Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pompa paliwa w baku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 03 grudnia 2010 - 12:36

Witam, szukałem ale nie znalazłem, chciałbym zrobić włączanie pompy paliwa w baku na przycisk, na krótko, ale nie chce ciągnąć kabli aż z bagażnika, tylko chce wpiąć się w instalacje pod maska, wiem który to przekaźnik, ale kompletnie nie ogarniam jak zrobić żeby włączać pompe na przycisk, bo gdy stacyjka jest wyłączona na przekaźniku jest napięcie, gdy dam na zapłon, to pompa się włącza a napiecie na przekaźniku znika i po wyłączeniu pompy ponownie napięcie się pojawia, ktoś mógłby mi pomóc? byłbym bardzo wdzięczny, Pozdrawiam

#2 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 03 grudnia 2010 - 13:20

podaj jaki typ przekaźnika jaki się tam znajduję??
może podpiołeś się do złych zacisków

ps.po co kombinujesz na przycisk??

#3 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 03 grudnia 2010 - 22:34

ojoj jak jaki typ? chodzi ci o numery? czy cos innego? chce zrobić na przycisk, ponieważ pompa mi już ciśnienia nie trzym a dobrze i przez mroźną noc mi sie cofa paliwo i zapowietrza, i rano musze tak z 8 razy dawać na zapłon żeby pompa w baku wtłoczyła paliwo pod pompe wtryskową i wtedy mogę odpalić normalnie auto, bez zbędnego kręcenia rozrusznikiem, a wiadomo jak daje na zapłon to i świece grzeją, a to ciągnie prąd, a pozatym bez sensu tak machać kluczykiem, więc wymyśliłem sobie, że zrobię na przycisk i wtedy przyjde rano włącze poczekam z minute wyłącze i normalnie odpale, wiadomo, że jest to doraźne, ale niem mam narazie funduszy na regenaracje i mam jeszcze jedno pytanie, czy ta pompka w baku może przeładować paliwo, np jakbym za długo miał ją włączoną?ona chyba dużego ciśnienia nie ma prawda?

#4 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 04 grudnia 2010 - 07:27

typ albo chociaż jakie numerki są wybite na plastiku przy bolcach
powinieneś mieć 4 bądź 5 bolców
2 są do sterowania przekaźnika a pozostałe do załączania pompy i żeby zrobić na krótko to właśnie one cię interesują
zamiast przekaźnika podłączasz swój włącznik pod bolce załączania pompy
tylko tu nie ma żartów bo takie grzebanie bez wiedzy różnie się kończy i żebyś później nie pisał w dziale "Spaliła mi się Omcia"

#5 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 04 grudnia 2010 - 09:17

no jest 5 bolców, dwa są od zasilania przekaźnika, gdzie napięcie jest cały casz, a znika przy zapłonie i wtedy też chodzi pompa, numerki podam po połdniu

#6 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 04 grudnia 2010 - 10:32

witam tak czytam i sie dziwie dlaczego sobie utrudniac skoro zamiennik nowy w sklepie kosztuje ok 150zl i troche grzebania w baku i po sprawie.spokoj i bez obaw ze cos sie moze stac z zapomnieniem wylaczenia pozdro

#7 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2010 - 10:36

sprawdź miernikiem na której "nóżce" przekaźnika po odpaleniu pojawia się napięcie i w przewód idący od tej nóżki wepnij wyłącznik , to jest nóżka chyba nr. 87

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#8 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 04 grudnia 2010 - 11:13

jeśli jest przekaźnik 5-pin to podczas załączania pompy jest rozłączane inne urządzenie - jakie, nie wiem
ja bym nie kombinował na twoim miejscu bo może cię to dużo więcej kosztować niż pompa za 150zl jak napisał kolega raczka100

na załączniku masz model przekaźnika
85, 86 - sterowanie przekaźnika
30, 87 lub 30, 87a- powinno być napięcie podczas załączania pompy

#9 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 04 grudnia 2010 - 11:54

tak tez zrobilem ,padla pompka i zakup nowej,montaz i jezdze do tej pory a wymienilem z roku temu i mam spokoj:)

#10 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 04 grudnia 2010 - 12:38

panowie gdyby to chodziło o pompe w baku to bym ja za 150zl napewno wymienil, ale mi nie trzyma ciśnienia pompa wtryskowa a to juz koszt 1500zl i po nocy tylko mnie ratuje wlaczanie po 8 razy zaplonu zeby pompa w baku doprowadzila paliwo do pompy wtryskowej i to jest ten problem, pewien mechanik poradzil mi ze moge kupic taka gruche z zaworkiem zwrotnym i wpial ja w waz zasilajacy idacy do pompy, i rano codziennie recznie sobie tloczyl paliwo do pompy, ale tam jest ciezko z dostepem, wiec codziennie rano musialbym w mroz sie wyginac zeby to zrobic, wiec sobie pomyslalem, ze na przycisk wlaczac pompe w baku
seta81 to jest dokladnie taki przekaznik, no wlasnie pytanie jakie urzadzenie jest rozlaczane, czyli na nozke 30 i 87 trzeba podac napiecie? dobrze rozumiem?
bo to jest tak:
wyłączony zapłon:
85,86 - 12V
30,86a - zwarte ze sobą
87 - puste
włączony zapłon:
85,86 - 0V
30,87 - zwarte ze sobą
86a - puste

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2010 - 12:49

to połącz przez włącznik 30 i 87 i powinna chodzić po włączeniu

pytanie jakie urzadzenie jest rozlaczane


jest rozłączane o ile w ogóle coś pod 86a jest podpięte - sprawdzałeś

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 04 grudnia 2010 - 13:08

tak kamilek jak powiedzial mechanik to mozesz tak zrobic i jest tez sam zaworek zwrotny co trzyma powrot paliwa z pompy ale jak piszesz to mnie sie wydaje ze pompka w baku siada ,podobne objawy byly u mnie i tez juz kombinowalem jak ty ale przyszla niedziela i wyjazd do pracy wieczorem a tu ..........klapa i pompka padla.
wymiana na nowa i jak reka odjal.pisze tak jak bylo u mnie i moze u ciebie tez tak jest albo sie stanie.tak mi sie wydaje
ocena do ciebie nalezy i jesli tak jest to koledzy tu potwierdza ewentualnie mnie zgania hehe :):):)

#13 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2010 - 13:11

wydaje ze pompka w baku siada


może tak być że ciśnienie słabe daje

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#14 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 04 grudnia 2010 - 13:17

kocyk ja tak mialem ze juz pompe do roboty i inne mi sie snily naprawy a tu wyszlo w dzien wyjazdu jak wspomnialem i po wymianie spokoj.niech zobaczy kamilek jak jest z cisnieniem na pompce i ewentualnie wymiana razem z czyszczenie tego malego sitka bo tam kupa szlamu byla.
ja to bym wymienil pompke wtedy wyjdzie czy z pompy wtryskowej schodzi "ON "
gdzies jest na forum ile powinna miec cisnienia ta pompka

#15 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 05 grudnia 2010 - 12:27

raczka100, czekaj bo nie wiem czy ogarniam, w tej pompce w baku też jest jakiś zaworek co trzyma rope żeby nie uciekała do baku?to by coś mogło być na rzeczy, tylko, że z drugiej strony zaraz koło pompy wtryskowej mam zaworek zwrotny założony i sie to wszystko dzieje, nie wiem już sam, bo jak już po nocy odpale to do 10godz postoju jest dobrze, musi się poprostu gdzieś powoli zapowietrzać, pytanie tylko gdzie, przelewy wymieniłem, jest lekka poprawa w odpalaniu, ale w ciagu dnia, poprostu krócej kręce

panowie, jest szansa, że mój problem zapowietrzania sie po nocy zniknie lub się zmniejszy, wlasnie wyczaiłem, że w podstawie fuiltra paliwa, na wężu zasilającym, nie było podkładek uszczelniających tych miedzianych, właśnie je wkręciłem, przejechałem sie troszke i odstawiłem, jutro rano zobacze czy to coś dało, ale mam nadzieje, że tak, najchętnie bym wymienił jeszcze te podkładki miedziane na pompie wtryskowej, ale nie wiem czy tam jest taki sam rozmiar jak przy filtrze paliwa, bo mam tylko jeden rozmiar w domu, a niedziela niestety jest, a nie chce bezsensu ściągać kolektora dolotowego, bo jak się okaże, że to nie ten rozmiar, więc koledzy jak myślicie?

#16 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 05 grudnia 2010 - 20:44

pompka paliwowa w baku jak sie mi wydaje sama w sobie trzyma jakies tez cisnienie a jak wlozysz podkladki to powinno sie nie cofac paliwo ale to chyba nie to,nie chce namawiac ale wydaje mi sie ze to owa pompka w baku zreszta jak juz bedziesz wymienial to miej pusty bak bo jest tam ciasno.:)
daj znac czy pomogly podkladki

#17 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 06 grudnia 2010 - 15:02

raczka100 dzisiaj rano odpalił normalnie, na jedno grzanie, ale dziś było 0stopni, więc nie wiem jakby odpalił gdyby był mróz, ja tego już nie rozumiem, na plusie odpala normalnie a jak jest -10 to musze ciagnąć to paliwo

#18 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2010 - 15:14

a to paliwo to masz dobrej jakości , ze stacji ? , bo może masz letnie i się parafina wytrąca jak mróz i układ przytyka , do filtra zaglądałeś jak wygląda ? , a pompkę i tak bym wyjął żeby sprawdzić szczelność przewodów tych pomiędzy pompką a dekielkiem zbiornika

http://moto.money.pl...8,0,567876.html

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#19 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 06 grudnia 2010 - 19:53

kocyk, no zawsze tankowałem diesla zwykłego na orlenie, ale ostatnio (przed morozami) nie było tego zwykłego więc zatankowałem 20l vervy, filtr wymieniałem jakiś miesiąc temu, no może i to ropa, bo co by nie było to zwykły diesel też był w baku i w filtrze jakby nie było, w piątek mam wolne, to zobacze ta pompke, i tam jest jakieś sitko tak?

#20 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 06 grudnia 2010 - 20:45

kocyk, no zawsze tankowałem diesla zwykłego na orlenie, ale ostatnio (przed morozami) nie było tego zwykłego więc zatankowałem 20l vervy, filtr wymieniałem jakiś miesiąc temu, no może i to ropa, bo co by nie było to zwykły diesel też był w baku i w filtrze jakby nie było, w piątek mam wolne, to zobacze ta pompke, i tam jest jakieś sitko tak?


na dole pompki masz sitko nasadzone na końcówkę pompki, rozbierz to i wyczyść tak samo zajrzyj do filtra paliwa