Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wszystko chodzi, ale nie chłodzi.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Sojer

Sojer
  • 99 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Żabno / Praga

Napisany 08 maja 2007 - 18:02

Problem wygląda następująco.
Omega B z 95 roku, klima manualna.
Klima włancza się bez problemu, sprzężarka się załancza, ale nie chłodzi powietrza.
Po naciśnięciu zaworu ucieka czynnik, czyli klima jest nabita, tylko pytanie czy wystarczająco.
Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie w układzie klimatyzacji?
Dodam, ze przy włączonym silniku i wyłączonym nawiewie po włączeniu klimy czuć podmuch.
Ale klima nie chłodzi.
No i tak się zastanawiałem nad tym czy to jest wina słabo nabitej klimy?
I jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwe, że uklad nie jest do końca szczelny i po nabiciu zejdzie znowy do teraźniejszego ciśnienia, bo np. tylko takie, a nie wyższe jest w stanie utrzymać.
Wie ktoś może ile by musiało brakować czynnika, żeby się sprężarka nie załączyła?
Czy wogóle w manualu jest tak, że się nie załączy przy niskim stężeniu czynnika, czy będzie działać niezależnie od tego?

Za wszystkie porady dziękuję?


Dodany obrazek

#2 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2007 - 18:09

Przy braku czynnika klima nie powinna się zalaczyć, dlatego właśnie chroni to sprężarkę, aby nie pracoweała na sucho.
W twoim przypadku możesz mieć za mało czynnika i dlatego ci nie chłodzi.
Najlepiej to podjedź do firmy od klimy i niech ci sprawdzą. To że ty wciskasz zawór i słyszysz jak idzie ciśnienie to nie wszystko. I radze już tak nie wciskać tego zaworu.

#3 OFFLINE   Sojer

Sojer
  • 99 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Żabno / Praga

Napisany 08 maja 2007 - 18:15

Waldemarz, zawór wcisnołem tylko raz na pół sekundy żeby sie przekonać czy coś tam jest.
Bo widzę że sprężarka chodzi, a w aucie ciepło.
Pasuje coś z tym zrobić, ale jak się okaże, że układ nie jest szczelny to chyba się nie będę pchał w koszty, bo mam weselicho na karku i funduszy brak.
Na samo dobicie bym się jeszcze skusił i rozmyslam czy to jest przyczyną.
Sam nie wiem, ale na chłopski rozum to skoro coś tam jest to chyba po dobiciu powinno trzymać ciśnienie.

Ktoś się wypowie na ten temat, co sądzicie ???
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 maja 2007 - 21:43

Jak jest bardzo malo to moze sprezarka sie wogole nie zalaczy do klimy.
Moze masz na tyle czynnika , ze zalacza klime, ale slabo chlodzi.

Chyba tylko pozostaje ci pojechac do serwisu od klimy zenby sie dowiedziec jaki masz stan czynnika i czemu nie chlodzi.

#5 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 08 maja 2007 - 23:37

Jak bedziesz mial malo czynnika i klima ci sie zalaczy! To i tak powinna chlodzic! Mniej skutecnie ale powinna. Mi sie wydaje ze masz uszkodzona pompe. Ale to jest tylko gdybamnie :(

#6 OFFLINE   Sojer

Sojer
  • 99 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Żabno / Praga

Napisany 09 maja 2007 - 09:23

Jak bedziesz mial malo czynnika i klima ci sie zalaczy! To i tak powinna chlodzic! Mniej skutecnie ale powinna. Mi sie wydaje ze masz uszkodzona pompe. Ale to jest tylko gdybamnie :(


O jakiej pompie mówisz ?
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2007 - 21:13

zalacz klime i po zalaczeniu trzymaj rekami rurki od klimy (te aluminiowe w komorze silnika)) jesli robia sie troche chlodne a nie zimne ( a pewnie beda sie robic tylko chlodne) to masz za malo czynnika. Wystarczy ze bedziesz mial 25 % mniej sprezarka sie wlaczy ale chlodzenie bedzie slabo wyczuwalne (jedynie na rurkach tak jak pisalem).
Co do szczelnosci to zalezy.......... generalnie 10 i wiecej letnie przewody szalu nie robia, wiec to ze teraz jest pewna szczelnosc ukladu ktora trzyma pewne cisnienie nie oznacza ze jak dobijesz wlasciwa ilosc to cos nie pusci. Moj kumpel mial to samo w mondeo i wlasnie jak pojechal uzupelnic to przy koncu uzupelniania pieknie syknelo, maszyna sie wylaczyla i 150 zl poszlo w powietrze.... no coz tak bywa.
Ale jesli dobije i klima bedzie dzialala ( a do tej pory nic nie bylo przy nie robione) to licz sie z tym ze za rok dobijanie pewne.

#8 OFFLINE   Sojer

Sojer
  • 99 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Żabno / Praga

Napisany 12 maja 2007 - 07:59

Nie było robione, wszystko wygląda na oryginał.
Z dobiciem ewentualnym za rok (jeśli bedzie trzymać) się licze, ale 100 zł jestem w stanie dać na rok.
Co innego jak bedzie nieszczelny układ, to nie ma sensu wydawać kasy.
Jednak 500 czy 700 zł to juz pieniądze.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Zobaczymy co bedzie. Klimę trzeba dobić i się zobaczy, albo bedzie ok, albo przynajmniej się dowiem co jest nie tak.
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2007 - 08:06

Waldemarz, zawór wcisnołem tylko raz na pół sekundy żeby sie przekonać czy coś tam jest.
Bo widzę że sprężarka chodzi, a w aucie ciepło.
Pasuje coś z tym zrobić, ale jak się okaże, że układ nie jest szczelny to chyba się nie będę pchał w koszty, bo mam weselicho na karku i funduszy brak.
Na samo dobicie bym się jeszcze skusił i rozmyslam czy to jest przyczyną.
Sam nie wiem, ale na chłopski rozum to skoro coś tam jest to chyba po dobiciu powinno trzymać ciśnienie.

Ktoś się wypowie na ten temat, co sądzicie ???

Sojer ale jak włączasz klimę to sprzęgiełko na sprężarce normalnie się kręci?
Bo piszesz że klima chodzi, ale czy nie myślisz tylko tak dlatego, że świeci sie żaróweczka na włączniku jak go wciśniesz?
Jeżeli klima chodzi to magnez musi uruchomić sprzęgiełko na kole sprężarki i wtedy koło chodzi razem ze sprzęgiełkiem, a jak klima nie działa to koło chodzi ale sprzęgiełko stoi w miejscu.

Tu na fotce masz zaznaczone co też powinno sie kręcić przy włączonej klimie.
Dodany obrazek

#10 OFFLINE   Sojer

Sojer
  • 99 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Żabno / Praga

Napisany 13 maja 2007 - 09:17

Sojer ale jak włączasz klimę to sprzęgiełko na sprężarce normalnie się kręci?
Bo piszesz że klima chodzi, ale czy nie myślisz tylko tak dlatego, że świeci sie żaróweczka na włączniku jak go wciśniesz?
Jeżeli klima chodzi to magnez musi uruchomić sprzęgiełko na kole sprężarki i wtedy koło chodzi razem ze sprzęgiełkiem, a jak klima nie działa to koło chodzi ale sprzęgiełko stoi w miejscu.

Nie no, wszystko działa tak jak ma działać, czyli po włączeniu zapala się światełko na przycisku, magnes załancza sprężarkę.
Wszystko jak w książce.
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 maja 2007 - 20:39

Problem wygląda następująco.
Omega B z 95 roku, klima manualna.
Klima włancza się bez problemu, sprzężarka się załancza, ale nie chłodzi powietrza.
Po naciśnięciu zaworu ucieka czynnik, czyli klima jest nabita, tylko pytanie czy wystarczająco.
Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie w układzie klimatyzacji?
Dodam, ze przy włączonym silniku i wyłączonym nawiewie po włączeniu klimy czuć podmuch.
Ale klima nie chłodzi.
No i tak się zastanawiałem nad tym czy to jest wina słabo nabitej klimy?
I jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwe, że uklad nie jest do końca szczelny i po nabiciu zejdzie znowy do teraźniejszego ciśnienia, bo np. tylko takie, a nie wyższe jest w stanie utrzymać.
Wie ktoś może ile by musiało brakować czynnika, żeby się sprężarka nie załączyła?
Czy wogóle w manualu jest tak, że się nie załączy przy niskim stężeniu czynnika, czy będzie działać niezależnie od tego?

Za wszystkie porady dziękuję?



ewentualnie sprezarka sie konczy i nie daje rady chlodzic. ale i tak nie obejdzie sie bez wpiecia w obieg przez fachmana.




 


#12 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2007 - 16:04

Podczepię się pod wątek.

U mnie sytuacja identyczna jak u kolegi, aczkolwiek to coś co na fotce pokazał Waldek nie kręci mi się. Podczas wduszania przycisku klimatyzacji (manualna) światełko się zaświeca, natomiast (gdy siła nadmuchu ustawiona na 0) czuć podmuch wiatru ale ciepłego.

#13 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2007 - 16:06

Podczepię się pod wątek.

U mnie sytuacja identyczna jak u kolegi, aczkolwiek to coś co na fotce pokazał Waldek nie kręci mi się.

Jeśli nie kręci ci się sprzęgiełko od sprężarki to oznacza ze nie chodzi. A to może byc wiele przyczyn. Pierwsza to taka, że nie masz nabitej klimy( brak czynnika)
Ale najpierw to sprawdź jedna rzecz.
Otwórz maske silnika.
Włacz silnik i wciśnij przycisk od klimy.
Następnie weź jakimś patykiem lub palcem przycisnij tą blaszkę (czyli sprzęgielko) do koła sprężarki.
Jeśli się nie ruszy to może byc brak czynnika, a jeśli się ruszy to musisz podjechać do fachmanów celem ustawienia odpowiedniej odległości magnesu na sprzęgiełku.

#14 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2007 - 16:08

Podczepię się pod wątek.

U mnie sytuacja identyczna jak u kolegi, aczkolwiek to coś co na fotce pokazał Waldek nie kręci mi się.

Jeśli nie kręci ci się sprzęgiełko od sprężarki to oznacza ze nie chodzi. A to może byc wiele przyczyn. Pierwsza to taka, że nie masz nabitej klimy( brak czynnika)


Czynnik jest, bo byłem nabijać. Jednakże wyszedł dziwny komunikat - "koło pasowe nie załącza"

#15 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2007 - 16:12

Czynnik jest, bo byłem nabijać. Jednakże wyszedł dziwny komunikat - "koło pasowe nie załącza"

Właśnie ci napisałem w poscie co zrób najpierw.

Otwórz maske silnika.
Włacz silnik i wciśnij przycisk od klimy.
Następnie weź jakimś patykiem lub palcem przycisnij tą blaszkę (czyli sprzęgielko) do koła sprężarki.
Jeśli się nie ruszy to może byc brak czynnika, a jeśli się ruszy to musisz podjechać do fachmanów celem ustawienia odpowiedniej odległości magnesu na sprzęgiełku.

Czasami jest tak, że odległośc sprzęgiełka jest źle ustawiona do magnesu i nie załapuje.

Na fotce na niebiesko ci zaznaczyłem w co masz wcisnąć kijkiem lub palcem.

Dodany obrazek

Poprostu tylko wcisnąc i powinno ruszyć.

#16 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2007 - 16:14

Idę oblookać, danke.

Nie przeczytałem bo napisałem posta w momencie gdy edytowałeś swojego ;)


Sprawdziłem - po dotknięciu lekkim i "cięższym" nic nie dzieje się.

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2007 - 21:48

a przy okazji zobacz czy po wlaczeniu przyciskiem * - na wtyczce od sprzegielka pojawia sie 12v
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2007 - 21:50

Hem, co przyjąć za "wtyczkę sprzęgiełka" ? W sensie gdzie szukać. Sprawdziłbym jutro, może coś wymodzę.

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2007 - 22:19

do sprezarki bedą dochodzily przewody do sterowania sprzeglem - na przeowdach wtyczka a przy sprezarce gniazdo
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#20 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 22 maja 2007 - 19:12

Mam to samo wszystko chodzi (a raczej chodzilo bo juz sprezarka wyciagnieta) sprezarka zalacza a nie chlodzi co sie okazalo sprezaka sie zajechala i niestety 750zl netto powiedzieli :sad:
Beedzie sie działo...