Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Malowanie spoilera IRMSCHER w domowych warunkach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 05 stycznia 2011 - 16:27

Witam,

ze względu na to, ze mieszkam w UK, kolesie tutaj wołają sobie za samo pomalowanie po prostu za dużo. Tutaj lubią zdzierać z ludzi, a to przecież dosyć mała cześć i tak się zastanawiam czy sam bym nie dał rady tego pomalować w kolorze mojej karoserii.
Na necie są takie spraye ze niby sam wlewasz farbę i psikasz :]
Czy ktoś próbował czegoś takiego? Z zawodu (ale tylko z zawodu) jestem blacharzem-lakiernikiem, ale szefuńcio nigdy nie dawał mi nic do pomalowania, wiec wprawy nie mam. Przygotować to wiem co i jak, ale chodzi o samo pomalowanie, żeby nie spieprzyć. Kolor spoilera to srebrny, a musi być czarny.

Wskazówki beda mile widziane :)
Dzięki i szczęśliwego nowego roku :D

#2 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2011 - 18:28

jedz do najbliższej mieszalni i powiedź, że chcesz lakier w sprayu, podajesz tylko kod lakieru i malujesz. Jest to nie duży element więc bez problemu powinieneś sobie dać rade ;)

potrzebujesz jeszcze:
- podkład (może być też w sprayu tutaj koszt ok. 40zł tak samo lakier)
- bezbarwny (czyli klar)

i powinno Tobie wyjść bardzo ładnie jeśli zachowasz proporcje (grubość lakieru) nie zapomnij o odstępach czasowych żeby nie zlać;)

 


#3 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2011 - 18:33

podajesz tylko kod lakieru i malujesz.


Lepiej niech mu sami dobiorą .

#4 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2011 - 18:35

Lepiej niech mu sami dobiorą .


dobrany nigdy nie będzie identyczny;) możesz jedynie to zgubić poprzez cieniowanie co jest nieopłacalne dla kolegi:)

 


#5 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 05 stycznia 2011 - 19:15

No tak, ktoś mi mówił, że w sprayu mogą zrobić, a jak kolor nie będzie pasował to wymienią aż będzie pasował :p

Czy są jakieś "techniki" malowania podkładem, farbą i lakierem? Odległość i prędkość przesuwania :D a gdyby coś nie wyszło zawsze mogę zeszlifować? jeśli tak to jakim papierem? - wychodzi na to, że mało pamiętam:dziura:

#6 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 05 stycznia 2011 - 19:54

Pamiętaj, żeby dobrze przygotować element. Jeśli masz goły plastik, to musisz dodać dodatku do podkładu, który powoduje, że jest miękki. Potem szlifowanko na mokro może być papierem 1000, tylko żeby nie przematować. Odtłuszczasz ponownie i malujesz sprayem, żeby nie było prześwitu (prędkość, odległość zależy od lakiernika i sprzętu). Po pomalowaniu bazą, powinno się pomalować klarem. Jeśli nawalisz syfów, to papier 2000 i cheja na mokro (oczywiście nie na bazie, bo znowu będziesz musiał nią malować), a potem pasta ścierna, np. Farecla po niej mleczko, żeby dłużej trzymało...

#7 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 05 stycznia 2011 - 20:47

A jak to jest wokół takich literek i czy ten spoiler nie wygląda czasem na już malowany?

Dodany obrazek

Zeszlifuje tak dokładnie ile będę mógł :p ale idealnie pewnie nie będzie ale chciałbym zachować kształty tych liter i logo jak najlepiej się da.

#8 OFFLINE   hans161

hans161
  • 155 postów
  • Dołączył: 01-10-2010
  • Skąd: Krapkowice
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 stycznia 2011 - 21:02

Pewnie ze jest już malowany nie malowany b ył by w białym podkładzie a nie w metaliku

#9 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 05 stycznia 2011 - 21:33

Pewnie ze jest już malowany nie malowany b ył by w białym podkładzie a nie w metaliku


Chodzi lo mi o to czy już drugi raz nie był malowany.

Znalazłem stronkę, któa robi aerozole z kolorem z kodu auta. http://www.autopaint...-code-563-p.asp czy po tym też muszę psikać lakierem?

#10 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 05 stycznia 2011 - 21:41

No to kolega ma mniejszy problem, nie potrzebuje podkładu. Możesz załatwić sobie mały skrobaczek i delikatnie z papierkiem ściernym zmatować. Zrób to dokładnie, bo po czasie będzie odchodzić, jak to olejesz. No i dokładnie odtłuść acetonem lub izopropanolem.

#11 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 05 stycznia 2011 - 21:49

No to kolega ma mniejszy problem, nie potrzebuje podkładu. Możesz załatwić sobie mały skrobaczek i delikatnie z papierkiem ściernym zmatować. Zrób to dokładnie, bo po czasie będzie odchodzić, jak to olejesz. No i dokładnie odtłuść acetonem lub izopropanolem.


W tym sklepie są różne... aerozole, ale co oznacza 1K, 2K? - to jeśli chodzi o lakiery?
Jaki jest najlepszy lakier? Widzę, że jest tego trochę i się gubię :p
http://www.autopaint...sprays-17-c.asp

#12 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2011 - 22:19

jeżeli baza może być 1K bo daje tylko kolor to klar powinien być 2K - a tak po naszemu dwu-komponentowy - daje dobry połysk i zadowalającą twardość.

W skrócie
1K - lakier gotowy do położenia od razu, po jakby to James Bond powiedział, po wstrząśnieciu. Jednak jest miękki, dosyć wolno schnie i nigdy nie osiągnie znacznej twardości. Dobry na płot a nie na samochód ;)

2K - lakier składający się z bazy i utwardzacza, które miesza się na chwilę przed malowaniem. Z tego względu dosyć rzadko spotykany w spreyu i dosyć drogi. Czyli mieszamy, do pistoletu i ogień :D
W sprayu można znaleźć klar 2K z dodatkowym "cyckiem" na spodzie i chwilę przed malowaniem trzeba ów cycek wcisnąć i lakier się wymiesza w puszce - potem malowanie jak zwykłym sprajem.
Zalety: przede wszystkim wymagana twardość czyli odporność na zarysowania, matowienie i ładny połysk :)

A co do malowania spojlera jak jest ładny, bez zarysowań - to zmatowić, baza i klar. Żadna filozofia. Sztuką jest ładnie wyprowadzić blachę i szpachlę żeby wszystko miało ręce i nogi ;)

#13 OFFLINE   Gregigregi

Gregigregi

    Szukam Omegi

  • 227 postów
  • Dołączył: 12-06-2009
  • Skąd: Poole,Dorset
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2011 - 22:32

jedz do najbliższej mieszalni i powiedź, że chcesz lakier w sprayu, podajesz tylko kod lakieru i malujesz. Jest to nie duży element więc bez problemu powinieneś sobie dać rade ;)

potrzebujesz jeszcze:
- podkład (może być też w sprayu tutaj koszt ok. 40zł tak samo lakier)
- bezbarwny (czyli klar)

i powinno Tobie wyjść bardzo ładnie jeśli zachowasz proporcje (grubość lakieru) nie zapomnij o odstępach czasowych żeby nie zlać;)


A drzwi warto malować sprayem???

#14 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 05 stycznia 2011 - 23:10

ktoś tu już dobrze napisał - sprayem to można sobie płot albo rower pomalować, ale nie samochód lakierować, czy choćby jego zewnętrzne nawet mniejsze elementy.Bryndza i tyle...

#15 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 10:05

A drzwi warto malować sprayem?

Kompletna strata czasu i pieniędzy.

#16 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 11:21

ktoś tu już dobrze napisał - sprayem to można sobie płot albo rower pomalować, ale nie samochód lakierować, czy choćby jego zewnętrzne nawet mniejsze elementy.Bryndza i tyle...


taki element jak lotka czy lusterko po co oddawac do lakiernika, który skasuje za to ok. 200zł jak taką technologią można sobie samemu to zrobić?

Wiadomo, że całego auta nie będzie się lakierować sprayem bo to nie ma sensu, ale taką zwyczajną czynność, czemu nie?
Tak samo lampy, czemu nie oddajecie do lakierników tylko sami na czarno malujecie sprayem? :p normalna rzecz tylko trzeba mieć trochę wiedzy i doświadczenia;)

 


#17 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 06 stycznia 2011 - 11:47

taki element jak lotka czy lusterko po co oddawac do lakiernika, który skasuje za to ok. 200zł jak taką technologią można sobie samemu to zrobić?


Wbrew pozorom lotka wcale nie jest takim małym elementem, a na dodatek dosyć widocznym.
Poza tym czegoś tutaj nie rozumiem - lotka Irmscher - a na niej malowanie sprayem, bo przecież lakierowaniem tego nazwać nie można.
Ale powodzenia życzę.

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2011 - 12:01

Wbrew pozorom lotka wcale nie jest takim małym elementem, a na dodatek dosyć widocznym.
Poza tym czegoś tutaj nie rozumiem - lotka Irmscher - a na niej malowanie sprayem, bo przecież lakierowaniem tego nazwać nie można.
Ale powodzenia życzę.


malowałem sprayem w życiu dwie rzeczy w samochodzie - lusterko i błotnik. Lusterko wyszło idealnie - nie do odróżnienia od reszty nadwozia, błotnik wyszedłby idealnie gdyby odcień lakieru był właściwy - po fakcie dowiedziałem się że są dwie wersje lakieru daewoo o tym samym numerze.
nie wiem dlaczego lotka miałaby się nie udać?
No chyba że lotka Irmscher to musi być malowana w komorze i montowana tylko i wyłącznie w Remshalden, na co trzeba mieć odpowiedni certyfikat :-P

#19 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 06 stycznia 2011 - 12:50

malowałem sprayem w życiu dwie rzeczy w samochodzie - lusterko i błotnik. Lusterko wyszło idealnie - nie do odróżnienia od reszty nadwozia, błotnik wyszedłby idealnie gdyby odcień lakieru był właściwy - po fakcie dowiedziałem się że są dwie wersje lakieru daewoo o tym samym numerze.


Jasne zrobić można wszystko.Ty nie odróżniłeś lusterka od reszty auta, a ja bym je odróżnił .
Poza tym dobrze napisałeś - malowałem - bo lakierowaniem tego raczej nazwać nie można.
Nie zapomnij również o tym , że akurat lusterko jest jedynym elementem samochodu , na który światło pada zupełnie inaczej jak na pozostałą część samochodu dlatego często i gęsto wydaje się, że element jest polakierowany idealnie.
Wystarczy tylko jedno spojrzenie osoby , która ma choć trochę doświadczenia w lakierowaniu żeby bezbłędnie takie coś wyłapać.

#20 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 21:47

technologia idzie do przodu.