

Problem z 2.5td przy odpalaniu
#21
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 12:17
#22
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 13:54
no nie wiem co zrobiono,ale na moj rozum to zmniejszono,bo jak mniej pali? na postoju i w miescie?chyba ze zwiekszono dawke powietrza? ale fakt jest faktem,o niebo lepiej pali,i mniej pali..
zwiekszono nie zmniejszono. optymalnie jest kolo 0.9 (czyli kolo 5.5 mg/cykl) jesli pokazuje ci 0.2 to masz za duza dawke. podlacz komp diagnostyczny i sprawdz odczyt dawek na komputerze nie na mid. jesli mid;a nie wymieniales to masz zle ustawiona dawke.
#23
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 14:14
#24
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 15:00
nie bardzo rozumiem,to znaczy jak pali 0,2l/godz to jest wiecej od 0,9l/godz? nie znam sie na tym[ zaraz pisze,]ale na moj chłopski rozum to spalanie 0,2l/godz jest mniejsze od spalania 0.9l/godz.,,chyba ze sa jakies przeliczniki,jak sie znasz to powiedz,bo wszyscy pisza ze 0,9 to własciwe spalanie,juz sam nie wiem.
dokladnie tak jak juz ci kilka osob napisalo. jesli komputer pokazuje 0.2 to masz za duza dawke. tak to jest w 2.5td. wartosci na mid powyzej 0.9 l/h to zmniejszenei dawki, wartosci na mid ponizej 0.9 l/h to zwiekszona dawka. wartosc prawidlowa dla silnika x25dt to 4-8 mg/stroke w zaleznosci od kondycji silnika. zazwyczaj najlepiej chodzi w przedziale 5.5-6.5 mg/stroke co daje na mid wskazanie wlasnie 0.8-0.9
#25
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 08:10
#26
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 08:31
dziekuje za wyjasnienia,ale to znaczy,ze dzieki zwiekszeniu dawki ,silnik lepiej odpala? i nie ma problemu z ciepłym,?...aha jeszcze jedna sprawa,on mi pokazuje mniejsze spalanie w ogole,np.w miescie w granicach 7l/100km,a na trasie nawet 5l/100km,to znaczy ze pali wiecej? [a nie mam lekkiej nogi] ,to teraz by trzeba porownac stosunek ilosci wlanego paliwa do przebiegu?
komputer pokazuje ci mniejsze spalanie bo dawka jest na 0.2 - czyli średnie spalanie cię okłamuje. Musisz sprawdzić poprzez tankowanie do pełna, 2.5 td na pewno nie spali ci 7 litrów w mieście może w trasie to tak ale nie w mieście. Na miasto musisz liczyć około 10l
#27
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 08:50
#28
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 11:17
nadmieniam ze to było robione w serwisie Boscha..nie w garazu u mechanika "domorosłego",hahaha pozdrawiam
takie coś to można nawet w stodole zrobić


#29
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 11:20
#30
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 13:12
rafi...hahahah gdy sam wymieniłem uszczelki pod pompa ,nie zaznaczylem sobie,i przez 2 dni ustawiałem,metoda prob i błedow,nic to nie pomogło,tam chodzi o mikrony mm...musi byc komputer...
mógłbym Ci to udowodnić że się da na MID ustawić i styknie ..a czy kompa nie można zabrać do stodoły:D:D
pozdrawiam