

ciężko pali po wymianie filtra paliwa
#1
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 21:16
czytam i czytam Forum już drugą godzinę i jeszcze nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie przypadek.
otóż:
w zeszły weekend wymieniłem sobie filtr paliwa. ot, tak, bo kupiłem go czas jakiś temu i leżał na półce.
stary filtr nie był widocznie zasyfiony, nie było w nim nawet dużo wody (właściwie, to praktycznie nic jej tam nie było).
włożyłem nowy filtr i od tego czasu autko gorzej mi zapala.
wcześniej palił z półobrotu, od przysłowiowego strzała. (mówię o odpalaniu rzede wszystkim na zimno, chociaż ciepły też nie jest jakoś bardziej skory do współpracy).
po wymianie filtra zrobiłem trasę 220 km i ładnych kilka objazdów po mieście.
cały czas tak samo.
silnik z trudem załapuje po dłuższym kręceniu rozrusznikiem.
jak już załapie, to nie gaśnie, nic. tylko z tym zapalaniem jest problem.
pomyślałem, że może przez czysty filtr mi się jakoś paliwo cofa do baku...
macie może jakieś pomysły?
z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie:-)
pozdro,
szymon.
#2
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2011 - 21:35
#3
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 01:37
Sprawdz tez w trojkatnej skrzynce bezpiecznikow czy nie spalil sie bezpiecznik od podgrzewacza(bodajze drugi od gory,30A).tej plastikowej rurki od odpowietrznika co przechodzi przez podgrzewacz wglab filtra nie upierdzieliles przy wymianie?
Filtr firmy kogucik czy markowy MANN,KNECHT lub BOSCH?
#4
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 12:55
wymieniając go czyniłem wszelkie starania, żeby nic nie uszkodzić
ale...
jak zabrałem się za wymianę zastałem jeden z czujników w takim stanie:

prawdę mówiąc, nie wiedziałem, że tam przy filtrze jest układ podgrzewania paliwa.
człowiek się całe życie uczy;-)
czy to właśnie jest podgrzewacz?
czy sklejenie tego dobrym klejem wystarczy?
wydaje mi się, że na obudowie widzę ślady klejenia.
a do czego służy ta druga wtyczka i kryjący się pod nią czujnik?
#5
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 13:25
#6
Guest_stasiek30_*
Napisany 15 stycznia 2011 - 13:49
filtr jest MANN'a
wymieniając go czyniłem wszelkie starania, żeby nic nie uszkodzić
ale...
jak zabrałem się za wymianę zastałem jeden z czujników w takim stanie:
prawdę mówiąc, nie wiedziałem, że tam przy filtrze jest układ podgrzewania paliwa.
człowiek się całe życie uczy;-)
czy to właśnie jest podgrzewacz?
czy sklejenie tego dobrym klejem wystarczy?
wydaje mi się, że na obudowie widzę ślady klejenia.
a do czego służy ta druga wtyczka i kryjący się pod nią czujnik?
Czy ten oberwany czujnik zobaczyłeś jeszcze przed wymianą? jesli tak a mówisz że wcześniej dobrze paliła to nie jest jego wina. Sprawdz filtr czy jest tej samej długości co stary. Bo może jest krutszy i rurka jest przy samym dnie filtra.Albo za słabo go dokręciłeś i łapie ci powietrza.
#7
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 15:57
Czy ten oberwany czujnik zobaczyłeś jeszcze przed wymianą? jesli tak a mówisz że wcześniej dobrze paliła to nie jest jego wina. Sprawdz filtr czy jest tej samej długości co stary. Bo może jest krutszy i rurka jest przy samym dnie filtra.Albo za słabo go dokręciłeś i łapie ci powietrza.
filtr jest dokładnie taki sam, jak poprzedni. ten sam model, tego samego producenta kupiłem:)
że czujnik jest oberwany zauważyłem w momencie wymiany ale rzeczywiście, dzień wcześniej z trudem zapalił, jakby już wtedy był ten problem.
czujnik zastałem w takim stanie, jak poniżej:

jak na mój gust, to on się rozpadł i pogubił elementy podczas jazdy.
wygląda tak, jakby ta niebieska obudowa miała być przykryta tym blaszanym kapturkiem i coś jeszcze miałoby być w środku.
u mnie plastikowy element wisiał na przewodzie a metalowy kapturek był wciśnięty w tę drugą część czujnika.
#8
Guest_stasiek30_*
Napisany 15 stycznia 2011 - 17:23
No to może to jest problem ciężkiego palenia. To może podmień od kogoś ten czujnik i wtedy będziesz wiedział czy jest poprawa. Jeśli bedzie dobrze to zostaje ci kupno takiego.filtr jest dokładnie taki sam, jak poprzedni. ten sam model, tego samego producenta kupiłem:)
że czujnik jest oberwany zauważyłem w momencie wymiany ale rzeczywiście, dzień wcześniej z trudem zapalił, jakby już wtedy był ten problem.
czujnik zastałem w takim stanie, jak poniżej:
jak na mój gust, to on się rozpadł i pogubił elementy podczas jazdy.
wygląda tak, jakby ta niebieska obudowa miała być przykryta tym blaszanym kapturkiem i coś jeszcze miałoby być w środku.
u mnie plastikowy element wisiał na przewodzie a metalowy kapturek był wciśnięty w tę drugą część czujnika.
#9
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 17:30
#10
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2011 - 16:17
zorganizowałem zamienny czujnik ale poprawy nie widać. nadal baaardzo ciężko pali jak chociaż trochę ostygnie.
mój stary czujnik ma na sobie numer GM i jakiś drugi. czujnik, który kupiłem ma napisane: "Bosch" i jakieś jeszcze inne numery, no ale to chyba nie powinno mieć znaczenia, bo to ten sam czujnik. Gwint, wtyczka, wszystko pasuje.
jutro będę sprawdzał świece.
bezpiecznik od świec jest ok.
jakby kto miał jakiego pomysła, gdzie jeszcze mogę zajrzeć przy okazji dostępności warsztatu przy weekendzie, będę wdzięczny za wszelkie sugestie:)
dzięki:)
#11
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2011 - 17:35
#12
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2011 - 23:48
no więc wkręciłem inny podgrzewacz i zastanawia mnie jedna rzecz:
sprawdziłem go miernikiem i między stykami nie ma połączenia...
chyba powinno być, prawda?
w chwili włączenia zapłonu na przewodzie wiodącym do podgrzewacza pojawia się napięcie.
tylko ten brak połączenia w samym podgrzewaczu mnie zastanawia...
#13
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2011 - 16:04
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2011 - 18:18
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2011 - 20:36
#19
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2011 - 15:43
Mam ten sam problem z tym czujnikiem przy wymianie filtra wypadł mi czujnik i od tamtej pory czasem z trudem odpala jak jest zimny silnik! Czy ktoś wie gdzie mozna kupić nowy czujnik bo w motoryzacyjnych nie pokazuje że jest taka część w aucie!!
jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś, to polecam Allegro lub sklep z częściami do Opla.
mi też w takim najzwyklejszym motoryzacyjnym nie udało się tego czujnika do 2.5 dostać.
znalazłem za to na Allegro cały podgrzewacz z czujnikiem.
podmieniłem i jest lepiej.
#20
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2011 - 12:43
czy po wyjeciu(odkreceniu) filtra paliwa ten plastikowy pogrzewacz ma sie luzno krecic w prawo i lewo? Bo u mnie tak wlasnie jest. Czy on nie powinien byc mocno jakos dokrecony? Przy dokrecaniu filtra "dokreca" -obkreca sie tez podgrzewacz. Pojawila mi sie tam w malych ilosciach ropka i stad to pytanie. Do tego co jakis czas wywala bezpiecznik podgrzewacza, np dzis, czy moze to sie dziac przez to ze ropka dostaje sie do kostki podgrzewacza? pozdrawiam