

X20XEV Big Problem
#1
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 19:04
Mam taki problem, a mianowicie:
- kody błędów 0335, 0130, 0201, 0202, 0203, 0204, 1502, 1503.
Trochę tego jest, ale nie w tym problem.
Problem jest w tym że o ile rano po długim staniu nie ma problemów z odpaleniem o tyle po jeździe 15 - 20 km zaczynają się szarpania i w pewnym momencie gaśnie.
Postoi 1,5-2h i odpala ale tak jakby chciał a nie mógł.
Dziś sprawdziłem pompę paliwa, ona jest ok, ale z prądem do niej już nie. Po przekręceniu kluczyka za pierwszym razem prąd do pompy dochodzi na około 5 sek., czyli ok, ale już przy następnym przekręceniu 0V. Przy rozruchu pracuje rozrusznik prąd jest na pompie. I tak za każdym razem. Dwadzieścia minut przerwy, pierwsze przekręcenie kluczyka prąd jest, następne przekręcenie brak. Przy rozruchu zawsze prąd dochodzi.
Przekaźniki sprawdzone i są ok. Bezpiecznik ok.
Nie wiem jaki wpływ na pompę paliwa czy też jej sterowanie ma kod 0335 czyli czujnik położenia wałków, notabene wymieniony z podróbki na poprzedni który był w samochodzie.
Może sonda lambda. Bo kody 0201 do 0204 są pewnie następstwem sterowania pompą.
A może immo, ale drzwi się zamykają i otwierają, odpala po dłuższej przerwie.
Znacie jakieś rozwiązanie tego problemu albo gdzie szukać, czy zacząć od wymiany czujnika położenia wału, tylko że ten bład może być następstwem nieoryginalnego czujnika.
Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
#2
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 19:48
Wygląda na awarię czujnika położenia wału względem opisywanych objawów Czujnik położenia wału i czujnik położenia wałków rozrządu muszą być oryginalne!! Zwróć uwagę na dobór właściwego czujnika położenia wału, były dwa rodzaje i nie zamienne ze sobąTrochę tego jest, ale nie w tym problem.
Problem jest w tym że o ile rano po długim staniu nie ma problemów z odpaleniem o tyle po jeździe 15 - 20 km zaczynają się szarpania i w pewnym momencie gaśnie.
Postoi 1,5-2h i odpala ale tak jakby chciał a nie mógł.

Fakt, wtryskiwacze i pompa paliwa są zasilane tym samym wyjściem z przekaźnika, awaria fioletowego przekaźnika to brak zasilania pompy i wtryskiwaczy benzynowych aleMoże sonda lambda. Bo kody 0201 do 0204 są pewnie następstwem sterowania pompą.
opisywana praca pompy wydaje się być normalną.Dziś sprawdziłem pompę paliwa, ona jest ok, ale z prądem do niej już nie. Po przekręceniu kluczyka za pierwszym razem prąd do pompy dochodzi na około 5 sek., czyli ok, ale już przy następnym przekręceniu 0V. Przy rozruchu pracuje rozrusznik prąd jest na pompie. I tak za każdym razem. Dwadzieścia minut przerwy, pierwsze przekręcenie kluczyka prąd jest, następne przekręcenie brak. Przy rozruchu zawsze prąd dochodzi.
Ale co ma do tego sonda?? Jest zasilana bezpośrednio ze sterownika, sygnał wraca też na sterownik, zasilanie grzałki też jest ze sterownika. Co do sondy: sprawdź wtyczkę tuż obok niej, sprawdź poprawność jej działania na interfejsie diagnostycznym.
Drzwiami steruje sterownik centralnego zamka. Immo gdyby blokowało lampka awarii silnika szybko by mrugała, brak byłoby iskry i pracy wtryskiwaczy przy kręceniu.A może immo, ale drzwi się zamykają i otwierają, odpala po dłuższej przerwie.
Coś dużo tych błędów. Sprawdź masy sterownika (pod akumulatorem).
#3
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 20:24
Co do czujnika położenia wałków - górnego, założony jest Siemens(używany wczesniej) bo wcześniejszy zamiennik się nie sprawdził.
Spróbuję jutro podłączyć pompe bezpośrednio pod 12V i sprawdzę czy odpali.
Co do masy - w którym miejscu pod akumulatorem, klema czy coś innego?
#4
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 20:58
Co do masy - w którym miejscu pod akumulatorem, klema czy coś innego?
Pod blachą na której stoi akumulator jest śruba do której są przykręcone masy, tam popatrz i oczyść, przesmaruj aby nie korodowało.

#5
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 20:58
Tak bo już jest odpowiednie ciśnienie na listwie wtryskowej, spróbuj tak za ok 2min to zobaczysz że znowu pompa się zakręci aby wytworzyć odpowiednie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowejCo do działania pompy piszesz że wg Ciebie jest ok. Czyli jak za pierwszym razem napompuje paliwa czyli po przekręceniu kluczyka uruchamia się na ok 5 sek, to po wyłączeniu i ponownym włączeniu już nie powinien uruchamiać pompy? Czy dobrze rozumiem?
#6
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 22:41
Ostatnio miałem tak w mojej drugiej omedze kombi....zimna paliła na strzała....jak sie zagrzała dobrze i zgasiłem nie mogłem odpalić....tzn krecił łapała, ale nie mogął zaskoczyć... dochodziłem i doszedłem że padł czujnik temperatury podajacy sygnał na komputer - nie mylić z tym podającym sygnał na liczniki. Po wymianie jak ręką odjął... lala, działo sie tak za sprawą iż jak silnik jest gorący, dostaje paliwo w innym czasie, wtedy silnik był gorący, a paliwo było podawane jakby był zimny i go zalewało...
Ale jest też druga bardzo mało prawdopodobna możliwość...
Kumplowi nie chciała palić omega... zimna zapalała...nie od razu ale paliła... rozgrzana gasła itd...błędów itd brak....okazało się że silnik się skończył, tzn był zimny wtedy palił natomiast gorący nie dawał rady, metal się kurczył przez co zanikała kompresja itd... skonczyło sie na kapitalce, chodzi jak trzeba


#7
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 22:49
#8
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2011 - 23:16
#9
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 14:12
#10
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 14:19
#11
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 14:23
#12
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 14:27
#13
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 09:52
I było dobrze jeden dzień i to nie cały. Teraz świeci kontrolka od poduszki i ABS-u, obrotomierz nie dział i reszta wskaźników również, a samochód chodzi jak by miał za mało paliwa. Dusi się kicha prycha. Pali na dwóch garczkach. Swiece sprawdziłem są suche, paliwo w listwie jest bo z zaworu wylatuje z dużym ciśnieniem. Chyba zostaje mechanik. Już sam nie wiem gdzie szukać usterki.
#14
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 10:42
#15
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 12:39
Czy jest możliwość sprawdzenia czujnika położenia wału. I tak naprawdę nie wiem którego czujnika tyczy się kod 0335 górnego między kołami rozrządu czy dolnego na wale? Czy i jednego i drugiego.
Chyba zostaje elektryk z kompem, bo sam pewnie niewiele wskuram:((
I jeszcze jedno jak dodajesz więcej gazu to objaw jest jakby miał za mało paliwa, pompę wyeliminowałem, podpiąłem ją na krótko omijając przekaźnik i bezpiecznik, sprawdzę jeszcze iskrę ale za wielkich nadziei nie mam:(
No i iskry nie ma na żadnym z cylindrów - teraz to już nie wiem co z czym i jak.
#16
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 16:29
Prześledź drogę masy od listwy paliwa, 10cm za oczkiem, pod plastykiem łączy się z innymi, może tam nie ma przejścia.
#17
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 22:17
#18
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 22:42
Punkt masy pod akumulatorem to masy j/w + masy poduszek, ABSu - do przejrzenia
Punkt masy na silniku to masy sterownika silnika, po drodze mogą być zaśniedziałe łącza, dołącz dodatkowe masy do pinów sterownika: 2,7,11,15,19 i przy skrzyni manualnej 4 - do sprawdzenia, podana dodatkowej masy.
Masa biegnie od klemy "-" do punktu pod akumulatorem oraz do silnika do śruby nad termostatem.
Odnośnie zegarów: na forum jest opis wyjęcia w dziale sprawdzone porady i w tematach, wyjąć, oczyścić złącze, sprawdzić styki, spryskać preparatem: Elektrosol S-PM lub Contax, za zegarami też jest punkt masy.
Pod lewą nogą kierowcy jest osłona przy słupku, zdjąć, tam są dwa duże złącza, rozpiąć, napsikać, kilkukrotnie złączyć celem przetarcia styków.
Jeśli po tym wszystkim zegary zadziałają a poduszki będą świecić to pomoże tylko interfejs diagnostyczny i skasowanie błędu.
Obok akumulatora są takie dwa złącza okrągłe, przekręca się pierścień pośrodku, można prysnąć ale od czego są to nigdy nie dochodziłem.
Odnośnie klem: przewody są w nich zaprasowane a to też lubi śniedzieć; ja po odcięciu klem i założeniu zwykłych odzyskałem prawidłowe ładowanie. Spadek napięcia na tych połączeniach miałem 0,5V.
#19
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 22:43
Masz Florek jeszcze jakiegoś asa w rękawie:)
A może wyjmij wskaźniki i popatrz na to złącze pod nimi czy jest przejście do masy.
tu jak wyjąć http://forum.omegakl...read.php?t=3900
#20
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 22:46
Zastanawia mnie ten wskaźnik, kontrolki od reszty działają więc masa jest. I działały te nie działające jak spadały obroty silnika. Ale spróbować można.