Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

X20XEV Big Problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2011 - 22:48

Bo wyskoczy mu milion błędów i każe połowe czujników powymieniać.

Rutynowany w "kumulację" nie uwierzy :)

#22 OFFLINE   fabeks

fabeks
  • 11 postów
  • Dołączył: 14-05-2010

Napisany 04 stycznia 2011 - 09:35

Florek, pin 15 mam pusty a na pinie 19 zero masy, gdzie on idzie?? Reszta mas jest ok. Zrobie bypas do tej 19 tylko pytanie skąd ta masa ma iść i co łaczyć?

#23 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2011 - 10:20

Na 19 jaki kolor kabla?? W sprawdzonych poradach jest opis pinów, sprawdź czy dobrze liczysz. ;)

#24 OFFLINE   fabeks

fabeks
  • 11 postów
  • Dołączył: 14-05-2010

Napisany 04 stycznia 2011 - 10:29

Mówimy cały czas o sterowników w komorze silnika. Liczę zgodnie z opisem na sterowniku. A kolor kabla po rozebraniu wtyczki jest czerwony cieńki.
A porady nie mogę znaleść:(

Wszystkie masy są. Obrotomierza i reszty wskaźników, brak. Poducha i ABS się świeci. Więc totalna klapa. Jedyny plus że jeździ tylko co to za jazda z duszą na ramieniu. Zostaje jakiś interfejs diagnostyczny.

#25 OFFLINE   iNTERGARAGE

iNTERGARAGE
  • 1 postów
  • Dołączył: 02-01-2011

Napisany 06 stycznia 2011 - 09:29

był zimny wtedy palił natomiast gorący nie dawał rady, metal się kurczył przez co zanikała kompresja itd... skonczyło sie na kapitalce, chodzi jak trzeba :) czy zimny czy gorący... :)


Może ja na fizyce nie byłem za każdym razem ale ciepły metal sie nie kurczy...

#26 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2013 - 23:22

Znalazłeś przyczynę?
Tak odświerzam kotleta bo mam podobny problem, z tym że auto po jakimś czasie gaśnie samo, jak zgaśnie to problem z odpaleniem musi parę razy pokręcić, zapala się check i potem auto muli, dławi, odcinka przy 4,5tys. zgaszę odpalę, zgaszę odpalę i jest OK. Chwilami w czasie jazdy obrotomierz skakał do samej góry w szybkim tempie, jak odpalałem tak samo wariacji dostawał.
Do kompa jeszcze nie podłączałem ale znając życie wyskoczy pewnie bład czujnika wałków i Wału bo odcina.
Zacząć muszę pewnie od tych mas, więc się zacznę do tego zabierać tylko czasu w dzień brak a po południu ciemno a jeśli już wiesz to podpowiedz :)
Z góry wielkie dzieki :)

#27 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2013 - 08:41

Tak odświerzam kotleta bo mam podobny problem, z tym że auto po jakimś czasie gaśnie samo, jak zgaśnie to problem z odpaleniem musi parę razy pokręcić, zapala się check i potem auto muli, dławi, odcinka przy 4,5tys. zgaszę odpalę, zgaszę odpalę i jest OK. Chwilami w czasie jazdy obrotomierz skakał do samej góry w szybkim tempie, jak odpalałem tak samo wariacji dostawał

Objawami czujnik walu korbowego.

#28 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2013 - 09:11

Też mi się tak wydaję, dzisiaj przed wyjściem do pracy obejrzałem kabel, nie wygląda najlepiej, cały sparciały, w miejscach uchwytów pozłaziła izolacja trochę owinąłem taśmą ale cały sztywny i sie rozpada. Przy podłączeniu do listwy widać białe strzępy, zresztą na całości już się kruszy , ale pewnie głównie przy wtyczce nie łączy :( Jest mozliwość zmiany samego przewodu gdzieś od czujnika do wtyczki bo pewnie to sam kabel się wali, i jaki przewód tam dać jak sie już daje :)
A czujnik to gdzies wchodzi pod obudowę rozrządu tak? Bo nie pamiętam za bardzo jak zmieniałem rozrząd, trzeba rozrząd zrzucac by go wyjąć czy da radę tak wyciągnąć?

#29 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2013 - 09:19

A czujnik to gdzies wchodzi pod obudowę rozrządu tak? Bo nie pamiętam za bardzo jak zmieniałem rozrząd, trzeba rozrząd zrzucac by go wyjąć czy da radę tak wyciągnąć?

Kabel leci po obudowie rozrzadu pod sprezarke klimy. Czujnik tylko w oryginale do Twojego rocznika. Nie ma sensu sie bawic w latanie kabla.

#30 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2013 - 10:16

Kurde właśnie nie mogłem odpalić auta i muszę zrobić reaktywację kabla by jakoś przejździć parę dni :( Odpiąłem przy wtyczce i faktycznie wszystko się sypie, między kablami brak izolacji wszystko wyleciało stąd pewnie jakieś zawirowania, jak zaczałem ruszać to się posypało wszystko, uciąłem kabel jakieś 7cm od wtyczki i teraz siedze w biurze i robię reaktywację bo do domu nie pojadę, mam nadzieje że klej z pistoletu zrobi mi jakąś oslonę przy samej wtyczce a reszta na izolacji :)

#31 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2013 - 12:35

Odpiąłem przy wtyczce i faktycznie wszystko się sypie, między kablami brak izolacji wszystko wyleciało stąd pewnie jakieś zawirowania, jak zaczałem ruszać to się posypało wszystko, uciąłem kabel jakieś 7cm od wtyczki i teraz siedze w biurze i robię reaktywację bo do domu nie pojadę

To co widac od gory to tak samo albo jeszcze lepiej rozsypane masz w okolicach czujnika. Zle nie zycze ale na tym czujniku juz raczej nie odpalisz :p

#32 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2013 - 14:06

No to się pomyliłeś :) Reaktywacja w okolicach wtyczki przeprowadzona , nie zrobiłem zdjęcia jak to wygląda ale rozsypane było okropelnie :)
Po obcięciu przewodów, rozchyliłem je i wpuściłem klej taki z pistoletu i pociągnałem jeszcze przewody na odcinku 5cm. Okleiłem to jeszcze pojedyńczo kable izolacją, potem wszystko razem złączyłem i wpiąłem wtykę, wszystko na drżących rękach bo nie wiedziałem czy się uda :)
przekręciłem kluczyk, tarach, pali, :)
dwa razy wyskoczył mi błąd, potem już nie, tak jak by się ustabilizował, zrobiłem parę kilometró i w sumie był odpalony ze 6 razy i było dobrze, ustabilizowało się spalanie na wolnych obrotach na PB i LPG :)
Nie wytrzyma to długo ale na razie działą :) Po południu jadę na komputer skasować stare byki i będę szukał dobrego czujnika i potem czasu na wymianę :)
Jak będę miał drugi czujnik to zobaczę czy możliwa jest jakaś reaktywacja od poczatku do końca :)
Dzięki za info , jadę dalej :)

#33 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2013 - 19:22

Nie wytrzyma to długo ale na razie działą :) Po południu jadę na komputer skasować stare byki



Nie musisz jechać kasować, one same znikną, a zaoszczędzone pieniążki możesz wydać na paliwko np, albo myjnię :).

#34 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2013 - 08:13

Nie musisz jechać kasować, one same znikną, a zaoszczędzone pieniążki możesz wydać na paliwko np, albo myjnię

Ale ja płacę za kasowanie , no chyba że browarkiem koledze :) Zanim pojechałem do niego to trochę jeździłem po mieście i faktycznie już jak podpiąłem kompa to nic nie było :)