Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ustawienie rozrządu 2.5V6 - znaki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 14 maja 2007 - 22:45

Witam kolegów!

Wymieniłem u siebie w Omie niedawno rozrząd.Samodzielnie, bo robiłem już rózne auta i mam na ten temat jakieś pojęcie.
Po wymianie rozrządu wydaje mi się że auto "chodzi" nieco głośniej.
Zauważyłem też, że na jałowym pokazuje przy wyłączonej klimie 1,1l/h (wcześniej wydaje mi się że było 0,8)
Po włączeniu klimy 1,5l/h.

Zacząłem się zastanawiać, czy przypadkiem czegoś nie pomieszłem.Rozebrałem pokrywy znów i wydaje mi się że jest dobrze.Może KTOŚ MA JAKIŚ POGLĄDOWY RYSUNEK ZNAKÓW KTÓRE POWINNY SIĘ POKRYWAĆ, LUB OPIS WYMIANY W V6 ?.
Jeśli tak to będę niezmiernie zobowiązany.

pozdrawiam.


jarcco

#2 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 14 maja 2007 - 23:41

w autodacie jest taki rysnek, w tisie tez powinien byc
tis na klubowym serwerze jest do sicagniecia

#3 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 20 maja 2007 - 11:51

ustawiałeś tylko na te znaki co są fabrycznie czy zrobiłeś sobie dodatkowe na sąsiednich kołach? O ząbek nie przestawiłeś bo byś się na 100% kapnął (duża różnica na znakach) ale może fazy Ci sie porozjeżdżały? Jeśli znaki na 100% pasują (a w szczególności jeśli robiłeś dodatkowe i te też pasują) no i oczywiście jeśli wstępnie nie naprężyłeś za mocno napinacza to ja bym raczej nie szukał dziury w ...rozrządzie, on powinien być OK

#4 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2007 - 12:32

znaków na bank nie pomyliłes............a jakby fazy ci sie porozjeźdżały to już byś miał humor spieprzony(bardzo),u mniue w mv6 na jałowym bez włączonej klimy pokazuje coś koło 1.6 l więc w 2.5 1.1 to na moje normalka

#5 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 20 maja 2007 - 12:36

ja się właśnie zastanawiam jakie będą objawy jak fazy będą rozjechane ale niewiele, powiedzmy 1~2 mm mierząc na obwodzie koła??? Nierówna praca? Spadek mocy?
Czy to będzie wogóle zauważalne czy dopiero jak się zawory pogna będzie czuć?

#6 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2007 - 21:06

na pewno bedzie chodził nierówno, większe zużycie paliwa, spadek mocy, problem z rozruchem, dzwonienie w silniku (zawory beda uderzały w tłoki) i inne nieprzyjemne rzeczy, a jezeli jest przestawione o wiecej niz 2mm no to juz po zaworach bedzie mozna poznać, lub po korbowodznie na zewnatrz bloku.


 


#7 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 24 maja 2007 - 22:51

Nie jestem przekonany do końca czy przestawienie o 2 mm, da jakieś mocne objawy.Znaków na bank nie pomyliłem, przy ponownych oględzinach wszystko wygląda OK. Nie wiem czy przestwienie nawet o jeden ząb musi skończyć się pogięciem zaworów.
Wszystko w rozrządzie wydaje się dobrze, niemniej jednak po wymianie wydaje mi się że chodzi głośniej.Idzie dość dobrze, choć przyspieszenie po tym jak już się na dobrze oswoiłem z Omegą też jakby mniejsze ;-)).Niedawno rozpędziłem się do 200km/h....i silnik nie wypadł....
jarcco

#8 OFFLINE   davvvid V6

davvvid V6
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-12-2010

Napisany 15 grudnia 2010 - 12:39

Witam.Czy posiadacie jakieś podglądowe zdjecia jak ustawic kola rozrządu silnik 2.5 V6 według fabrycznych znakow?Na każdym kole jest kilka naciec i nie wie które powinne sie pokryc z nacięciami na obudowie.Z gory wielkie dzieki

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 grudnia 2010 - 13:42

Witam.Czy posiadacie jakieś podglądowe zdjecia jak ustawic kola rozrządu silnik 2.5 V6 według fabrycznych znakow?Na każdym kole jest kilka naciec i nie wie które powinne sie pokryc z nacięciami na obudowie.Z gory wielkie dzieki


lektura obowiazkowa - dzial sprawdzone porady

http://forum.omegakl...ead.php?t=16312




 


#10 OFFLINE   davvvid V6

davvvid V6
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-12-2010

Napisany 15 grudnia 2010 - 22:50

Wielkie dzięki za szybka pomoc.Przede mną wymiana uszczelki pod głowicą.Wiecie może gdzie mogę znaleźć kolejność dokręcania śrub głowicy wraz z momentami?Mam książkę sam naprawiam ale jest tam nie wiele o tym silniku.Na opakowaniu uszczelki goetze nie ma żadnych wskazówek dotyczących wymiany.Jeśli posiadacie jakieś informacje to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2010 - 23:12

Dodany obrazek

i momenty dokręcania śrub...

http://forum.omegakl...ead.php?t=12183

Beast Ci podał:

lektura obowiazkowa - dzial sprawdzone porady



#12 OFFLINE   davvvid V6

davvvid V6
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-12-2010

Napisany 17 grudnia 2010 - 00:07

Dzięki wielkie .Dzisiaj kolejny dzień zmagań z moja V6-ką.Macie może jakieś informacje z jakimi momentami dokręcić korbowody oraz klatkę trzymającą panewki czopów głównych?Przydało by mi sie także info jakim momentem są skręcone czopy walków rozrządu. Rozebrałem silnik w mak jeśli macie jakieś pytania to chętnie pomogę.

#13 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2010 - 08:38

Dzięki wielkie .Dzisiaj kolejny dzień zmagań z moja V6-ką.Macie może jakieś informacje z jakimi momentami dokręcić korbowody oraz klatkę trzymającą panewki czopów głównych?Przydało by mi sie także info jakim momentem są skręcone czopy walków rozrządu. Rozebrałem silnik w mak jeśli macie jakieś pytania to chętnie pomogę.


Widzę że jesteś nowy na forum , już raz padła odpowiedź na Twoje pytanie "poszukaj w dziale sprawdzone porady " lecz nawet tam nie zajrzałeś :nu_nu: Koledzy odwalili kawałek dobrej roboty . używaj częściej przycisku :szukaj2:

Proszę tu masz linki przydatne dla Ciebie

http://forum.omegaklub.eu/search.php
http://forum.omegakl...ead.php?t=12183
http://forum.omegakl...ead.php?t=14752

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#14 OFFLINE   davvvid V6

davvvid V6
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-12-2010

Napisany 18 grudnia 2010 - 17:37

Dzięki za pomoc Panowie.Myślę ze wybaczycie mi moja nieuwagę choć z tego względu iż jestem nowicjuszem na forum.Z wasza pomocą już prawie silniczek mam złożony.

#15 OFFLINE   daniel2200

daniel2200
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-01-2011

Napisany 22 stycznia 2011 - 10:36

potrzebuje schematu ustawienia walkow

[quote name='daniel2200']potrzebuje schematu ustawienia walkow 2.5 v6

#16 OFFLINE   Kusmier

Kusmier
  • 35 postów
  • Dołączył: 02-05-2010

Napisany 22 stycznia 2011 - 17:15

tutaj masz schemat rozrzadu:
http://www.speedysha.../rozrzad_25.JPG

#17 OFFLINE   gigi1981

gigi1981

    brak trakcji na 2-ce :(

  • 6 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: kobylnica

Napisany 01 kwietnia 2012 - 14:03

elo panowie
mam problemik z rozrzadem, rozebralem walki i kola ale siakos wylecialo mi z glowy zeby zaznaczyc polozenie kol wzgledem walkow na drugiej glowicy :(

i teraz nie wiem jak powinny byc ustawione walki zeby zalozyc kola bo jest mozliwosc obrocenia kolami o 180st wzgledem walkow :(

#18 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2012 - 11:47

elo panowie
mam problemik z rozrzadem, rozebralem walki i kola ale siakos wylecialo mi z glowy zeby zaznaczyc polozenie kol wzgledem walkow na drugiej glowicy :(

i teraz nie wiem jak powinny byc ustawione walki zeby zalozyc kola bo jest mozliwosc obrocenia kolami o 180st wzgledem walkow :(


ustawiasz koła na numery, od lewej stojąc twarzą do czoła silnika. 1,2 3,4 na kołach są cechy z numerami. Koła są zamienne na głowicy.