okazało się co innego bo kupiłem drugi silnik i vacu pompa przyszła ta sama i nie rzęźiła , moje rzęźienie to było co kilka sekund takie chrum chrum i nie mogłem tego zlokalizować bo roznosiło się po całym silniku jak dodałem gazu to robił częściej czyli symetrycznie do obrotów silnika ale to było u mnie.

#11 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2011 - 16:54

I byłem u faceta co naprawia BMW w Wojkowicach- posluchał i powiedział że tłok ma luz i jak wraca uderza w cylinder- spotkał się ktoś z takim czymś w tych silnikach? Według niego można z tym jeździć...

#12 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 lutego 2011 - 21:38

jeśli ten mechanik ma rację to bedzie dwa wyjścia, albo zmienić tłok(jeśli nie porysował cylindra) albo zmienić silnik, bo o szlifie cylindrów to ani nie myślę, przerabiałem to.
lały wtryski i pierwszy tłok się przycierał aż zniszczył cylinder, miał bardzo duży luz. a tłukł się jakby ktoś młotkiem stukał, im większe obroty tym częstotliwość stuków większa.

#13 OFFLINE   Marcin B-ca

Marcin B-ca
  • 153 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lutego 2011 - 16:04

a tłukł się jakby ktoś młotkiem stukał, im większe obroty tym częstotliwość stuków większa.


Dokładnie tak jak mówisz ale dodam że u mnie zdarzało się czasami przy odpuszczeniu pedału gazu że hałas całkowicie znikał ale tylko do momentu ponownego dotknięcia gazu.
Ja zdecydowałem się na remont silnika ale mechanik nie poradził naprawy:mad:

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2011 - 16:13

Dokładnie tak jak mówisz ale dodam że u mnie zdarzało się czasami przy odpuszczeniu pedału gazu że hałas całkowicie znikał ale tylko do momentu ponownego dotknięcia gazu.

Niestety to norma. W poprzedniej też to miałem.

Jakby ktoś chciał, to mam silnik X25DT, zdrowy, pracuje naprawdę cichutko, chodzi na syntetyku. Chętnie sam blok z głowicą i kolektorem dolotowym sprzedam.

#15 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2011 - 17:23

Szkoda ze nie było to w pażdzierniku:P

Mi cay czas stuka- inaczej jak jedzie, inaczej bez gazu- a jeszcze czasem mocniej, czasem słabiej...

#16 OFFLINE   Marcin B-ca

Marcin B-ca
  • 153 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lutego 2011 - 17:35

ja jeździłem tak chyba z rok ale Omka zaczęła bardzo słabnąć, a chwile przed oddaniem jej do "pseudo mechanika" zaczęła się kręcić tylko do 3 tyś. i nic więcej.:(

#17 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 marca 2012 - 18:21

Witam. Mam taki problem w swojej Omedze 2.5 td 96 r. Po odpaleniu słychać dziwne rzęzenie co kilka sekund po stronie gdzie znajduje sie turbina na wolnych obrotach prawie jest nie słyszlne natomiast jak dodam gazu to słychać te rzęzenie coraz bardziej ale odstępy sa prawie takie same co kilka sekund. Co to może byc przyczyną tego może ktoś miał taki sam problem. Ogólnie chodzi ok oprócz tego rzęzenia

Od świeże temat, u mnie jest podobnie, nawet jadąc z górki nie daleko płotu lub ściany, przy otwartym oknie na biegu bez dodawania gazu, słychać głośne stukanie, mechanik obstawia na rozrząd, co to może być, ktoś ma jakieś pomysły? :masakra:

#18 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 26 marca 2012 - 06:20


Mogą klepać wtryski

#19 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2012 - 22:26

Mogą klepać wtryski


jestem umówiony na piątek na sprawdzenie wtrysków, wieczorem postaram się napisać czy pomogło, pozdrawiam.
Jeszcze jedno pytanko
zajrzałem na pompę i z obu stron widać pocenie i pęcherzyki powietrza, czy to może powodować pojawienie się błędu 64? Dodam że spalanie chwilowe na rozgrzanym silniku jest 0,9.
dzięki za porady

jestem umówiony na piątek na sprawdzenie wtrysków, wieczorem postaram się napisać czy pomogło, pozdrawiam.
Jeszcze jedno pytanko
zajrzałem na pompę i z obu stron widać pocenie i pęcherzyki powietrza, czy to może powodować pojawienie się błędu 64? Dodam że spalanie chwilowe na rozgrzanym silniku jest 0,9.
dzięki za porady


czy ktoś z kolegów i koleżanek mi odpowie na moje pytanie:confused:

#20 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 marca 2012 - 14:01

z tego co wiem to może się tylko zapowietrzać. ale niektóre nastawniki mimo dobrej pracy posiadają te błędy. jak Ci się poci to wyciągaj, wymień uszczelkę i oczyść. może mu minie.