Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ogrzewanie- raz zimne powietrze, a raz ciepłe...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GaworeK

GaworeK
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-11-2010

Napisany 25 listopada 2010 - 17:52

witam! mam taki problem... zrobiło się już dość zimno więc zacząłem częściej włączać ogrzewanie i tu mały zonk oba pokrętła ustawione na max na czerwone i podczas jazdy leci dość ciepłe powietrze, ale nie gorące, a jak stane na światłach tj. na wolnych obrotach to powietrze robi się lekko letnie lub zimne...

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2010 - 18:21

Czeka Cię wymiana pompy wody, lub łagodniejsza wersja nie odpowietrzył Ci się układ chłodzenia ;) mały stan płynu, lub jak masz od niedawna LPG (znaczy pierwszy sezon grzewczy) to źle wpięty reduktor... Ale bardziej mi to wygląda na mały stan płynu ;)

#3 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 25 listopada 2010 - 18:38

Czeka Cię wymiana pompy wody,


Eee,no tu akurat Ziutek nie trafiłes...Pompa wody to nie będzie na pewno,szybciej zasyfiona nagrzewnica

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2010 - 19:01

Eee,no tu akurat Ziutek nie trafiłes...Pompa wody to nie będzie na pewno,szybciej zasyfiona nagrzewnica

A żebyś sie nei zdziwił jak podróby pomp z plastikowymi łopatkami siadają, ale po straszyć można jak szukać się nie chce :p
Zasyfiona nagrzewnica ? chyba że w 2.0 nie ma pompki dodatkowego obiegu :hmm: możliwe że masz rację...

#5 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 25 listopada 2010 - 19:35

W 2.0 nie ma pompki a pompy maja metalowe wirniki (z plastikowym sie spotkałem tylko w dieslu).Gdyby siadła pompa (urwał sie wirnik) to silnik bedzie sie grzał a wręcz momentalnie sie zagotuje,wiec albo zasyfiona nagrzewnica,albo jak pisałes zle wpiety parownik,a moze tez cos z zaworem trójdroznym (u mnie jest walniety i jak mam podpiete podcisnienie to słabo grzeje a czasami wcale wiec je odpiąłem i jest git)

#6 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 25 listopada 2010 - 20:01

a moze tez cos z zaworem trójdroznym (u mnie jest walniety i jak mam podpiete podcisnienie to słabo grzeje a czasami wcale wiec je odpiąłem i jest git)


Bo jak nie ma podciśnienia to zawór jest cały czas otwarty .
Ja stawiam na zapowietrzony układ .
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#7 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2010 - 23:40

A moze termostat?? Jaka temp. wskazuje licznik??

#8 OFFLINE   GaworeK

GaworeK
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-11-2010

Napisany 26 listopada 2010 - 01:50

liczniek pokazuje tą pierwszą kreske za 90st lub 90 st...

#9 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 26 listopada 2010 - 14:31

No to jest ok.A wczesniej Ci grzało dobrze? Rurki te co wchodza z komory silnika do nagrzewnicy są gorące?

#10 OFFLINE   GaworeK

GaworeK
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-11-2010

Napisany 27 listopada 2010 - 07:43

yy ja tą omege dopiero co kupiłem....

#11 OFFLINE   Kuzio

Kuzio
  • 170 postów
  • Dołączył: 08-04-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 27 listopada 2010 - 20:43

Ja walczę cały czas z grzaniem u siebie. Dzisiaj odpowietrzałem z kumplem mechanikiem układ, po tym auto na mrozie stało i jak nabrał temp to normalnie ręce parzyło tak grzał. A znowu wyjechałem na autostradę jadąc tak ze 110km/h zimno. Nawiewy zimne. Potem chwile po mieście. Nic zimno. Nie specjalnie mam siłę już do niego... Pojade do fachowca to nagle grzeje. Potem jadę i zimno.

#12 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 27 listopada 2010 - 22:09

Może któryś z kolegów mial kiedyś taki problem ,że przód grzeje ok a z tylnych nawiewów leci zimne powietrze?

#13 OFFLINE   GaworeK

GaworeK
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-11-2010

Napisany 03 grudnia 2010 - 16:36

no więc tak... termostat wymieniony, ale nadal to samo... ;/ da się jakoś dostać do nagrzewnicy nie wyciągając całej deski???

#14 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 03 grudnia 2010 - 16:42

no więc tak... termostat wymieniony, ale nadal to samo... ;/ da się jakoś dostać do nagrzewnicy nie wyciągając całej deski???

tak jest opisany ,szukaj;)http://*************....php?f=21&t=979

#15 OFFLINE   GaworeK

GaworeK
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-11-2010

Napisany 04 grudnia 2010 - 03:10

eee... link nie działa... jakbyś mogła go jeszcze raz podać to fajnie by było, a jeśli jest zabronione to wyślij mi tego linka na PW...

#16 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 04 grudnia 2010 - 07:07

A proszę bardzo....

http://forum.omegakl...0831#post400831

#17 OFFLINE   GaworeK

GaworeK
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-11-2010

Napisany 06 grudnia 2010 - 20:16

więc dziś spostrzegłem takie cuś... jak którą kolwiek ze stron ustawie na zimną tzn. lewą czy prawą, a drugą na ciepłą to z nawiewu po jednej stronie leci ciepłe powietrze... jak tylko obie ustawie na ciepłe to z nawiewów leci ledwo ciepłe a na postoju zimne... co to może być???

#18 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 08 grudnia 2010 - 17:03

witam, widzę, że temat świeży, więc się podłącze, w piątek mam zamiar wymienić nagrzewnice, a dziś rozebrałem schowek żeby obmacać rurki i wedle tego co czytałem na forum, to przy zamulonej nagrzewnicy górny ma być gorący, a dolny ciepły albo chłodny, a u mnie jest tak, że górny jest ciepły, że ręka można trzymać, a dolny jest tak gorący, że parzy, a efekt mam taki, że ogrzewanie na max a ledwo ciepłe leci, mam manualne

#19 OFFLINE   GaworeK

GaworeK
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-11-2010

Napisany 09 grudnia 2010 - 21:22

no i jak nikt nie ma pomysłu dlaczego jak na obu pokrętłach jest ustawione na ciepło to leci chłodne, a jak jedno skręce na zimno to z tego drugiego leci ciepłe???

#20 OFFLINE   GaworeK

GaworeK
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-11-2010

Napisany 21 grudnia 2010 - 19:00

dobra chyba jest niedrożna nagrzewnica bo jeden wąż jest tak gorący, że aż parzy, a drugi jest też gorący ale nie parzy... jeszce jedno pyt... mam też problem z kierunkami nawiewu, tzn obojętnie jak ustawie pokrętło to i tak cały czas wieje wszędzie... rozebrałem panel nawiewu i wszystkie wężyki są ok, ale jak zdjąłem przewód podciśnienia z akumulatora podciśnień tego na podszybiu to już lipa, tzn czuć podciśnienie ale nie zasysa mocno tylko tak delikatnie starałem się obadać te gumowe przewody dokąd się dało i żadnych pęknięć nie było widać więc mam pyt czy to podciśnienie jest takie delikatne czy powinno być mocniej i gdzie szukać przyczyny słabego podciśnienia...???