Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z odpalaniem na zimno


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kamiloskk

kamiloskk
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-08-2010

Napisany 25 listopada 2010 - 00:01

witam mam problem z odpalaniem na zimno 2.5 td po dłuższym postoju np.po nocy i przy niższych temp.a do tego auto kopci na czarno.omcia jest po wymianie wtrysków swiece też sprawdzone i nie ma żadnej poprawy dalej kopci i nie pali na zimnym,przecieków też nie ma.moim pytaniem jest czy jest to możliwe żeby jakiś czujnik był walnięty albo jakieś bledy sa za to odpowiedzialne bądz źle ustawiony kont wtrysku paliwa..prosze o rade kogoś mądrego co może być przyczyną tych problemów z omą i jak im zaradzić...dzięki

#2 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 25 listopada 2010 - 00:12

podstawą zeby cokolwiek napisac o Twoim przypadku to sprawdzenie błedów np na "spinacz" tutaj link http://forum.omegakl...hread.php?t=202
a po jakim czasie udaje Ci sie zapalic omke?

#3 OFFLINE   kamiloskk

kamiloskk
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-08-2010

Napisany 25 listopada 2010 - 00:15

okolo 5 sek. ale silnik musze rozchulać rozrusznikiem

#4 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 25 listopada 2010 - 00:16

witam mam problem z odpalaniem na zimno 2.5 td po dłuższym postoju np.po nocy i przy niższych temp.a do tego auto kopci na czarno.omcia jest po wymianie wtrysków swiece też sprawdzone i nie ma żadnej poprawy dalej kopci i nie pali na zimnym,przecieków też nie ma.moim pytaniem jest czy jest to możliwe żeby jakiś czujnik był walnięty albo jakieś bledy sa za to odpowiedzialne bądz źle ustawiony kont wtrysku paliwa..prosze o rade kogoś mądrego co może być przyczyną tych problemów z omą i jak im zaradzić...dzięki


Może byc kąt wtrysku, dawka paliwa, świece, filtry , zapowietrzony układ i wiele innych rzeczy a było o tym duuuuużo na forum. Sprawdź błędy wymień filtry itp. a ile masz paliwa w zbiorniku i czy pompka ci działa ta w zbiorniku paliwa?

#5 OFFLINE   kamiloskk

kamiloskk
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-08-2010

Napisany 25 listopada 2010 - 00:35

przeważnie powyżej 20litów swiece grzeja na 100%sprawdzane,filtry też ok. auto jak odpali to moge je zgasic i po ponownym starcie odpali bez problemów tyle że za mną jest czarna chmura.gdzie ewntualnie móglby sie zapowietrzać w co powątpiewam.postaram sie szczytac bledy i może to coś wyjaśni...dam znać co i jak .pozdrawiam

pompka działa...

#6 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 25 listopada 2010 - 00:35

przeważnie powyżej 20litów swiece grzeja na 100%sprawdzane,filtry też ok. auto jak odpali to moge je zgasic i po ponownym starcie odpali bez problemów tyle że za mną jest czarna chmura.gdzie ewntualnie móglby sie zapowietrzać w co powątpiewam.postaram sie szczytac bledy i może to coś wyjaśni...dam znać co i jak .pozdrawiam


poszukaj na forum czy nie ma tematu o kopceniu na czarno, napewno znajdziesz lekture.
Jaka masz pewnośc ze wszystkie swiece grzeją?? sprawdzałes na krótko?? jezeli chociaz jedna nie pali to bedzie problem z rozruchem ale nie zawsze. temu towazyszy nie rowna praca silnika na jałowwym przez pare sekund. miałem podobny problem z rozruchem i winna była świeca

#7 OFFLINE   kamiloskk

kamiloskk
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-08-2010

Napisany 25 listopada 2010 - 17:46

witam bylem dzisiaj na kompie i okazalo sie że wina leży w złym koncie wtrysku paliwa ale usterka najwcześniej bedzie usunięta za tydzień.dzieki bardzo za rady mam nadzieje że to jest wina moich problemów..po naprawie dam znać czy moja omcia zostala uleczona.pozdrawiam

#8 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 27 listopada 2010 - 10:26

jakim sposobem sprawdzić świece na krótko?

#9 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 27 listopada 2010 - 11:40

wykrecic swiece i do akumulatora podpinasz na krotko i widzisz czy grzeje,jak grzeje

#10 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 27 listopada 2010 - 12:24

na świece podajesz + czy - ?

#11 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 27 listopada 2010 - 12:48

na świece podajesz + czy - ?


- zapodajesz na jej korpus, a + na gwint gdzie jest przykręcony przewód zasilajacy

tylko nie sprawdzaj paluszkami czy jest ciepła bo jak jest sprawna to sobie je ładnie przyjarasz
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#12 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 27 listopada 2010 - 13:13

a można sprawdzić świece nie wykręcając z silnika?
mówił mi jeden gostek że jak zapodam + na gwint i zaiskrzy to znaczy że świeca dobra
czy to prawda jest?

#13 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 27 listopada 2010 - 15:27

a można sprawdzić świece nie wykręcając z silnika?
mówił mi jeden gostek że jak zapodam + na gwint i zaiskrzy to znaczy że świeca dobra
czy to prawda jest?


jedynym chyba sposobem sprawdzenia swiec bez ich wykrecania to sprawdzenie probówką.
kabelek próbówki do plusa a próbówke na gwint sróbki od swiecy, jezeli próbówka sie nie zapali to swieca kaput.:rolleyes:

#14 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 28 listopada 2010 - 06:48

adriano198524 takie sprawdzanie jest niemiarodajne, bo sprawdzisz co najwyżej przejście, ale jaki ma opór i czy świeca dobrze, jak i jak długo się nagrzewa nie sprawdzisz, może mieć przejście ale być do du..
krzysiek108 ten gostek chyba nie mówił o żarowej, nie ma co iść na skróty, trzeba wykręcić i na krótko na korpus - na gwint + i bedziesz widział w jaki sposób się nagrzewa ile czasu jej to zajmuje, zobaczysz ile jest nagaru, i sprawdzisz jej oporność

#15 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 28 listopada 2010 - 13:37

dzieki wszystkim za poradę.

#16 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 28 listopada 2010 - 15:46

adriano198524 takie sprawdzanie jest niemiarodajne, bo sprawdzisz co najwyżej przejście, ale jaki ma opór i czy świeca dobrze, jak i jak długo się nagrzewa nie sprawdzisz, może mieć przejście ale być do du..
krzysiek108 ten gostek chyba nie mówił o żarowej, nie ma co iść na skróty, trzeba wykręcić i na krótko na korpus - na gwint + i bedziesz widział w jaki sposób się nagrzewa ile czasu jej to zajmuje, zobaczysz ile jest nagaru, i sprawdzisz jej oporność


kolega pytał czy istnieje mozliwośc sprawdzenia swiecy bez wyjmowania wiec napisałem tylko to co mozna zrobic bez jej wykręcania

#17 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 30 listopada 2010 - 10:33

to ja się jeszcze podepnę pod temat
u mnie rano przy -10 i postoju na dworze pojawiły się te same objawy
odpaliłem za trzecim razem bo tak jakby coś trzymało,
tzn. rozrusznik jakby nie mógł uciągnąć (aku mam nowy)
z rury czarno i zapach ropy
do tego musiałem długo auto rozgrzewać aby ruszyć dźwignią skrzyni z pozycji D - dźwigienka blokady nie chciała iść do góry

#18 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 30 listopada 2010 - 10:35

to ja się jeszcze podepnę pod temat
u mnie rano przy -10 i postoju na dworze pojawiły się te same objawy
odpaliłem za trzecim razem bo tak jakby coś trzymało,
tzn. rozrusznik jakby nie mógł uciągnąć (aku mam nowy)
z rury czarno i zapach ropy
do tego musiałem długo auto rozgrzewać aby ruszyć dźwignią skrzyni z pozycji D - dźwigienka blokady nie chciała iść do góry


wymień olej w skrzyni, może tez by się przydało zrobić rozrusznik albo na początek daj dodatkowo mase na rozrusznik

#19 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 30 listopada 2010 - 10:45

wymień olej w skrzyni, może tez by się przydało zrobić rozrusznik albo na początek daj dodatkowo mase na rozrusznik

rozrusznik niedawno był robiony
czyli zostaje olej w skrzyni - tak podejrzewałem
a jeszcze jedno bo ostatnio mam spalanie na postoju 1,8l/h zimny i 1,3l/h ciepły
ta poranna przygoda może być przyczyną, że dostaję za małą dawkę??

#20 OFFLINE   Stanlay

Stanlay
  • 25 postów
  • Dołączył: 13-10-2010
  • Skąd: Żary

Napisany 30 listopada 2010 - 12:18

Witam...
Mam ten sam problem, ale to nie wina świec (założone nowe, które kosztowały 240 zł :/)
Problem mam czy jest zimno, czy ciepło... Nawet po trasie jak gdzieś się zatrzymam i chcę odpalić na nowo silnik, strasznie długo kręci.
Pytałem trochę ludzi i każdy mówi, że pompa paliwa...
W serwisie Diesla powiedzieli mi "masz wizytówkę i zadzwoń w środę, bo nie mam czasu", więc próbuje to naprawić jakoś na własną ręke.
Kolejny problem, gdy auto stoi na górce (silknik wyżej niż koła) Wtedy praktycznie w ogóle jej odpalić nie można...
Starsznie uciążliwa sprawa, tym bardziej, że do pracy wychodze o 5:50 rano.
Do tego jeszcze Eber zepsuty i nie grzeje :(