Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ciężko pali po wymianie filtra paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 lutego 2011 - 15:51

witam, ja mam rowniez male pytanko.
czy po wyjeciu(odkreceniu) filtra paliwa ten plastikowy pogrzewacz ma sie luzno krecic w prawo i lewo? Bo u mnie tak wlasnie jest. Czy on nie powinien byc mocno jakos dokrecony? Przy dokrecaniu filtra "dokreca" -obkreca sie tez podgrzewacz. Pojawila mi sie tam w malych ilosciach ropka i stad to pytanie. Do tego co jakis czas wywala bezpiecznik podgrzewacza, np dzis, czy moze to sie dziac przez to ze ropka dostaje sie do kostki podgrzewacza? pozdrawiam


Po odkręceniu filtra u mnie tez podgrzewacz luzno się kręci widocznie tak musi być. A co do przepalania bezpiecznika to też tak miałem bo w podgrzewaczu robiło się zwarcie. Problem rozwiązałem tym że odizolowałem całą obudowe od nadkola co jest do niego przykręcony. I teraz grzeje i nie wywala bezpiecznika.

#22 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2011 - 17:49

Po odkręceniu filtra u mnie tez podgrzewacz luzno się kręci widocznie tak musi być.

u mnie było tak, że po odkręceniu filtra podgrzewacz dawał się kręcić ale miał takie ząbki. jak zahaczył o ząbek, to zostawał w danej pozycji sztywno.
ząbki były dwa lub trzy, czyli dwie lub trzy pozycje, w jakich powinien być.

#23 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 07 lutego 2012 - 11:05

Podepnę się pod temat.

u mnie po wymianie filtra było ok, puki zima nie przyszła wtedy zaczęły się problemy z odpaleniem po nocy (początkowo zwalałem winę na paliwo) ale wczoraj zajrzałem do silnika i poruszyłem przewodem paliwowym przy filtrze, silnik od razu zgasł, potem miał czkawkę. Wychodziło mi na zapowietrzanie.

Dziś serwis który mi wymieniał filtr wymienił dodatkowo o-ring (ale tylko jeden i to na moje oko jeszcze nie taki sam, grubszy od oryginalnego)
teraz silnik w ogóle nie ma mocy, jak pedał w podłogę to tragedia, jak przyspieszam płynnie to jest lepiej.

Dodam że przed wymianą uszczelnienia był tylko problem z zapalaniem, jak już zapalił to zasuwał jak trzeba.

Poradźcie co to może być.




sprawa zażegnana, jak wymieniali o-ringi w obudowie filtra poruszyli jeden z przewodów podciśnienia w wyniku czego pękł łącznik gumowy, i wcięło podciśnienie sterujące turbiną.


wymieniłem i jest ok.

KOLOR CZERWONY ZAREZERWOWANY JEST DLA ZARZĄDU I ADMINISTRACJI FORUM!!
NIE UŻYWAMY CZERWONEGO KOLORU!! - Benuś


#24 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 lutego 2012 - 19:41

Witam.
Również podepnę się, otóż jak można sprawdzić czy owy podgrzewacz ropy działa???
I który bezpiecznik za niego odpowiada???

#25 OFFLINE   sbozecki

sbozecki
  • 49 postów
  • Dołączył: 04-04-2009

Napisany 07 lutego 2012 - 20:10

bezpiecznik w trojkatnej skrzynce pod maska 2 od gory 30A tez mi go wywala caly czas i nie moge sobie z tym poradzisc nie wiem co jest

tez nie wiem jak go sprawdzic

#26 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 lutego 2012 - 20:11

a jak w ogóle sprawdzić czy działa???
może wypowie się ktoś kto wie jak sprawdzić podgrzewacz???

#27 OFFLINE   sbozecki

sbozecki
  • 49 postów
  • Dołączył: 04-04-2009

Napisany 07 lutego 2012 - 20:16

ja sprawdzilem miernikiem i mam przejscie pomiedzy bolcami w podgrzewaczu tam gdzie wpina sie wtyczke i wydawalo by sie ze jest ok

miedzy wtyczka a bezpiecznikiem tez jest prad ale czemu bo pali bezpiecznik ???

sam sie juz pogubilem ktora wtyczka 1 czy 2 na obrazku jest odpowiedzialna za dostarczenie pradu do podgrzewacza a ktora jest do czujnika temp.

ja jak podlaczam 2 ta ponizej to wali bezpiecznik odrazu

#28 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 lutego 2012 - 21:20

widocznie nikt nam dzisiaj nie pomoze:(

#29 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 08 lutego 2012 - 11:11

Ja odizolowałem cały filtr od nadkola podkładając pod śruby kawałki gumy tak żeby filtr nie dotykał do nadkola.Po tym zabiegu nie pali bezpiecznika i podgrzewacz działa.

#30 OFFLINE   sbozecki

sbozecki
  • 49 postów
  • Dołączył: 04-04-2009

Napisany 08 lutego 2012 - 18:02

wszystko ladnie pieknie tak tez planowalem zrobic ale uchwyt do ktorego jest przymocowany jest metalowy i mimo to bedzie masa z budy szla po gwincie ktory dalej styka sie z uchwytem w tych malych otworach i jeszcze przewodzic bedzie przez nakretki < a nawet dociagajac mocowanie (uchwyt ) nakretkom


ok mozna dac ta gume z 2 stron ale gwint dalej bedzie dotykal uchwytu co tam zastosowales


i prosze powiedzci mi co jest czujnikiem a co zasilaniem grzalki ????

#31 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lutego 2012 - 18:41

Podpowie ktoś jak w ogóle sprawdzić czy owy podgrzewacz działa???

#32 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 08 lutego 2012 - 20:06

wszystko ladnie pieknie tak tez planowalem zrobic ale uchwyt do ktorego jest przymocowany jest metalowy i mimo to bedzie masa z budy szla po gwincie ktory dalej styka sie z uchwytem w tych malych otworach i jeszcze przewodzic bedzie przez nakretki < a nawet dociagajac mocowanie (uchwyt ) nakretkom


ok mozna dac ta gume z 2 stron ale gwint dalej bedzie dotykal uchwytu co tam zastosowales


i prosze powiedzci mi co jest czujnikiem a co zasilaniem grzalki ????


Nie pamiętam dokładnie bo dawno temu to robiłem ale albo rozwierciłem otwory żeby śruby nie dotykały albo śróby okręciłem izolacją.A co do sprawdzenia podgrzewacza to jeśli działa to będzie robił się ciepły. Ja jak go sprawdzałem po odkręceniu od filtra to mało co się nie popażyłem tak szybko się nagrzał. Czujnik to ten metalowy a podgrzewacz to to czarne i do tego jest zasilanie.

#33 OFFLINE   siwy1973

siwy1973
  • 1 postów
  • Dołączył: 29-12-2012

Napisany 30 grudnia 2012 - 13:52

witam ja kupiłem 2 miesiące temu omegę z silnikiem 2.0 dti i od momentu kiedy zrobiło się zimno nie chce palić,czy przyczyną może być to że poprzedni właściciel wymienił filtr paliwa na zwykły jakiś uniwersalny i po drodze wyeliminował ten trójnik na przewodzie paliwa między filtrem a pompą wtryskową,dodam że jak kolega mnie z linki odpalił to auto cały dzień paliło bez problemu,ale jak postało dłużej to już nie odpaliło kręciło tak jakby paliwa nie dostawało.proszę o poradę.