

Wymiana amortyzatorów tylnych NIVO
#1
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2010 - 16:27
Z góry dzięki za pomoc.
#2
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2010 - 16:37
#3
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2010 - 20:27
#4
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2010 - 20:32
[B]
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 00:31
Czy amortyzatory z nivo są konieczne przy oryginalnym xenonach ? Chodzi mi o to czy mają jakiś związek z samo poziomowaniem xenonów czy to inna bajka ?
#7
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 09:21
To oddzielny układ.Przy ksenonach trzeba mieć samopoziomowanie reflektorów a nie poziomowanie zawieszenia.Czy amortyzatory z nivo są konieczne przy oryginalnym xenonach ?
#8
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 11:39
Xenony mam oryginalne więc mają samopoziomowanie, tylko chyba jeden amortyzator mi się rozszczelnił i bałem się że to wpłynie na ustawienie i oślepianie innych kierowców.
#9
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 20:08
tak, najlepiej kup tez gorne mocowania z wersji bez nivo bo sa troche inne i jak masz wybite to po przelozeniu na wersje bez nivo amor u gory moze miec luz
Kolego a te mocowania to trzeba wycinać z budy czy jak,nie wiem bo jeszcze nie zaglądałem a mam używki wmiare dobre do kupna i gość powiedział żebym mu foto przesłał bo nie bardzo wie o co chodzi z tymi mocowaniami>może masz jakieś foto.Pozdro.
#10
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 21:57
Hmmm, w lecie zmieniałem NIVO na tradycyjne amortyzatory i nic dodatkowo nie zmieniałem. Nie mam też żadnych luzów. Jedyna czynności, które zrobiłem poza wymianą to zabezpieczenie wężyków (może kiedyś się przydadząte mocowania to trzeba wycinać z budy czy jak


#11
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2010 - 23:06
Jesli stare sa ok to przekladasz a jesli po zalozeniu na gornym trzpieniu bedzie luz to gorne mocowanie do wymiany
[B]
#12
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2011 - 17:55
#13
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2011 - 18:25

Ja zamieniałem nivo na zwykłe od kolegi kczecha i jestem bardzo zadowolony.

#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 07:58
Odgrzeje kotleta bo mam pewne wątpliwości, mianowicie...
Wymieniłem wczoraj amortyzatory tylne z nivo. Wyciągnąłem stare, założyłem nowe, wyrównałem poziom prawej do lewej strony auta (bo miałem tylko jeden lewarek i po opuszczeniu auta okazało się, że ma 2,5cm różnicy w stosunku do drugiej strony) , podłączyłem wężyki, sprawdziłem czy amory działają (pojeździłem po okolicy + siadło nas trzech na bagażnik celem sprawdzenia nivomatu, auto się ładnie podniosło do równego, po zejściu opadło), czyli wszystko wydaje się być w jak najlepszym porządku.
Ale...
W zestawie przysłali mi jeszcze manometr i instrukcje z której wyczytałem, że w amortyzatorach powinno być ciśnienie 1,4 kg/cm2 i na bieżąco być sprawdzane. Wnioskuje, że manometr miałem podłączyć przy rozgałęzieniu przewodów na prawy/lewy amor ale niby jak to zrobić? Tzn musiałbym sobie kompresorem zewnętrzym nabić i potem co? Przecięż jak bede chciał go odłączyć i podłączyć przewód z kompresora wewnętrznego(czyli tej pompki spod zderzaka) to powietrze zejdzie??
Czy ktoś w ogóle się tym przejmował przy wymianie takich amortyzatorów????????
#16
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 08:06
#17
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 17:04
A dokladnie gdzie ten wentylek sie znajduje?Dzis zagladalem pod oslone,bo jestem po wymianie amortyzatora pompowanego i nic takiego nie trafilem.Mam zdjac klosz?Zdaje mi się że powinieneś mieć gdzieś w bagarzniku zaworek podobny do wentylka od koła. Nie oreintuję się bardzo w sedanie, w kombi jest pod osłoną prawej tylnej lampy. Może przez ten wantylek trzeba dopompować i mieć jak sprawdzić ciśnienie.
Hubert
#18
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 17:59
#19
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 18:14
Tez mi sie tak wydaje.Po kilku uruchomieniach kompresor powinien wytworzyc odpowiednie cisnienie i w zaleznosci od obciazenia bedzie powietrze dobijal lub wypuszczal,zakladajac,ze uklad jako calosc jest sprawny,a u mnie byl i chyba jest bo pompa furczy ;-)Ja wymieniałem nivo w omie z 2002,nie było tam żadnych wentylków ani nie trzeba było manometru.Układ poziomowania sam odpowiednio ustawiał samochód zależnie od obciążenia.Możliwe,że i w starszych modelach tak jest.
#20
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2012 - 23:11
Chodzi mi o to, czy można w kombi B po lifcie wsadzić amorki do sedana B po lifcie?
Jeżeli nie są identyczne, to czy można jakoś te od sedana dopasować do kombi?