


Źle działająca sprężarka klimatyzacji
#1
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 22:15

#2
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 22:19
#3
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 22:21
Generalnie przy obecnych temperaturach i tak się nie załączy. Koło pasowe obraca się napędzane paskiem i rozłączony elektromagnes separuje je od wałka w sprężarce.
Edit: Przemek pisz no czasem trochę wolniej

#4
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 22:28
Ślizga się na pasku?
Generalnie przy obecnych temperaturach i tak się nie załączy. Koło pasowe obraca się napędzane paskiem i rozłączony elektromagnes separuje je od wałka w sprężarce.
Edit: Przemek pisz no czasem trochę wolniej
No tak to wygląda jakby się ślizgał. Ogólnie wyglada to bardziej tak jakby pasek nie dolegał całkowicie do koła i przez to nie ma na tyle siły żeby wprawić w ruch. Ale skoro mówicie że przy takich temperaturach się nie załącza to całe szczeście bo myślałem że będzie mnie czekac wymiana tej sprężarki

#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 22:42
#7
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 23:40
tak jak koledzy napisali - jest mróz i czujnik niskiego ciśnienia odłączył sprężarkę (na mrozie ciśnienie czynnika jest na tyle niskie że jeszcze trochę i przy obecnych temperaturach niewiele brakuje by r-134a można było nalewać do układu chochlą i lejkiem :-P)
to co się obraca luźno to tarcza sprzęgła - ona jest połączona z wałkiem sprężarki i obracając nią wprawiasz bebechy w ruch - ale przy tych mrozach nie odczujesz praktycznie żadnego oporu ruchu.
Koło pasowe obraca się wraz z paskiem luźno, zamocowane na łożysku. pod nim znajduje się cewka która po załączeniu prądu przyciska tarczę sprzęgła do koła pasowego i napęd z koła jest przekazany na wałek.
#8
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 17:41
#9
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 19:28
Czyli włączenie A/C przy mrozie takim jak teraz zawsze powoduje że koło kompresora będzie się obracało ale układ nie działa. Nie dawno sam pisałem temat o tym właśnie i tak "doncortino" go zakończył.
trochę inaczej - włączenie przycisku klimy niczego nie zmieni w działaniu sprężarki - sprzęgło nie załapie, wałek sprężarki pozostanie nieruchomy, kręcić się będzie tylko koło pasowe które kręci się zawsze razem z silnikiem, chyba że pasek pęknie :-P
#10
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2011 - 22:03
#11
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2011 - 12:46
druga rzecz gdzie dostane ten pasek co napędza sprężarkę bo u mnie go niema.
#12
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2012 - 18:51
Sorry ze odkopuje ale mam podobny problem jak kolega z 1 postu.
Przy włączonej klimatyzacji (klimatronik) koło sprężarki... Obraca się. Obroty można policzyć na palcach jednej ręki.
Jest 28 stopni, Klima nie działa, a kilka dni temu chodziła normalnie.
Czasami sprężarka zalaczala się po kilku km, czasami od razu. Boję się ze padła.
Jestem w Holandii we wtorek mam wracać do polski i boje się ze zerwie mi pasek na trasie.
Jedyna opcja tutaj jest wymiana paska na krótszy omijając klimatyzację. Mechanicy tutaj kasują duza kasę za to...
Proszę o odp czy to normalne czy nie. Mechanik kiedyś mówił ze sprężarka chodzi ciężko. Ale sprawdzał chyba na wył silniku jak pasek zmieniał.
Edit:
Sprawdzałem i:
Sprężarka obraca się jeśli krece ręką i kreci się lekko.
Wentylatory Klimy włączają się gdy załączam klimateonik,
Po kilku minutowej jeździe - sprężarka obraca się jak w przypadku 1. Lekko, bez oporów. Czyli nie pompuje chyba...
Gdy odpalam auto, zalacza się ba jakieś 20 sekund i zdycha.
Gdy klimatronik działa lub nie działa tarcza sprzęgła obraca się powoli mimo szybkiej pracy wałków pasowych.
Mogę tak jechać 850 km czy nie bardzo ?
#13
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2012 - 10:39
Przy włączonej klimatyzacji (klimatronik) koło sprężarki... Obraca się. Obroty można policzyć na palcach jednej ręki.
Jest 28 stopni, Klima nie działa, a kilka dni temu chodziła normalnie.
Czasami sprężarka zalaczala się po kilku km, czasami od razu. Boję się ze padła.
Jestem w Holandii we wtorek mam wracać do polski i boje się ze zerwie mi pasek na trasie.
Jedyna opcja tutaj jest wymiana paska na krótszy omijając klimatyzację. Mechanicy tutaj kasują duza kasę za to...
Proszę o odp czy to normalne czy nie. Mechanik kiedyś mówił ze sprężarka chodzi ciężko. Ale sprawdzał chyba na wył silniku jak pasek zmieniał.
Edit:
Sprawdzałem i:
Sprężarka obraca się jeśli krece ręką i kreci się lekko.
Wentylatory Klimy włączają się gdy załączam klimateonik,
Po kilku minutowej jeździe - sprężarka obraca się jak w przypadku 1. Lekko, bez oporów. Czyli nie pompuje chyba...
Gdy odpalam auto, zalacza się ba jakieś 20 sekund i zdycha.
Gdy klimatronik działa lub nie działa tarcza sprzęgła obraca się powoli mimo szybkiej pracy wałków pasowych.
Mogę tak jechać 850 km czy nie bardzo ?
jesli od czasu do czasu sie zalacza mozesz miec malo czynnika i tez bedzie taki efekt. sprawdz tez wtyczke bo lubi przysniedziec i wpadniesz w dziure to albo laczy albo rozlaczy
#14
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2012 - 10:42
Problem jest jeszcze taki ze to sprzęgło kreci się (tak powoli, skokowo) niezależnie od tego czy działa Klima czy jest Eco.
Nic się z tym nie stanie? Nie zerwie paska?
Kręciłem tym sprzęgłem ręką i obraca się lekko.
#15
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2012 - 10:54
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2012 - 16:38
tak jak ci mowie - nie masz czynnika i sprezarka nie chodzi tylko sama blaszka sie kreci - mozesz smialo jechac nic sie nie stanie.
czy napewno?? powinny sie przeciez wentylatory rowniez wylaczyc.
ale to tylko moje dywagacje.
#18
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2012 - 11:42
na climatorniku ustawiam na low . leci cieple powietrze , rurki gorące.
#19
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2012 - 12:33
czy włączę klimę czy nie kreci sie
no to sprzęgło sprężarki rozwalone. Może lepiej oddaj ją do regeneracji niż kupuj nową
#20
OFFLINE
Napisany 02 lipca 2012 - 12:37