Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega się zapaliła. Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 grudnia 2010 - 00:22

Witam. O godzinie 21 wsiadlem do auta, odpalilem i odrazu bez jakiego kolwiek czekania ruszylem w droge do pracy, oprocz radia i swiatel nie bylo nic wlaczone, ogrzewanie itp bylo wylaczone. Po jakis 50 metrach zaczelo cos smierdziec (intuzicja ze to nie cos z "dworu") wiec odrazu pobocze, a tam z pod maski juz lecial dym wiec ja delikatnie uchylilem ale tragedi nie bylo wiec otworzylem calkiem i byl niewielki ogien z okolic spryskiwacza od strony kierowcy. Wygluszenie troche sie zapaliło i we wzmocnieniach troche ognia. pare sekund klepania, dmuchania i po ogniu. Auto bylo ciagle odpalone i widzialem iskry we wzmocnieniach (okolice sprysku). Wszystko wylaczylem i wyciagnelem jakies 2 kabelki ktore juz nie mialy izolacji, cale czarne i na koncu kostka ktora byla wpieta do jakiejs instalacji. Wypielem z kostki i mysle ze narazie jest ok, ale za kostka przewody takze maja sparciala izolacje. Potrzebuje szybkiej odpowiedzi pod co jest podlaczona ta instalacja? Domyslam sie ze to ogrzewanie dysz spryskiwaczy. Czy jest na to jakis osobny bezpiecznik? Mam w planie jutro to cale wytargac spod maski bo przewod od plynu tez przepalony i delikatnie spryskiwacz. Ale musze do domu dojechac z pracy wiec bezp[ieczniej bym sie czul jak by to bylo wylaczone.

Auto calkowity golodupiec, nawet el. szyb nie ma wiec nioe wiem pod czym tego szukac.

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 00:47

dość dziwne miejsce na ogień... Masz soczewki czy Hida, odkurzacz, klakson, halogeny, czujnik temp zewnętrznej (ale tam nie ma +), przypuszczam że bez zrzucenia zderzaka nie przekonasz się jakie jeszcze uszkodzenia są...

#3 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2010 - 01:59

przypuszczam że bez zrzucenia zderzaka nie przekonasz się jakie jeszcze uszkodzenia są...



Yyyyy... ale koledze raczej chodzi o podgrzewanie dyszy tej w masce, a nie w zderzaku do lampy.

Oprócz podgrzewania dysz, niczego innego tam raczej nie ma. Może być czujnik od alarmu (od otwierania maski) ale on jest chyba umieszczony odwrotnie (wciska się w dół i instalacja też idzie od dołu)

Wydaje mi się, że to będzie podpięte pod bezpiecznik 34 (razem z tylną szybą ale pewien nie jestem). Podgrzewanie dysz można jeszcze rozpiąć kostką która znajduje się w tej komorze gdzie jest filtr kabinowy.



 


#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 03:34

:smiech: jakoś mi się skojarzyło ze spryskiem lampy... chyba to zmęczenie ;)

to w takim razie fnd napisał wszystko co mogło tam być... Ale mimo wszystko bez włączenia ogrzewania szyby i lusterek to prądu tam nie powinno być :hmm:

za dnia zweryfikuj czy nie ma jakiś innych kabli nadpalonych poniżej ;)

#5 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 30 grudnia 2010 - 12:56

Możliwe, że się zapaliło od podgrzewania. Znam takie przypadki z w VW sharan i vectrze c...

#6 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2010 - 13:28

Auto calkowity golodupiec


Hmm czy we wszystkich omegach były podgrzewane spryski? U mnie nie ma, a wcale nie jest gołodupiec?

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2010 - 14:06

Hmm czy we wszystkich omegach były podgrzewane spryski? U mnie nie ma, a wcale nie jest gołodupiec?


we wszystkich oprócz najprostszej "omega"
jeśli masz cd to już powinny być podgrzewane
jeśli nie masz podświetlanych kółek od nawiewu to raczej nie masz cd.
Może masz najprostszą omegę ale doposażoną ?

#8 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 grudnia 2010 - 14:30

we wszystkich oprócz najprostszej "omega"
jeśli masz cd to już powinny być podgrzewane
jeśli nie masz podświetlanych kółek od nawiewu to raczej nie masz cd.
Może masz najprostszą omegę ale doposażoną ?


No moja jest CD ale nie ma tego podswietlenia a podgrzewanie ma.

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2010 - 14:50

wg cennika z 1994 roku cd miała w standardzie "beleuchtungspaket":
podświetlane pokrętła, daszki słoneczne z lampkami do "mejkapu", lampki z tyłu nad głowami. W wersji bazowej ten pakiet kosztował 265 DM
(źródło: senatorman.de)

#10 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2010 - 15:11

jeśli nie masz podświetlanych kółek od nawiewu

Mam podświetlane kółka, oraz

podświetlane pokrętła, daszki słoneczne z lampkami do "mejkapu", lampki z tyłu nad głowami.

ale dyszy nie, instalacja jest, bo jest kostka w prawym podszybiu ale od spryskiwaczy do kostki kabelków nie ma, może ktoś uciął albo po dzwonie założył bez podgrzewania:-D

#11 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 grudnia 2010 - 17:11

Witam ponownie. Juz wszystko jasne. Uszkodzony w jakis sposob przewod od instalacji podgrzewania spryskow (sparciala izolacja) spowodowal zwarcie i niewielki pozar. Nie moge jednak dojsc dlaczego jest napiecie w instalacji zaraz po przekreceniu kluczyka, ani jeden bezpiecznik przy zwarciu nie spalil sie. Bezpieczniki oryginalne, bez przekladanych jakis wiekszych i "drutowanych". Straty: wezyk gumowy, sprysk, instalacja do sprysku, delikatnie wyciszenie maski oraz troche podtopiony jakis gumowy waz (obok zbiornika od oleju wspomagania). Instalacje ze wzgledu na jakies druciarstwo rozlaczylem. Jutro wymieniam sprysk - oryginalny GM (bez podgrzewania) - 20 zł.


Polecam wszystkim co maja pare minut wolnego czasu aby zerknac na swoje przewody w okolicach spryskiwaczy czy izolacja jest cala. U mnie zakonczylo sie niegroznie, ale lepiej zapobiegac niz leczyc.

#12 OFFLINE   v1sua1

v1sua1

    WRC (warcy-rycy-czeszczy)

  • 62 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 01 stycznia 2011 - 21:31

Napięcie powinno być od razu po włączeniu zapłonu nie jest to podłączone pod grzanie tylnej szyby. Jak będę miał chwilę czasu to zobaczę gdzie idą te przewody ew. jaki to bezpiecznik...

#13 OFFLINE   SZYMON NIEDBAŁKA

SZYMON NIEDBAŁKA

    ZADZIORNY

  • 2 postów
  • Dołączył: 17-12-2008
  • Skąd: KRAPKOWICE

Napisany 10 stycznia 2011 - 15:58

To całkiem możliwe,że od spryskiwaczy. Moje też są podgrzewane i widać na nich ślady przegrzania tzn.plastik wygląda jakby ktoś przypalił go zapalniczką. Zastanawiam się czy są cały czas podgrzewane czy tylko po odpaleniu,czy z tylną szybą i lusterkami.

#14 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2011 - 16:07

gdy włączasz podgrzewanie lusterek i tylnej szyby to powinno sie taksamo włączyć podgrzewanie sprysków

 


#15 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 10 stycznia 2011 - 16:25

gdy włączasz podgrzewanie lusterek i tylnej szyby to powinno sie taksamo włączyć podgrzewanie sprysków


I to jest prawdziwa odpowiedz.Po włączeniu zapłonu na spryskach nie ma być napięcia.

#16 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 stycznia 2011 - 18:30

Tak wygladal spryskiwacz. U mnie napiecie na instalacji bylo caly czas dlatego zostala rozlaczona.

#17 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 10 stycznia 2011 - 20:52

I to jest prawdziwa odpowiedz.Po włączeniu zapłonu na spryskach nie ma być napięcia.


I tu się mylisz, przejrzyj dokładnie schemat.Podgrzewanie spryskiwaczy idzie po zapłonie, bezpiecznik F14.

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 stycznia 2011 - 20:59

I tu się mylisz, przejrzyj dokładnie schemat.Podgrzewanie spryskiwaczy idzie po zapłonie, bezpiecznik F14.


to prawda - spryskiwacze są podgrzewane cały czas po włączeniu zapłonu

#19 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2011 - 21:11

to prawda - spryskiwacze są podgrzewane cały czas po włączeniu zapłonu


zgadza się- byłem sprawdzić , widać temperatura grzałek powinna być na tyle niska że nic nie powinno się stać

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#20 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 10 stycznia 2011 - 21:29

I tu się mylisz, przejrzyj dokładnie schemat.Podgrzewanie spryskiwaczy idzie po zapłonie, bezpiecznik F14.


No to tu mnie zaskoczyłeś... :o Ale już tłumacze,przypadek u brata w omedze-po włączeniu ogrzewania szyby wywalało bezpiecznik,przyczyną okazało się zwarcie we wiązce od spryskiwaczy,więc nie wiem jak to wytłumaczyć....Za zamieszanie przepraszam :) a przy okazji sprawdzę jak jest u mnie ;)