

wysokie spalanie
#1
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2010 - 15:09
auto: Omega B fl 2.2dti
Rocznik: 2000
silnik: y22dth
spalanie w trasie przy jezdzie 90-110km/h (kilka wyprzedzen do 140) wyniosło 10.5 l
w miescie jest jeszcze gorzej bo wychodzi 13-14 l
silnik normalnie pali i zimny i cieply
krotko jestem wlascicielem ale wydaje mi sie ze mocy nie stracil
spalanie na luzie ok 1l/h (zimny oczywiscie troche wiecej
spalanie przy ok 40km/h, 3 bieg, ok 13-14 l
spalanie 50km/h, 4 bieg, ok 10l
wydaje mi sie ze powinno byc nizsze w o przynajmniej 3 l (buty mam lekkie ;>
przeglądałem tematy na forum i z tego co doczytalem sie to wina moze byc
przeplywomierza
czujnika temp (2-pinowego?)
wtryskiwacza
pompy
istnieje moze mozliwosc zeby ktos zrobil fotki i podpisal co gdzie jest?
czy te bledy da sie sprawdzic samemu tzw. spinaczem (w opisie bylo ze to do benzynowych silnikow opla)
juz szukam osoby która podepnie mi auto pod komp ale moze mogę cos żrobic wczesniej, nizszym kosztem?
jesli to możliwe to proszę o instrukcje (najlepiej z foto) z tym co, gdzie i jak mozna zrobic
bede wdzieczny rowniez za przekierowania do istniejacych wątkow
pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
#2
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2010 - 15:13
#3
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2010 - 15:39
mam poprosic o jakis wydruk, spisanie wartosci jak ktos bedzie podpinal wozek pod komp?
jakie powinne byc wartości?
na co szczegolnie uwage zwrocic, czy wszystko bedzie?
czy blad przeplywomierza moze miec zrodlo w tym ze bedzie brudny?
jest jakis watek z tym jak wyczyscic przeplywomierz? (wyjmujac trzeba wykrecic 2 srubki czy jest tam jakis zatrzask?
#4
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2010 - 18:56
na luzie0,6-0,7 przy zimnym silniku 1,1
#5
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2010 - 00:16
co (przynajmniej mi) wydaje się być dziwne to to ze oma nie ma problemu z odpalaniem w zimie, nie ma problemu z odpalaniem na cieplym, nie dymi, nie wydaje mi sie zeby nie miala mocy (jak turbinka zaczyna ladowac czyli ponad 2k rpm naprawdę idzie)
nadal kombinuje i szukam kogos z komputerkiem (ale wydaje mi sie ze nastawnik pompy powinien byc ok, skoro mocy nie brakuje to i pompka powinna dzialac ok) sklanialbym sie ku przeplywce
czekam na inne sugestie (moze ktos mial juz ten problem i zechce sie wiedza podzielic ;>)
może ktoś z woj. podlaskiego zna jakiegos mechanika/informatyka godnego polecenia do omeg?
#6
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2010 - 19:11
nie ma ani jednego błędu
powód przypuszczalny wysokiego spalania - alternator
nie ładuje a do tego prawdopodobnie stawia większy opór
skoro nie ładuje to i tak muszę to zrobic
pytanie tylko czy to możliwe? czekam na opinie profesjonalistów i posiadaczy z większym stażem
#7
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 09:16
#8
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 10:40
w 2.2 dti nie ma nastawnika. co do spalania. czy przypadkiem nie byla robiona elektronika w twojej pompie ?nadal kombinuje i szukam kogos z komputerkiem (ale wydaje mi sie ze nastawnik pompy powinien byc ok, skoro mocy nie brakuje to i pompka powinna dzialac ok) sklanialbym sie ku przeplywce
#9
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 22:13
#10
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2010 - 10:58
filtr powietrza czeka na swoja kolejke (najblizszy tydzień)
jak bedzie sie miala jakosc paliwa do spalania?
#11
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2010 - 12:07
#12
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2010 - 12:38
Bylem pare dni temu /po roku czasu uzytkowania pompy/ u goscia, ktory regenerowal pompę. Podpiał pod swego kompa autko przez OBD (nie pompę), posprawdzal parametry, w tym dawkę paliwa. Mówił ze w opalch normą dawki jest 4-7 mg na suw /jakos tak/. U mnie jest bite 5 i twierdzi ze to wzorcowo.
Co o tym sądzicie?
Z checia bym spotkał sie z kimś z warm.-maz. okolic gizycka na porównanie 2.2 DTI - chodzi o pracę silnika i ruszanie z "1"...
#13
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2010 - 12:09
spalanie powoli jakby zaczynalo sie normowac
zrobilem alternator, zmienilem filtr paliwa, dzis czas na filtr powietrza jak tylko zdobede klucze
ostatnio zmienilem plyn chlodzacy bo poprzednim nie wiem co bylo (bo przezroczyste ale nie zamarzalo przy minu 13 - teraz wiem przynajmniej co jest) na 4 biegu utrzymujac ok 50 km/h pokazuje 6,6-6,8 moze wina bylo tez kiepskiej jakosci paliwo w baku (nie wiem co bylo lane dostalem z 3/4 baku, teraz caravan dostal verve do pelna wiec moze wszystko bedzie ok)
z odpalaniem nie mam problemow
aku rozladowalo sie przed zrobieniem alternatora (nie swiecila sie kontrolka braku ladowania) teraz jest ok
btw czy to normalne ze spalanie chwilowe od razu po odpaleniu pokazuje 3-4 litry na godzine (temp -9) i szybko spada tzn o 0,1 na ok 2-3 s, az do 1,1 l/h (silnik nadal zimny tzn wskazowka od temp sie nie podniosla)? tez tak macie?
dawka paliwa na kompie przy zimnym silniku byla 7mg na cykl (silnik odpalony przez 5 minut po 48 godzinnym postoju
sorry za chaos - ale mam nadzieje ze sie polapiecie ;>
#14
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 18:31
#15
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 00:32
wpadłem na koolejny pomysł - byc moze na forum znajdzie sie osoba z za duza iloscia wolnego czasu i zechce nagrac krotkie 2 filmiki (jeden zimny silnik drugi rozgrzany) tzn od ruszenia do chociaz 50 i utrzymanie predkosci, wskazania chwilowego spalania
bardzo wdzieczny bede
#16
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 16:44
pyt 1 - czy jazda non stop na zimnym silniku podbije spalanie? jesli tak to o ile?
pyt 2 - co sprawdzac/wymieniac na poczatku termostat, czujniki (sa jakies, jesli tak to gdzie)?
przypominam tylko ze nie bylo zadnych bledow przy podlaczeniu do kompa ale nieopatrznie podlaczylem zimny silnik
proszę o jak najszybsze odpowiedzi
#17
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 17:01
#18
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 19:03
pyt 1 - czy jazda non stop na zimnym silniku podbije spalanie? jesli tak to o ile?
Zimny silnik może palić nawet 40l/100 przy czym z każdym przyrostem temp. pali coraz mniej aż do osiągnięcia temp. ok 90 st.C. O ile więcej może palić twój z powodu zbyt niskiej temp. ? A ile ona wynosi u ciebie
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
#19
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 21:19
zmieniac sam termostat tzn wklad (koszt kolo 30-50pln) czy razem z obudowa (cos kolo 150pln)? - ceny brane ze srednich z allegro
jutro postaram sie to zrobic, oczywiscie jesli tylko dostane czesci
#20
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2010 - 21:25
temperature musi miec kolo 70stC bo po 50 km wskazówka lekko drgnęła ;>
zmieniac sam termostat tzn wklad (koszt kolo 30-50pln) czy razem z obudowa (cos kolo 150pln)? - ceny brane ze srednich z allegro
jutro postaram sie to zrobic, oczywiscie jesli tylko dostane czesci
termostatu za ok30zł nie kupuj.