No wiem, jak rozmawiałem z gościem, który się tym zajmuje powiedział, że w omegach jest problem z przegrzewaniem się silnika, co może prowadzić nawet do pęknięcia głowicy, przyczyną tego podobno jest zabrudzenie chłodnicy, wentylatory wdmuchują do komory silnika z powietrzem dosłownie wszystko, brud typu owady, liście itp - osadza się to na chłodnicy co wpływa ujemnie na odprowadzanie ciepła, ludzie też często leją jakieś badziewie do układu chłodniczego zamiast sugerowanego płynu przez producenta. :drink:
U mnie temperatura nigdy nie przekroczyła 100°C. Przy ostrej jeździe wskazówka parę razy zbliżyła się do 100 gdzieś 97,5°C, a tak to zawsze jest 90°C, z włączoną klimą 95°C.
P.S.Ja dbam o samochód, olej wymieniam co 10tys (syntetyk), tankuje v power diesel na shellu, chłodnicę mam zalaną oryginalnym płynem chłodniczym, który niedługo wymienię, bo nie wiem kiedy ostanio był zmieniany no i przy okazji przedmucham/wyczyszczę chłodnicę.