

Omega 3.0 Diesel
#1
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2010 - 21:47
Przydał by mi się wół pociągowy do lawety i pewnie zakupie 2.5TD,a ale silnik jest już mi trochę znany i wiem że morze w każdej chwili paść a znowu w nim grzebać mi się nie chce. Wolał bym cho swapnąć na coś ekonomicznego z mocą, np. 3 litrowego turbo diesla z bmw xD
Napiszcie co myślicie
#2
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 09:53
po pierwsze to nit TD tylko 530d po , drugie o wiele łatwiej zrobić swap w omedze 2,5 DTI niż w 2,5 TD z tego zwględu że to jest CR3.0 TD z BMW e39?
#3
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 13:20
Nie tyle, dlatego, że to CR, a dlatego, że 2.5DTI w omedze to dokładnie ten sam silnik co w bmw E39 525D. Zostawiasz wiązkę, skrzynię i resztę osprzętu z omegi, wkładasz 3.0D z bmw i to będzie śmigać. Kwestia taka, że musi to być pierwszej serii silnik, czyli ten 184 i 193KM(ten ma klapy w kolektorze ssącym). Nowsze mają już inną pompę wtryskową i musiałbyś zmieniać to razem z wiązką, ale jest też to opcja bo taka 535D ma niecałe 7s do setki katalogowo, omega jest lżejsza od takiego E60po pierwsze to nit TD tylko 530d po , drugie o wiele łatwiej zrobić swap w omedze 2,5 DTI niż w 2,5 TD z tego zwględu że to jest CR
#4
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 13:34
#5
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 18:47
te silniki nie mają pomp wtryskowych, i fakt w E60 układ CR jest nowszej generacji, w E39 i M57D25 i M57D30 mają tą samą pompę wysokiego ciśnienia.Nowsze mają już inną pompę wtryskową
#6
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 19:48
#7
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 21:28
Chodziło mi o pompę wysokiego ciśnienia.te silniki nie mają pomp wtryskowych, i fakt w E60 układ CR jest nowszej generacji, w E39 i M57D25 i M57D30 mają tą samą pompę wysokiego ciśnienia.
Nie tylko w E60, już w E46 zaczęli stosować nowszy CR. Na warsztacie gdzie pracuje kończymy składać taką(klient przywiózł sobie auto po dzwonie). 218KM w e46 robi robotę.
#8
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 22:28
myślę że M57D30 193 KM też by dawało radę i to niźleChodziło mi o pompę wysokiego ciśnienia.
Nie tylko w E60, już w E46 zaczęli stosować nowszy CR. Na warsztacie gdzie pracuje kończymy składać taką(klient przywiózł sobie auto
po dzwonie). 218KM w e46 robi robotę.
#9
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 09:17
#10
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 09:44
tyle że tak jak napisałem wcześniej musisz zmieniać całą wiązkę silnika, a jak byś miał 2,5 DTI i chciał wsadzić ten 3.0 z bawary to tylko zmieniasz silnik a wiązka zostaje bo jest taka sama.no to napisałem na początku że chce wstawić tego 3.0 z e39
#11
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 16:06
#12
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 17:28
Nie tyle, dlatego, że to CR, a dlatego, że 2.5DTI w omedze to dokładnie ten sam silnik co w bmw E39 525D. Zostawiasz wiązkę, skrzynię i resztę osprzętu z omegi, wkładasz 3.0D z bmw i to będzie śmigać.
No właśnie w teorii wszystko ładnie pięknie:p Jak do tej pory nie znam nikogo kto zrealizował by ten projekt czyli 3.0D w Omedze, a jestem bardzo ciekawy efektu i napotkanych trudności...
#13
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 17:35

#14
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 18:19
ja już byłem o krok bo był za 1900 taki silnik kompletny ale wtedy kaski nie było, jak mój by padł to na pewno bym się pokusił o 3.0No właśnie w teorii wszystko ładnie pięknie Jak do tej pory nie znam nikogo kto zrealizował by ten projekt czyli 3.0D w Omedze, a jestem bardzo ciekawy efektu i napotkanych trudności...
#15
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2010 - 10:09
No właśnie w teorii wszystko ładnie pięknie:p Jak do tej pory nie znam nikogo kto zrealizował by ten projekt czyli 3.0D w Omedze, a jestem bardzo ciekawy efektu i napotkanych trudności...
#16
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 16:37
ciekaw jestem, czy przekładał sam blok, wtryski i turbo, czy całą jednostkę napędową.. by the way, kopci jak batory
#17
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 16:53
można zostawić wszystko znaczy wtryski turbo i czape, mój silnik się sypną i przez chwilę przeszło mi przez łeb jak będzie tak źle to kupuje M57D30 193 KM, ale dziś byłem zawieźć wtryski do sprawdzenia i wyszło pikobelo jeden wtrysk minimalnie przelewa pod maksymalnym obciążeniem i Pan wtryskacz powiedział że jeszcze mieści się w normie także robię swoje bo mam tylko problem z jednym tłokiem a raczej korbą.ciekaw jestem, czy przekładał sam blok, wtryski i turbo, czy całą jednostkę napędową.
#18
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2011 - 22:40
Czy 3.0 z beemwi podejdzie pod sanki 2.5TD?
jak wyglada sprawa skrzyni biegów? czy dzwony sa takie same? czy omega 2.5 DTI ma taki sam dzwon?
Co z pompą paliwa?
czy jest wykonalne zrobienie instalacji zeby to gadało? w sensie jakby byla wiazka z 3.0 wraz z kompem/immem.
uklad wydechowy? 1 sonda?
jesli ktos posiada jakiekolwiek info z gory dziekuje

#19
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2011 - 23:22
Bo kotlecik smakuje najlepiej na gorąco
heheheheh
Tak a propos to czaje sie na zmiane 2.5td na 3.0D M57 i jak narazie zbieram informacje na ten temat do nie mam siły już walczyć z tym moim bocianem zawsze cos wyskoczy ??
Tak jak pisał phantom bede wdzieczny za kazda informacjr na temat swapa 3.0d
#20
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2011 - 23:27