OBIEG WEWNETRZNY- co i jak??
#1 OFFLINE
Napisany 05 maja 2007 - 09:00
#2 OFFLINE
Napisany 05 maja 2007 - 09:32
#3 OFFLINE
Napisany 05 maja 2007 - 09:33
Mam pytanko odnośnie zasady działania obiegu wewnętrznego. Wyczytałem już w szukajce że działa na podciśnienie i teraz moje pytanko: Skąd to podciśnienie się bierze?? Z silnika czy jest jakas elektryczna pompka która je wytwarza?? i gdzie jest ten zawór który po nasiśnięciu guzika sie otwiera bądź zamyka. chciałbym to pojać gdyż jestem przed zamiarem zrobienia tej klapki bo mam dziwny jak dla mnie objaw, który nie wyczytałem żeby pojawił się u innych. Otórz slysze te charakterystuyczne "klap" po przekręceniu zapłonu na poz. 1 i po przekeceniu w poz. zapłon drugi raz tam sobie "klapie" i tak samo jest jak gaszę silnik też to słychać natomiast nie reaguje na guzik. gdyby ten łacznik (o którym tak czesto mowa w szykajce) spadł to nie byłoby żadnej reakcji 0po mojemu) a u mnie dziła tylko po przekręceniu kluczyka tak jakby dostawał tylko na ten moment to podciśnienie a potem co??? i czasami też jak zapalam auto to świeci sie ten guzik tak jakby z załaczonym obiegiem. O co chodzi w mojej betyjce???
cale podcisnienie w samochodzie jest brane z serwa hamulca.
co do twojego probelmu. zdemontuj filtr przeciwpylkowy i pod nim znajduje sie klapka. uruchom silnik (nawiew nie moze byc w polozeniu na szyby) klapka powinna sie otworzyc.
#4 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2007 - 16:35
#5 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2007 - 22:16
#6 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2007 - 07:21
#7 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2007 - 08:49
#8 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2007 - 08:59
Sorry za OT ale ja zawsze myslałem że podcisnienie w samochodzie bierze sie z kolektora dolotowego, a servo jest przez nie tylko "napedzane" . To jak to wkoncu jest :
W silnikach benzynowych - podcisnienie jest z kolektora ssącego - słuszna uwaga.
Serwo to tylko wspomaganie - czyli coś co zamienia podcisnienie na prace (no chyba, ze to mialeś na mysli mówiąć o napędzaniu).
Tak czy inaczej podcisnienie brane z kolektora, ale ze 'ujęcie; jest bardziej w ukłądzie kamulcowym to też skrót myslowy.,
W silnikach diesela jest poma waku, która wytwarza podcisnienie.