

Montaż kierownicy irmscher do Omegi B
#1
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2010 - 18:15
#2
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2010 - 18:22
Mam Opel Omege B (rok 1995) niedawno zakupiłem kierownice Irmscher,w mojej omedze jest kierownica z poduszką starego typu a kierownica irmscher ma już tą małą poduszkę,kierownica irmscher pochodzi od omegi z 1996 r a i tak nie pasuje.Wieloklin się zgadza,lecz jest mniej otworów w kierownicy Irmscher niż w tej mojej.Byłem na warsztacie i powiedzieli mi że nie będzie pasować ponieważ pod kierownicą znajdują się jakieś blaszki które są przykręcone do mojej kierownicy a w tych kierownicach nowego typu nawet nie ma otworów do tego.Co z tym zrobić ?????
Przecież ją sprzedajesz

Kolego/koleżanko, jakiej jesteś płci?? W profilu i z nicku wynika, że jesteś kobietą a piszesz w rodzaju męskim...
Nie wiem, czy da się to jakoś zamontować. Może poszukaj osoby, która ma starą kierownice i wymieńcie się

#3
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2010 - 19:46
Wieloklin się zgadza,lecz jest mniej otworów w kierownicy Irmscher niż w tej mojej.Byłem na warsztacie i powiedzieli mi że nie będzie pasować ponieważ pod kierownicą znajdują się jakieś blaszki które są przykręcone do mojej kierownicy a w tych kierownicach nowego typu nawet nie ma otworów do tego.Co z tym zrobić ?
będziesz potrzebował/ła jeszcze taśmę pod kierownicę nowszego typu
[ATTACH]10431[/ATTACH]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2010 - 21:04
#6
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2010 - 21:25

#7
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2010 - 16:07

#8
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2010 - 20:02
Omega sam naprawiam - tam jest napisane że należy odczekać minutę - tak tez zrobiłem i jest ok, kierownicę juz zdjąłem i założyłem nową - wszystko spasowałem i jest ok. jeśli ktoś będzie wymieniał starą na nową to należy zmienić co następuje: kierownicę , airbag, taśmę, wtyczkę taśmy, oraz plastik za taśma, gdyż zaczepy od nowej taśmy nie będą pasowały oraz podkładkę pod śrubę mocującą kierownicę.
czyli co dokladnie bedzie mi potrzebne do wymiany???co musze jeszcze kupic i bez problemu bede mógł załozyć tak??
moze ma ktoś z was zdjecia żeby dołaczyc i w jaki sposób trzeba przerobić wtyczke od poduszki...Roozga masz może gg albo na priv zeby pogadac mam jeszcze klika pytań do ciebie z góry dzięki
#9
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2010 - 23:04
moze ma ktoś z was zdjecia żeby dołaczyc i w jaki sposób trzeba przerobić wtyczke od poduszki...Roozga masz może gg albo na priv zeby pogadac mam jeszcze klika pytań do ciebie z góry dzięki
po to to forum żeby pytania zadawać - na PRV i gg udzielam info tylko klubowiczom
Sam przecież napisałeś co potrzebujesz: airbag, taśmę, wtyczkę taśmy, oraz plastik za taśma - podjedź na szrota gdzie mają omegę i sobie zdemontuj - przynajmniej bedziesz wiedział jak zamontować
#10
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2010 - 15:17

- zdejmujesz starą kierę wcześniej zaznaczając położenie na wieloklinie (można nanieść od razu na nową kierę - będzie później prościej)
- demontujesz zwijak
- demontujesz manetki i odkręcasz stare mocowanie zwijaka
- zakładasz nowe mocowanie zwijaka
- montujesz manetki
- montujesz nowy zwijak po uprzednim wycentrowaniu (są znaki na zwijaku)
- podpinasz nowy zwijak do instalacji zamochodu (wtyczki się różnią: stara jest szeroka 8 pinów a nowa wąska 8 pinów - wykożystane są 4 piny w kierze bez sterownia) Ja wytargałem jakąś wtyczkę 8 pin która idealnie podpasowała. Dolutowałem kable do nowej wtyczki a następnie dolutowałem do wiązki podłączeniowej pod kierą.
- montujesz kierę (ja nie zakładałem podkładki pod śrubę - trzyma się idealnie bez niej)
- podpinasz poduchę i skręcasz do kiery
- składasz wszystko do kupy i cieszysz się jazdą
