Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OBIEG WEWNETRZNY- co i jak??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maniurka78

Maniurka78

    Omega Driver

  • 102 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Chocianów

Napisany 05 maja 2007 - 09:00

Mam pytanko odnośnie zasady działania obiegu wewnętrznego. Wyczytałem już w szukajce że działa na podciśnienie i teraz moje pytanko: Skąd to podciśnienie się bierze?? Z silnika czy jest jakas elektryczna pompka która je wytwarza?? i gdzie jest ten zawór który po nasiśnięciu guzika sie otwiera bądź zamyka. chciałbym to pojać gdyż jestem przed zamiarem zrobienia tej klapki bo mam dziwny jak dla mnie objaw, który nie wyczytałem żeby pojawił się u innych. Otórz slysze te charakterystuyczne "klap" po przekręceniu zapłonu na poz. 1 i po przekeceniu w poz. zapłon drugi raz tam sobie "klapie" i tak samo jest jak gaszę silnik też to słychać natomiast nie reaguje na guzik. gdyby ten łacznik (o którym tak czesto mowa w szykajce) spadł to nie byłoby żadnej reakcji 0po mojemu) a u mnie dziła tylko po przekręceniu kluczyka tak jakby dostawał tylko na ten moment to podciśnienie a potem co??? i czasami też jak zapalam auto to świeci sie ten guzik tak jakby z załaczonym obiegiem. O co chodzi w mojej betyjce???



#2 OFFLINE   szwed25

szwed25
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: kielce

Napisany 05 maja 2007 - 09:32

wyjmij zchowek i zobacz czy sie nie zaczepia ta klapka mi blokowało jakies ciegno i miałem tak samo wyjołem schowek i włozyłem reke nacisnołem cos szczeliło i działea teraz bez zarzutu jak bedziesz wyjmował schowek to uwazaj na poduszke bo musisz ja odchylic do góry bo tam pod nia w połowie sa dwie sróbki trzymajace schowek a podcisnienie brane jest z silnika
szwed

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 maja 2007 - 09:33

Mam pytanko odnośnie zasady działania obiegu wewnętrznego. Wyczytałem już w szukajce że działa na podciśnienie i teraz moje pytanko: Skąd to podciśnienie się bierze?? Z silnika czy jest jakas elektryczna pompka która je wytwarza?? i gdzie jest ten zawór który po nasiśnięciu guzika sie otwiera bądź zamyka. chciałbym to pojać gdyż jestem przed zamiarem zrobienia tej klapki bo mam dziwny jak dla mnie objaw, który nie wyczytałem żeby pojawił się u innych. Otórz slysze te charakterystuyczne "klap" po przekręceniu zapłonu na poz. 1 i po przekeceniu w poz. zapłon drugi raz tam sobie "klapie" i tak samo jest jak gaszę silnik też to słychać natomiast nie reaguje na guzik. gdyby ten łacznik (o którym tak czesto mowa w szykajce) spadł to nie byłoby żadnej reakcji 0po mojemu) a u mnie dziła tylko po przekręceniu kluczyka tak jakby dostawał tylko na ten moment to podciśnienie a potem co??? i czasami też jak zapalam auto to świeci sie ten guzik tak jakby z załaczonym obiegiem. O co chodzi w mojej betyjce???



cale podcisnienie w samochodzie jest brane z serwa hamulca.
co do twojego probelmu. zdemontuj filtr przeciwpylkowy i pod nim znajduje sie klapka. uruchom silnik (nawiew nie moze byc w polozeniu na szyby) klapka powinna sie otworzyc.




 


#4 OFFLINE   Maniurka78

Maniurka78

    Omega Driver

  • 102 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Chocianów

Napisany 12 czerwca 2007 - 16:35

Mam taką mała zagwostkę. odpalam silnik bez właczonego nawiewu i mogę załaczać w te i wefte obieg wew/zew ile chce, załączam klime i tak: jak mam temp.20 stopni i niżej klapką odrazu zamyka sięi mam obieg wewnętrzny bez możliwości wyłaczenia go. moge sobie klikać guzikiem do woli. Nastepnie podnoszę temp. do jakichś 24-26 stopni klapką sie otwiera imoge nią sterowac jak chcę, obniże temp. do 20-21 stopni i znowu się zamyka bez możliwości ingerencji. Temperatura na dworku tak jak teraz czyli 25-30 stopni. przypominam że jak tronik jest wyłaczony to jest wszystko ok. Co to może być?? Czy może tak ma być??? Jak to jest u was bo już głupieję z tą klapką. :(

#5 OFFLINE   AdamS

AdamS
  • 36 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 12 czerwca 2007 - 22:16

Tak ma być ponieważ climatronikc sam sobie reguluje a przy ustawieniu na niższe temp. zamyka obieg żeby szybciej schłodzić.

#6 OFFLINE   Maniurka78

Maniurka78

    Omega Driver

  • 102 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Chocianów

Napisany 13 czerwca 2007 - 07:21

Dzięki za info. Bo już myślałem że coś się dzieje nie tak :wink:

#7 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 13 czerwca 2007 - 08:49

Sorry za OT ale ja zawsze myslałem że podcisnienie w samochodzie bierze sie z kolektora dolotowego, a servo jest przez nie tylko "napedzane" . To jak to wkoncu jest :?:
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#8 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2007 - 08:59

Sorry za OT ale ja zawsze myslałem że podcisnienie w samochodzie bierze sie z kolektora dolotowego, a servo jest przez nie tylko "napedzane" . To jak to wkoncu jest :?:


W silnikach benzynowych - podcisnienie jest z kolektora ssącego - słuszna uwaga.
Serwo to tylko wspomaganie - czyli coś co zamienia podcisnienie na prace (no chyba, ze to mialeś na mysli mówiąć o napędzaniu).
Tak czy inaczej podcisnienie brane z kolektora, ale ze 'ujęcie; jest bardziej w ukłądzie kamulcowym to też skrót myslowy.,

W silnikach diesela jest poma waku, która wytwarza podcisnienie.