Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wszystko chodzi, ale nie chłodzi.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 maja 2007 - 06:51

No to tez się podepne do tematu
woczoraj byłem nabić klime
okazało się że sprężarka się załącza ,wentylatory chodza , a klima .........grzeje zamiast chłodzić podejrzewam sprzęgiełko z powyższych postów.
ps. klima była całkiem pusta ,ciśnienie trzyma.
wczoraj podjechałem jeszcze raz do sprawdzenia
i tak wentylatory chodzą ,sprzęgiełko przyciąga tylko po podłączeniu do przyrządu i załączeniu klimy sprężarka nie wytwarza żadnego ciśnienia.
Czy mogła sie sprężarka skończyć mimo że sprzęgiełko jest dobre?

#22 OFFLINE   kamilek2105

kamilek2105
  • 17 postów
  • Dołączył: 24-05-2007
  • Skąd: za rondem w prawo

Napisany 25 maja 2007 - 13:15

Ja tez mam problem z klima !!!!

Mam Climatronik i jak ustawie sobie chlodzenie na 18 stopni badz 19 stopni to leci cieple powietrze ale przestawie na funkcje najnizsza czyli "LO" to jest chlodne ale malo mi sie wydjae ze jak juz wlanczam zeby walila najzimniej to poiwnna lodowke w aucie zrobic a ja wysiadam spocony z auta i dopiero sie studzie jak wysiade z niego co moze byc przyczyna freon byl nabijany i jestem zielony bo nawet przy 18 i 19 stopniach juz powinna chlodem zawiewac!!!!

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 maja 2007 - 16:00

Ja tez mam problem z klima !!!!

Mam Climatronik i jak ustawie sobie chlodzenie na 18 stopni badz 19 stopni to leci cieple powietrze ale przestawie na funkcje najnizsza czyli "LO" to jest chlodne ale malo mi sie wydjae ze jak juz wlanczam zeby walila najzimniej to poiwnna lodowke w aucie zrobic a ja wysiadam spocony z auta i dopiero sie studzie jak wysiade z niego co moze byc przyczyna freon byl nabijany i jestem zielony bo nawet przy 18 i 19 stopniach juz powinna chlodem zawiewac!!!!


sprezarka sie konczy, mam to samo




 


#24 OFFLINE   kamilek2105

kamilek2105
  • 17 postów
  • Dołączył: 24-05-2007
  • Skąd: za rondem w prawo

Napisany 25 maja 2007 - 16:12

BEAST no to mnie zalamales kurde!!!! ;/

A ile kosztuje nowa taka sprezarka bo teraz sa gorace dni i sie poce w aucie normalnie a klima chodzi ;/

#25 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 maja 2007 - 16:14

BEAST no to mnie zalamales kurde!!!! ;/

A ile kosztuje nowa taka sprezarka bo teraz sa gorace dni i sie poce w aucie normalnie a klima chodzi ;/



regenerowana kolo 700 netto :/ ja kupilem od forumowicza za 200 uzywke. jak zamontuje to powiem co i jak




 


#26 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2007 - 19:51

regenerowana kolo 700 netto :/


To sporawo:(

ja kupilem od forumowicza za 200 uzywke. jak zamontuje to powiem co i jak


Zobaczymy w jakim stanie :shock: :shock: :shock:

#27 OFFLINE   kamilek2105

kamilek2105
  • 17 postów
  • Dołączył: 24-05-2007
  • Skąd: za rondem w prawo

Napisany 25 maja 2007 - 22:57

Sprawdzilem dzis dokladnie ta klime i zauwazylem ze jak dostanie obrotow to sie zalacza klima i juz normlanie chlodzi nie ale jak silnik jest zagrzany i postoi ok 15min i jak sie odpali to cieple poleci ale pozniej jak sie jzu jedize daje zimno tazke taki chyba tego urok jest..

#28 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 maja 2007 - 10:59

Sprawdzilem dzis dokladnie ta klime i zauwazylem ze jak dostanie obrotow to sie zalacza klima i juz normlanie chlodzi nie ale jak silnik jest zagrzany i postoi ok 15min i jak sie odpali to cieple poleci ale pozniej jak sie jzu jedize daje zimno tazke taki chyba tego urok jest..


jak pisalem wyzej, sprezarka sie konczy




 


#29 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 26 maja 2007 - 19:36

A ja dzisiaj tez dobiłem klimę bo przy ponad 30'C juz było troche niezachłodno. Na maszynie odessalo mi czynnik i wyszło że było tylko 400 gramów :mrgreen: ale tak przy + 20 do 25 jeszcze chłodziło mozliwie....... Maszynka tam sobie poregenerowała :razz: i gościu ustawił 950 gram i poszło he he 150 złotych........... Przedtem jak właczyłem klimę to wentylatory na chłodnicy klimy chodziły non stop a teraz tak jak powinny, pochodzą trochę i się wyłaczą a potem znów ruszaja itp. :driver: no i wkońcu przy tym upale jest naprawdę wreszcie w 100% chłodniutko. Nie wiem kiedy ostatnio była dobijana, W serwisowej z Rajhu był wpis od klimy z 2001r. Od tego okresu nietykana raczej na 100% więc powinno jeszcze polatać :razz:

#30 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2007 - 20:11

W serwisowej z Rajhu był wpis od klimy z 2001r. Od tego okresu nietykana raczej na 100% więc powinno jeszcze polatać :razz:



Myslisz ze bez dobijania przez tyle lat jeszcze powinna chlodzic? :shock: :shock:

#31 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2007 - 06:50

no tak moja sprężarka chyba kończy żywot ,ale jeszcze kilka pytań
-czy jeżeli byłoby minimalnie mniej czynnika chłodzącego to wszystko by chodziło ,a klima nie chłodzi?
- czy przy wyjmowaniu sprężarki są jakieś niespodzianki?
-jak ściągamy pasek wieloklin?

tu są sprężarki i różnią sie gróbością sprzegiłeka, czy te które mają grubsze są mniej wytarte, czy to jest poprostu inny typ?

http://moto.allegro....a_vectra_b.html

#32 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 28 maja 2007 - 22:29

Myslisz ze bez dobijania przez tyle lat jeszcze powinna chlodzic?

Pewnie i być może "szkopy" ja tam jeszcze z raz doładowali, ale jeśli to też pewnie ze trzy wiosny temu :pet:

-czy jeżeli byłoby minimalnie mniej czynnika chłodzącego to wszystko by chodziło ,a klima nie chłodzi?

Ja miałem 400 gramów i wszystko chodziło tylko przy 30 stopniach już tak nie zamocno ziembiło :jezor:

czy przy wyjmowaniu sprężarki są jakieś niespodzianki?

Jeszcze na szczęscie nie miałem "przyjemności" ale wyglada to h......owo jak każda robótka przy V6. Bez "ginekologa" z wazeliną :brawo: sie raczej nie obejdzie

jak ściągamy pasek wieloklin?

Trzeba (chyba 13) oczkową założyć na śrubę od rolki napinającej pchać w prawą stronę i zsunąć najpierw pasek z pompy wodnej :idea:
A sprężarka musi być od V6 bo inaczej nie bedą pasować mocowania i średnica koła "wielorowkowego" może być trochę inna i wtedy bedą "zawody" z paskiem :panna:

#33 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 maja 2007 - 06:17

A sprężarka musi być od V6 bo inaczej nie bedą pasować mocowania i średnica koła "wielorowkowego" może być trochę inna i wtedy bedą "zawody" z paskiem


a to ciekawe z tego co słyszałem różnice są tylko między diesel ,a benzyna
tak sprężarki się nie różnią

#34 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 29 maja 2007 - 09:31

Ja słyszałem że jest różnica. No ale "głowy nie daje" bo nie mam ztym narazie żadnych problemów :mrgreen: Taki "koleś" od omeg gadał że jakaś różnica tam jest..... Ale przed zakupem warto sprawdzić wszystko (nawet rocznikowo) czy nie było "modyfikacji". U niemca co rok to nowy "prorok" :mrgreen: Zmienią, śrubkę uchwycik żeby później gnać do "salonu" po nowy za 1200zł albo i lepjej, bo ciężko dostać taki sam używany :razz:

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 maja 2007 - 10:27

Ja słyszałem że jest różnica. No ale "głowy nie daje" bo nie mam ztym narazie żadnych problemów :mrgreen: Taki "koleś" od omeg gadał że jakaś różnica tam jest..... Ale przed zakupem warto sprawdzić wszystko (nawet rocznikowo) czy nie było "modyfikacji". U niemca co rok to nowy "prorok" :mrgreen: Zmienią, śrubkę uchwycik żeby później gnać do "salonu" po nowy za 1200zł albo i lepjej, bo ciężko dostać taki sam używany :razz:



wg epc sprezarki do benzyny sa identyczne - nie pasuja tylko od diesla. a wymiana sprezarki w v6 jest prosta tylko potrzebny kanal.




 


#36 OFFLINE   dyzio74

dyzio74
  • 1 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 29 lipca 2007 - 06:46

wiecie może ile powinno wpakować sie graów czynnika do klimatronika :?:
Roobo pisał że mu 950wpakowali-ale nie jestem pewiem czy taka jest norma.
Pytam bo moge sobie nabić sam tylko nie chciałbym przesadzić

#37 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 lipca 2007 - 11:34

wiecie może ile powinno wpakować sie graów czynnika do klimatronika :?:
Roobo pisał że mu 950wpakowali-ale nie jestem pewiem czy taka jest norma.
Pytam bo moge sobie nabić sam tylko nie chciałbym przesadzić

tyle powinno być wg.książki i co niektórzy maja nalepke pod maska i dokładnie tyle samo jest napisane.

#38 OFFLINE   Pentan

Pentan
  • 3 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Sanok

Napisany 01 sierpnia 2007 - 19:38

Witam Wszystkich.Jestem nowym użytkownikiem tego Forum.Mam Omegę Kombi 2.0 16V z 1996r.Mam mały problem z klimą,otóż.Kiedy wsiadłem dziś rano do auta klimatronik chłodził super.Po godzinie zaczeło lecieć z nawiewów letnie powietrze.Daje więc na LOW i dalej leci letnie.Otwieram więc maskę dotykam przewodu a on zamiast zimny to jest letni.Zostawiam auto przed blokiem.Schodze teraz(po 3 godzinach)odpalam klimę daje na LOW i znowu super chłodzi,ale przewód jest dalej letni zamiast zimny.Czy to normalne z tym przewodem?Chcę tylko dodać że klimę nabijałem wczoraj.Z góry dziękuje za wszelkie sugestie i pozdrawiam wszystkich :grin:

#39 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 sierpnia 2007 - 06:27

Napewno uciekł czynnik chłodzący, rurka powinna byc zimna nawet oszroniała.

#40 OFFLINE   Pentan

Pentan
  • 3 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Sanok

Napisany 02 sierpnia 2007 - 13:07

Dziękuje za ospowiedz.Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące klimatronika.Jak włacze klimę na LO to sprężarka pracuje na maksa,prawda?Kiedy dam na 18 czy 19 stopni to sprężarka też pracuje na maksa?Bo słyszałem że tak a dając na 18 czy 19 stopni otwieram tylko przepustnice z ciepłym powietrzem.Czy tak jest?