Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

chwalę się ;)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2007 - 13:10

mr.n3mo porównaj nasze motorki,rok prod.,wtrysk,itp. Technika idzie do przodu,a ja nie żałuje chipa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


No Jasne!!! :wink: Przecież nic nie mówie... Tak tylko napisałem, żeby ewentualnie ktoś mógł sobie to porównać.
Swoją drogą ciekawe jak by rzeczy wyglądały po chipie w moim śilniczku...?
lexim fajnie ,że jesteś zadowolony, nastraja mnie to pozytywnie do podobnej operacji... :driver:

#22 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2007 - 20:48

U mnie chwilowe spalanie z wyłączną klimą i dogrzewaczem nigdy nie spada poniżej 0,7 l/h. Ja również przymierzam się do zmiany programu u siebie, czy robił ktoś już z klubowiczów chip tuning omegi z silnikiem Y25DT ? W tabeli przyrostów są podane dane przykłądowe: 197KM 380NM, czy to możliwe, a jeżeli tak, to jaki wpływ ma taka ingerencja elektroniczna na trwałość jednostki napędowej i osprzętu :?:

Jak byłem w warsztacie specjalizujący się chip tuningiem i pytałem się właśnie o taki program, to gość powiedział mi, że jest to możliwe, ale ta moc będzie dopiero dostępna przy wysokich obrotach i nie ma sensu takiego programu pisać, lepiej napisać program charakeryzujący się lepszą elastycznością na dolnych i średnich obrotach, żeby np zmniejszyć nieco turbo dziurę. :driver:

Tyko, że ja właśnie dokładnie taki program chcę. Całe życie jeździłem benzyniakami i brakuje mi w turbodieslach właśnie mocy przy dużych prędkościach obrotowych, a jak chce kogoś wyprzedzić, to najzwyczajaniej w świecie redukuję bieg. Nie przeszkadza mi to, ze auto słabo się zbiera przy 2tys obr/min. :twisted:

#23 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 maja 2007 - 22:45

No więc ja mam silniczek 2.2 DTI i nie moge znalezc jakos ludzi, ktorzy sczipowali ten silniczek -sam się do tego przymierzam i szukam wszelkich informacji na temat chip-tuningu tego silnika. Boję się o to, o co boi się wększość rozmówców w tym wątku - o trwałość silnika po takiej przeróbce :cry: 0 o wszelkie skutko uboczne

#24 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 20 maja 2007 - 19:41

Swoją drogą ciekawe jak by rzeczy wyglądały po chipie w moim śilniczku...?


W moim silniku operacja przebiegła pomyślnie!!!
Ale pacjent zmarł :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A tak na poważnie to są wyniki mojego chipa:

http://www.fotosik.p...725e2ab320.html

Tylko czy silnik wytrzyma tego chipa? Chipa daje chyba większe ciśnienie na spręzarkę, boję się pęknięcia głowicy, wydmuchania uszczelki itp.


Ciśnienie na sprężarce uzlależnione jest od prędkości wydostających się do wydechu spalin.Wkońcu spaliny napędzają turbine.
Z informacji które posiadam i które nawet też znajdują się na forum to CHIP wcale nie skraca żywota serc naszych Omek.

lexim fajnie ,że jesteś zadowolony, nastraja mnie to pozytywnie do podobnej operacji...


Niczego nie żałuje :) Autko zachowuje się wzorowo:czyli bez zmmian(poza mocą oczywiście :) )
Pozdrowienia dla Wszystkich :driver:Ω

#25 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 21 maja 2007 - 09:53

cześć
mam dane z hamowni:
- 172 KM
- 325 Nm
przyspieszenia nie znam, nie mierzą chyba, bo na wykresie nie ma.
spostrzeżenia po tygodniu jazdy: jest super, wszystko gra, tylko ta temperatura mnie martwi. po niedługiej chwili ossstrej jazdy temperatura wchodzi powyżej 100 stopni. w następnym tygodniu zmieniam wskozę, zobaczymy wtedy.
spalanie w cyklu mieszanym po tygodniu jazdy 8,2 l/100km. chip chyba nie przekłamuje komputera, sprawdzałem na tankowaniach.
odpowiadając na pytanie koguta: tak jest to możliwe, ale zdaniem gości od chipów, dość znacznie zmniejsza żywotność silnika. nie polecają tego ze względu na przegrzewanie. te 172KM które wpakowali w moją omę są jak twierdzą na granicy ryzyka. chcieli ją trochę osłabić, ale rzecz jasna nie pozwoliłem :mrgreen: a, i nie robi się tego w tak starych silnikach jak rocznik '94

#26 OFFLINE   Grande

Grande
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Wawa/Uć

Napisany 21 maja 2007 - 09:59

Lexim: a mam jedno pytanie co do wykresu z hamowni. Warum prędkość max po schipowaniu spadła?? :???:
"... a jak umrę to pochowajcie mnie na brzuchu, żeby mnie mogli wszyscy pocałować w d..."
Zdjęcia mojej byłej... Kluski

#27 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2007 - 11:55

No wiem, jak rozmawiałem z gościem, który się tym zajmuje powiedział, że w omegach jest problem z przegrzewaniem się silnika, co może prowadzić nawet do pęknięcia głowicy, przyczyną tego podobno jest zabrudzenie chłodnicy, wentylatory wdmuchują do komory silnika z powietrzem dosłownie wszystko, brud typu owady, liście itp - osadza się to na chłodnicy co wpływa ujemnie na odprowadzanie ciepła, ludzie też często leją jakieś badziewie do układu chłodniczego zamiast sugerowanego płynu przez producenta. :drink:

U mnie temperatura nigdy nie przekroczyła 100°C. Przy ostrej jeździe wskazówka parę razy zbliżyła się do 100 gdzieś 97,5°C, a tak to zawsze jest 90°C, z włączoną klimą 95°C.

P.S.Ja dbam o samochód, olej wymieniam co 10tys (syntetyk), tankuje v power diesel na shellu, chłodnicę mam zalaną oryginalnym płynem chłodniczym, który niedługo wymienię, bo nie wiem kiedy ostanio był zmieniany no i przy okazji przedmucham/wyczyszczę chłodnicę.

#28 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 22 maja 2007 - 07:07

Lexim: a mam jedno pytanie co do wykresu z hamowni. Warum prędkość max po schipowaniu spadła??


Zobacz jeszcze raz wykres z hamowni.
Pod prędkością max. podano obroty silnika przy jakich tą prędkość osiągnięto :)
Pozdrowienia :)

#29 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 22 maja 2007 - 07:59

Zobacz jeszcze raz wykres z hamowni.
Pod prędkością max. podano obroty silnika przy jakich tą prędkość osiągnięto :)


To znaczy, że na 5 biegu wkręcili silnik na max obroty :shock: Widze, że udało się wkręcić silnik na max obroty nawet na 5 biegu przed chipem - u mnie ze 120 koniami sie niestety nie da - pójdzie max do 4400. Czyli ograniczeniem vmax w tym przypadku jest przełożenie skrzyni?? - szkoda. :sad:
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#30 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 22 maja 2007 - 08:13

kogut, nie leję żadnego badziewia do silnika. jeżdzę na półsyntetyku arala, również regularnie wymienianym, leję vervę na orlenie. do shella i jego vpowera nie mam przekonania jeśli chodzi o ON, natomiast do motocykli tankuję właśnie vpower racing.
ale z tą chłodnicą to mnie zaciekawiłeś. w weekend wymontuję chłodnicę i ją przeczyszczę. chociaż myślę, że jednak ta wiskoza zaczyna siadać.

#31 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2007 - 14:32

U mnie w mieście dzisiaj jest gdzieś 30°C w cieniu, jeździłem już dziś trochę autem oczywiście z włączoną klimą :yes_yes: i temp. nie przekroczyła ani razu 95°C, tylko włączył się 3 wentylator i trochę głośno się zrobiło, ale w środku prawie nic nie słychać. Na zewnątrz natomiast było słychać jakby pod maską był jakiś silnik z ciężaróki :bigok:

#32 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 maja 2007 - 08:50

Panowie,
bardzo ciekawy temat i proponuję przenieść go do działu Tuning, zmienić nazwę na Chiptuning - Testy, usunąć zbędne wypowiedzi (nic nie wnoszące do tematu, również tą) i regularnie po przejechaniu kilku lub kilkunastu km. zdawać relację jak się sprawują wasze auta (oczywiście te z podniesioną mocą).
Myślę, że będzie to bardzo ciekawe i pomocne dla tych co się nie mogą zdecydować bo mają jakieś wątpliwości czy obawy.
Co Wy na to?

#33 OFFLINE   aspon

aspon
  • 32 postów
  • Dołączył: 09-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 maja 2007 - 09:14

Całkowicie zgadzam sie z Drosetem, też chodzi mi po głowie podrasowanie swojej Omegi, ale jak wiekszość obawiam sie o trwałość silnika i podzespołów po tuningu.

#34 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 23 maja 2007 - 09:41

pękanie głowic w TDS wiąże się z nierównomiernym schładzaniem się głowicy, dzieje się tak dlatego, że głowica w TDS barzdo chowa się w podszybie, gdzie ciepło nie ma gdzie uciekać.

#35 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 maja 2007 - 10:26

Postanowiłem utworzyć nowy temacik, tak jak wcześniej pisałem, a więc Koledzy z chipami zapraszam:

http://forum.omegakl...read.php?t=5023

:mrgreen:

#36 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 24 maja 2007 - 11:59

ylko włączył się 3 wentylator i trochę głośno się zrobiło,

co to jest trzeci wentylator?
nie mam czegoś takiego u siebie.
są dwa od klimy i wisko od chłodnicy

#37 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 maja 2007 - 23:32

co to jest trzeci wentylator?
nie mam czegoś takiego u siebie.
są dwa od klimy i wisko od chłodnicy

w v6 są trzy :tere-fere:

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 maja 2007 - 09:18

co to jest trzeci wentylator?
nie mam czegoś takiego u siebie.
są dwa od klimy i wisko od chłodnicy

w v6 są trzy :tere-fere:



4 nie 3 :tere-fere:


a tu takie ostrzezenie dla wirusownikow
http://forum.tdi-tun...pic.php?p=23992